Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.03.2017 Autor: josip
Čitatelia: 4131 [Šport - Rally]
Grécka HRR bola známa najskôr pod názvom Evia Rally Raid. Prvé ročníky sa uskutočnili na ostrove Evia a boli súčasťou Balkan Offroad Marathon. Akcia sa potom v roku 2013 presunula do okolia mesta Lepanto. V 2016 sa HRR vrátila na Eviu a ročník 2017 bude opäť v okolí mesta Lepanto a Nafpakos v blízkosti Korintského prieplavu.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Slovak 4 Rally Team v sezóne 2017 | Nasledujúci
HRR je typický roadbookový pretek, vedúci po krásnych horských šotolinách severného Grécka ponad strže a priepasti, čím je objektívne nebezpečný. Oproti Rally Albania má viac do rýchla koncipované trate a preto je vhodný aj pre ťažšie kubatúry. Zároveň má veľkú logistickú výhodu, ktorú predstavuje stabilný bivak. Charakteristické sú dobre spracované itineráre. Tiež veľké a časté výškové rozdiely ju robia zaujímavou a vyhľadávanou. Povrchy tvorí mix štrkov, šotoliny, hliny, blata, brodov, šutrov a v ročníku 2016 boli zaradené aj pláže. Jednoducho všetko. Aj krajinne sa absolvuje všetko od horských ciest a lesov po lúky a hrebene s nádhernými výhľadmi na okolitú krajinu (len keby v špeciáloch bol čas sa kochať :-D ).
HRR trvá 6 dní a je ozaj namáhavá. Okrem prvého dňa sa denne vstáva o 5:00, štartuje sa o 6:00 a do cieľa sa prichádza o 18:00. Potom treba urobiť údržbu, absolvovať rozpravu a nachystať roadbook. Vcelku poriadna zaberačka. Typickým štýl jazdy je napáliť to do zákruty, drift, plný plyn na krátkej rovinke, opäť zákruta a tak dokola približne 300 km denne. Na kameňoch a šotolinách dostávajú zabrať hlavne pneumatiky a pri agresívnom jazdcovi je nutnosť ich výmeny po každom dojazdení etapy.
Pretek je hojne vyhľadávaný jazdcami z celej Európy, Slovákov a bratov Čechov nevynímajúc a zúčastňujú sa jej v rámci preddakarovskej prípravy aj známe mená zo seriálu FIM cross-country rally. V kategórii moto tu zbieral v 2013 prvé skúsenosti Ondro Klymciw. V 2015 sa rally zúčastnil jazdec KTM Factory teamu Sam Sunderland, ktorého po jeho výlete z trate do 30 metrovej rokliny zachraňovali aj naši jazdci Maťo Benko a Tóno Zboran. V 2016 na dakarskom špeciáli KTM štartoval Števo Svitko, ktorý počas tvrdého boja o prvé miesto s Farresom ukázal ducha rally a fair play a svojmu konkurentovi počas etapy dva krát požičal benzín a tým sa pripravil o isté víťazstvo. Na záver mu bola udelená cena Fair Play.Z ďalších CZ/SK účastníkov Dakaru na HRR jazdil David Pabiška, Janko Zaťko a v kategórii štvorkoliek nesmrteľný Pepa Macháček a Martin Plechatý.
Štartové pole obsahuje približne 120 až 130 štartujúcich čo je viac než slušná konkurencia. Pretekov sa zúčastňujú jednotlivci bez podporného teamu alebo jazdci, ktorí majú zabezpečený full servis prostredníctvom asistenčných organizácií (napr. Desert Rose Racing z UK, Memo Tours z NL) respektíve továrenské tímy (KTM, TOURATECH).Z pohľadu pretekárskej techniky je na rally zastúpená hlavne trieda do 450ccm, jednovalce nad 600ccm a dvojvalce sú postupne na ústupe. Jazdí aj pár quadov a SSV bugín.
Súčasťou rally je aj trieda Adventure Raid určená pre jazdcov, ktorí si netrúfnu na ostrý štart, ale chcú okúsiť chuť rally a pretekárskeho bivaku. Táto trieda sa jazdí za pomoci GPS (nie podľa itinerára) a má skrátené a menej náročné etapy.
Ročníka 2017 HRR sa chytá zúčastniť zhruba desiatka jazdcov zo Slovenska, veľká časť z nich pod hlavičkou Slovak4RallyTeamu.
Pridané: 02.03.2017 Autor: josip Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Slovak 4 Rally Team v sezóne 2017 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 265434 | Včera: 190733