Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.02.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7056 [Bleskovky - Predstavujeme]
Tím českých konštruktérov, ladičov a úpravcov motocyklov vyvíjal tento svetový unikát s kódovým označením Ferat 2 viac ako rok.
Navrhnúť a postaviť stroj tak, aby bol čo najľahší, obnášalo cez 5.000 hodín vývoja a testov, na ktorých sa podieľali popredný českí špecialisti svojho odboru a tiež niekoľko svetových spoločností.
Výsledkom tohto veľkého kolektívneho úsilia je motocykel vyrobený zo 70% ručne. Trubkový priehradový rám je z chróm-molybdénovej ocele, ostatné diely z ušľachtilého karbónu, titánu a vysokopevnostného duralu.
Do cieľa vedie len jedna cesta. Cesta maximálnej dokonalosti.
Návrh, vývoj, konštrukciu a celú výrobu stroja Ferat 2 zabezpečuje spoločnosť Ferat Engineering - FSB Motor Works. Tím má za sebou rad úspešných projektov a významné ocenenia českých i zahraničných súťaží motocyklových customov. Niektoré stroje reprezentovali Českú republiku na finále majstrovstiev sveta. Z tejto dielne pochádzajú aj filmové motocykle pre český film Burácanie.
Celkový dizajn motocykla je dielom MgA. Romana Šimčíka, ktorý pracoval pre ŠKODA Auto a v súčasnosti sa prioritne venuje dizajnérske práce pre PORSCHE a AMG.
Dizajn aj duch motocykla inšpirovaný legendárnym prototypom automobilu Škoda 110 Super Sport z roku 1971 v úprave Ferat (autor Theodor Pištěk).
Srdcom stroja Ferat 2 je vidlicový, kvapalinou a olejom chladený dvojvalec Ducati Testastretta II s objemom 1198cm3. Jeden z najvýkonnejších motocyklových dvojvalcov na svete, ktorý svojimi rozmermi nijako neobmedzuje konštrukciu športového motocykla. V prípade Feratu 2 s inovovaným sacím traktom a extravagantne riešeným výfukovým systémom. Nová je aj riadiaca jednotka, softvér pre vstrekovanie a palivové mapy. Systém umožňuje jazdcovi použiť tri rôzne režimy.
Vidlicový dvojvalec s desmodromickým rozvodom, vyvinutý pôvodne pre pretekárske superbiky, bol od začiatku projektu jasnou voľbou. Na svete nie je iný druh motora, ktorý by dokázal tak mocne rozdráždiť ľudské zmysly ...
Priehradový rám prešiel odľahčovacou kúrou a následne sa stal nosnou platformou pre väčšinu komponentov, ktoré plnia životne dôležité funkcie motocykla. Žiadne medzikusy navyše, žiaden zbytočný spojovací materiál. Základnou povrchovou úpravou rámov a typickým znakom pre motocykle Ferat 2 je lesklý chróm.
Špičkové jazdné vlastnosti ako vo vysokých rýchlostiach, tak v technických úsekoch, sú zaistené spoluprácou so svetovo uznávaným výrobcom tlmičov, švédskou spoločnosťou Öhlins, ktorá navrhla podvozkové komponenty priamo na mieru. Na mrštnosti a ovládateľnosti stroja sa významnou mierou podpísalo aj sústredenie hmotnostne náročných komponentov do najnižšieho bodu motocykla pod predným valcom motora.
Ergonómia motocykla je úplne samostatnou kapitolou. Pre dokonalý pocit z jazdy musí pilot so strojom zrásť. Preto sa funkčné prvky každého kusu vyrábajú priamo podľa postavy zákazníka. Voliteľná je šírka i sklon riadidiel, výška a tvrdosť sedla, poloha stúpačiek, radiacej a brzdovej páky.
Extrémne nízku hmotnosti inžinieri docielili minimalizáciou počtu dielov a komponentov a predovšetkým vývojom a výrobou vlastných dielov z ultraľahkých materiálov.
Továrenská Ducati Diavel, z ktorého základných stavebných prvkov Feraty 2 vychádza, má suchú hmotnosť 210 kg a uvádzaný maximálny výkon 162 koní. Ferat 2 sa pýši suchou hmotnosťou 169 kg a maximálnym výkonom 169 koní! To je hmotnostný rozdiel cez 40 kg !!!
