Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.11.2015 Autor: furiozo
Čitatelia: 8063 [Vaše stroje - Moja motorka]
Stručný popis mojich skúseností s týmto motocyklom.
Je nedeľa večer, nemám čo robiť a tak mi napadlo, že by som mohol prispieť článkom o Kawasaki ZRX 1200 S.
Chcem napísať len subjektívny názor na túto motorku. Nechcem tu písať technické údaje, ktoré sa dajú veľmi ľahko zistiť, keď je už tá doba internetu.
Ja mám 191 cm a okolo 100 kíl a táto motorka mi dobre padla do rúk, a to aj keď sú riadidlá užšie a nižšie položené (oproti endurám, čo som mal predtým). Posed je príjemný, vzpriamený, nohy sú zarovno nádrže. Sedadlo je mäkké, ideálne aj na dlhšie cesty. Stupačky spolujazdca sú vyššie položené, tak po dlhšej trase ľadvinku bolia nohy.
Motorka má vyšší cestovný štít a k tomu deflektor, ktorý keď sa trochu prikrčím, spĺňa tú úlohu, na ktorú je predurčený a necítim žiaden nápor vzduchu. Mne osobne vietor až tak neprekáža, tak ani neriešim nastavenie deflektoru o niečo vyššie, nakoľko tak ako je nastavený mi to vyhovuje. Svetlá sú vynikajúce, výborne svietia na cestu a hlavne ste dobre vidieť za premávky. Brzdy sú na tú váhu motorky dostačujúce. Predná je na tom oproti zadnej niekde inde. Zadná slúži len na "dobrzdenie" k semafóru alebo na jemné pribrzďovanie si v zákrute. Motorka má svoju váhu (cca 250 kíl). Keď ju vyťahujem z garáže alebo sa posúvam nohami pri otáčaní na parkovisku, veď to pozná každý z nás, tak si spomeniem, že aký kus "železa" vlastním . Ale ako sa dostane do pohybu, všetká váha mizne, užívate si jazdu a jazdíte na dobrej spotrebe, k čomu sa dostanem v článku nižšie.
Niekedy sa zdá, že sa motorka v zákrutách vlní, predsa len to má dva tlmiče po bokoch a nie jeden centrálny tlmič (má to jednu výhodu a to tú, že je veľký úložný priestor pod sedadlom). Pneumatiky sa dosť rýchlo opotrebujú vzhľadom k výkonu a váhe motocyklu. Všetko závisí od spôsobu jazdy. Keď nabehnete na nejakú nerovnosť, tak má tendenciu sa vzpriamiť a ísť si nekompromisne to svoje. Na naše cesty je motorka trochu tvrdá, myslím tým podvozok. Ak natrafíte na nejakú nerovnosť na ceste, čo sa stáva vždy, tak vám to dá pocítiť. Ale aj na toto si zvyknete, keď budete chcieť :D. A aj napriek tomu zistíte, že vás dostane aj cez "ľahký" terén, keď budete musieť ísť k Ukrajinským hraniciam.
Ja jazdím "dôchodcovsky", nikam sa neponáhľam, vychutnávam si jazdu a rád cestujem. Spotreba je vážne smiešna. Pohybuje sa medzi 4,5 l (cestovná rýchlosť okolo 100 km/h) a 5,5 l (diaľnica), čo je si myslím na tento objem ohromné. Takže ak sa niekam vyberiete na menší výlet, netreba všetky peniaze minúť na benzín a nejakú tyčinku na pribratie nejakej tej energie, ale môžte si dať chutný obed za ušetrené peniaze (písané obrazne).
Keď sme pri tej turistike, tak ak by ste chceli mať bočné kufre, tak budú dosť vysoko nad sedadlom, nakoľko výfuk tu je vyššie osadený a nosiče na kufre a aj kufre sú nad výfukom. Toto píšem len pre info, keby niekto chcel riešiť podobné plány ako ja. Ja mám len Topcase, tankvak a motovalec. Toto úplne stačí na cestovanie, keď jazdím sólo.
Prevodovka je trochu hlučnejšia a chce to s ňou cit pri radení. Počas jazdy sa niekedy stane, že natrafíte na falošný neutrál. O tejto "katastrofe" :) som sa dočítal aj v niektorých článkoch a diskusiách. Skoro by som zabudol, že motorka má 19 litrovú nádrž a rezerva je 4,5 litra. Neviem ako to je možné, ale nikdy som tam nedostal 19 litrov. Asi majú inú mierku litra v krajine, kde sa vyrábala. Ukazovateľ stavu paliva je rozhodne zaujímavý, ukazuje si čo chce. Neberte ma doslova, ale ak nenaplníte doplna nádrž, tak rýchlo začína klesať ručička k rezerve a pri tom, po rezervu máte dostatok paliva, aby ste prešli z Trnavy do Trenčína (obrazne napísané). Na natankovanie doplna nabehám cca 280 km a vtedy je už ručička pri rezerve a preto radšej tankujem znova, ale ani zďaleka nie som na rezerve, k rezerve mám ešte hodných pár kilometrov (podľa dotankovaných litrov). Vážne neviem ako to je možné, proste je to zázrak.
Na motorke sú padáky, ktoré využívam keď idem na nejakú dlhšiu trasu, vykladám si nohy a to tak, že šľapou sa o opieram. Lýtko si na ne dať nemôžem, nakoľko by som si ho opálil o motor. Takže vyloženie nôh ako na "čopre" nie je možné. Toto spomínam preto, že keď chcem obehnúť a nohu mám na padáku, tak nemusím podraďovať. Stačí len pridať plyn, toho výkonu tam je dostatok. Len pre zaujímavosť, na 5-tom stupni môžete ísť po meste (50 km/h) a potom sa plynulo, bez nejakého radenia rozbehnete až po maximálnu rýchlosť. Dá sa pokojne jazdiť skoro až na "voľnobehu". Ten motor to znesie ľavou zadnou a šetrí vaše peniaze.
Tento článok nemá byť dlhý a popísané v ňom nemá byť všetko. Názor na túto motorku si musí urobiť každý sám, či už z toho, že sa na nej zviezol, vlastní ju, alebo len si prečítal niektoré informácie ako aj ja pred jej kúpou.
Prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody.
Pridané: 21.11.2015 Autor: furiozo Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | ZRX 1200 S |
Rok: | 2001 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1164 ccm |
Max. výkon: | 123.8 k (91.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 7000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 79.0 x 59.4 mm |
Palivový system: | karburátor(y) |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 123 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 227 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 230 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 250022 | Včera: 235174