Svetovo unikátna a veľmi náročná je použitá technológia výroby všetkých karbónových komponentov. Tá umožňuje kombináciu dvoch rôznych karbónových tkanín v jednej vrstve s veľmi presnou nadväznosťou na seba. Finálne výrobky sú potom nielen dokonale funkčné, ale hlavne dizajnovo jedinečné a nenapodobiteľné.
K najvýraznejším stavebným prvkom motocykla Ferat 2 patria celokarbonové kolesá, ktoré boli špeciálne vyvinuté a sú homologované pre cestnú premávku. Zadný ráfik široký 8.5 palca obutý do pneumatiky 240mm je dokonalý, dizajnovo-technický prvok, ktorý na žiadnom inom motocykli nenájdete. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso na prototype 01 jasne dokazujú, že aj s touto naozaj extrémnou zadnou pneumatikou dá dostať motocykel veľmi jednoducho a bezpečne až do hraničných náklonov.
Šesťrýchlostná prevodovka je vybavený quick-shiftrom, umožňujúcim pri jazde rýchle radenie bez použitia ručnej spojky. Samotná spojka je uložená v oleji a "antihopping" dopĺňa kvôli lepšej trakcii ešte systém tlmenia nárazov.
Brzdový systém je zložený z komponentov od niekoľkých dodávateľov. Dlho sa testoval a obmieňal. Posledná, zatiaľ najdokonalejšia verzia, sa pýši prívlastkami Brembo Racing, Braking a BrakeTech U.S.A. Základ od talianskeho výrobcu Brembo bol použitý kvôli dokonalému laditelnému systému ABS.
Motocyklov s názvom Ferat 2 bude vyrobených len 25 kusov pre celý svet.
Príprava každého stroja na odovzdanie automaticky zahŕňa presné nastavenie a optimalizáciu podľa priania a potrieb jazdca. Každý motocykel sa stavia ako originálny kus a tým dáva veľký priestor na individualizáciu.
Zákazník si sám určí, čo sa mu páči, alebo čím by svojho Ferat 2 ozvláštnil. Každý stroj bude dodávaný vrátane špeciálneho parkovacieho docku s integrovanou nabíjačkou a osvetlením. Tento dock slúži aj ako základné servisné zázemie.
Zdroj: www.ferat2.cz
Pridané: 26.02.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | FSB Motor Works |
Model: | Ferat 2 |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec do L (4T) |
Objem: | 1198.4 ccm |
Max. výkon: | 168.6 k (124.0 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 144 Nm / ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 106 x 67.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 240/45-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 169 kg |
Výška sedla: | 725 mm |
Rázvor: | 1590 mm |
Dĺžka: | 2257 mm |
Šírka: | 860 mm |
Výška: | 1192 mm |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 270 km/h |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD vidlica Öhlins FGRT 301, tlmič Öhlins DU110, karbon kolesá, quickshifter |
Poznámka: | |
Malosériová výroba 25 kusov pre celý svet Základná cena: 75 000 Euro bez DPH NÁVRH, VÝVOJ, VÝROBA FERAT Engineering - FSB Motor Works, PRAHA, Česká republika Základ pochádza z Ducati Diavel Riadiaca jednotka Ferat Engineering, Remapping ECU nový airbox a sanie Ferat Engineering výfuky konštrukcia Ferat Engineering Priehradový rám z oceľových trubiek, modifikácia Ferat Engineering Sedemlúčové, celokarbonové kolesá s homologáciou pre prevádzku na pozemných komunikáciách v krajinách EÚ, zákazková výroba Vpredu: 2x plávajúce kotúče BrakeTech SBK Ferat 320 mm, 2x radiálne štvorpiestikové strmene Brembo Monoblock Vzadu: 1x pevný kotúč Braking 250 mm, 1x dvojpiestikový strmeň Brembo Benzínová nádrž, podsedadlová časť, predná maska, blatníky, kryty pod motorom, kryt chladiča, základ sedla "karbón dvoch farieb" - návrh a modely Ferat Engineering Chladič výroba Ferat Engineering riadidlá + uchytenie Ferat Engineering 90% spojovacieho materiálu z pevnostného titánu |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59103 | Včera: 119235