Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Indian Scout 2015 - proste a jednoducho kus železa 2/2

 Zdieľať

Pridané: 05.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 13334 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Scout je úplne iný indián ako Chief, ktorý som skúšal pred rokom. Chief je mastodont a totálna klasika. Scout (tak ako to bolo aj v minulosti v počiatkoch značky Indian) je menším a obratnejším strojom. Tu je to aj s inou technikou, iným motorom a celkovým poňatím. Scout je modernejší cruiser s vydarenými jazdnými schopnosťami, ktoré nevylučujú ani naozaj svižnejšiu jazdu.

Indian Scout 2015

Scout si ma získal hlavne peknými prepracovanými detailami. Je to proste motorka, na ktorú je radosť pozerať a kochať sa. A tá radosť pokračovala aj ďalej po rozbehnutí. Príjemná ovládateľnosť, prejazd mestom nebol žiadnym utrpením, podvozok sa snaží jazdu čo najviac zlepšiť. No a potom túlanie sa po okreskách a zákrutkách, to Scoutovi sedí... Keď píšem túlanie, tak mám na mysli svižnú jazdu krajinkou, ale žiadnu paľbu. Takáto jazda vie byť neskutočným relaxom, ktorý nám nepokazil ani fakt, že sme za deň trikrát zmokli. Veď no a čo? :-)

priam dokonalý vzhľad, prepracované detaily, fajn jazdné vlastnosti zvuk sériových výfukov, plexi (na testovanej moto) tam nepasuje

Konkurencia

Tuná mi napadá jedine jeden stroj a to Harley-Davidson V-Rod. H-D sa bude zrejme podobne ovládať a ponúkne aj podobný pocit z jazdy. Výkonové parametre tu nemá zmysel riešiť, najväčším rozdielom, a v zásade aj faktom, prečo siahnuť po tejto či konkurenčnej mašine, je dizajn. H-D dáva najavo skôr akúsi modernosť celého konceptu, zatiaľ čo Indian je jasné retro. No a netreba zabudnúť ani na príslušnosť k značke. H-D u nás pozná predsa len viac ľudí a to môže tiež rozhodnúť (v mojom prípade by to bolo v prospech Indiana, s takou mašinou sa chcem od ostatných líšiť). Cena je taktiež rozdielna, v prospech Indiana, no nemyslím si, že by pri výbere takejto strojovne hrala výraznú rolu práve cena.

Alebo predsa ešte jeden stroj? Trochu iný, síce taktiež s Véčkom, avšak pootočeným. Tiež nemá reťaz, no nemá ani remeň, a je z Talianska. Moto Guzzi California 1400 Custom. Je to iná kávička, ale tiež pôsobí masívne a určite modernejšie. Možno nie až tak prepracovane, no práve to sa môže minimalistom páčiť viac. Nuž a je drahšia, zato však má väčší motor a viac bŕzd.

A na koniec do tabuľky hodím aj zopár strojov z Japonska. I keď nič z toho nebude priamym konkurentom Scouta, ale môžu zaujať nižšou cenou. Lebo koniec koncov, motorka ako motorka, či?!

Záver

Na chvíľu som sa stal drsňákom na dvoch kolesách. Taký ten čistý pocit z jazdy, rýdza radosť už len z toho, že mám pod sebou poriadnu mašinu, tak o tom je Indian Scout. Jazdí dobre, človek si na ňom užije aj cestu plnú zákrut, no najviac si však oddýchne pri túlaní sa krajinou. Úplným základom je však fakt, že Indian Scout proste fantasticky vyzerá. Za tie prachy to je stroj, na ktorom niet hádam žiadnej imitácie. Poctivé materiály a poctivo vypracované detaily znamenajú, že Scouta si jeho majiteľ užije aj odparkovaného v garáži.

Indian Scout 2015
Indian Scout 2015

Plusy a mínusy

Premakané detaily, vyrobená z poctivých materiálov, motor, jazdné vlastnosti vzhľadom na kategóriu Pneumatiky, sériový zvuk

Video

Video: Predstavenie Indian Scout 2015

Pozadie / Wallpaper:

Indian Scout 2015
Indian Scout 2015
Indian Scout 2015
Indian Scout 2015
Indian Scout 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Indian Scout 2015:

Servisný interval 8.000 km
Spotreba 4.7 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 12.5 l (2.5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 215 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2.000 ot. (4.st.) / 2.900 ot. / 4300 ot.
Cena motorky 13.990,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Stúpačky spolujazdca 219 EUR
Sedadlo spolujazdca 289 EUR
Veterný štít universal 129 EUR
Deflektor na plexi universal 59 EUR

Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť KlasikMoto Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Aventuro Carbon.

Foto:
 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle 2015 Moto Guzzi California 1400 Custom 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:IndianHarley-DavidsonMoto Guzzi
Model:ScoutVRSCF V-Rod MuscleCalifornia 1400 Custom
Rok:201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserKlasika
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1130 ccm1250 ccm1380 ccm
Max. výkon:96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / ot.116.62 Nm / 6500 ot.120 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:11.5:110,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:105 x 72.0 mm104 x 81.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeňremeňkardan
Zdvih vpredu:120 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň
Priemer bŕzd vpredu:298 mm320 mm
Pneu vpredu:130/90-16120/70ZR-19 60W130/70-18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, dvojpiestikový strmeň
Priemer bŕzd vzadu:298 mm282 mm
Pneu vzadu:150/80-16240/40R-18 79V200/60-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:290.3 kg
Hmotnosť s náplňami:244 kg305.27 kg300 kg
Výška sedla:635 mm678.18 mm720 mm
Rázvor:1562 mm1701.8 mm1685 mm
Dĺžka:2311 mm2357.12 mm2445 mm
Šírka:880 mm850 mm
Výška:1207 mm1181 mm
Svetlá výška:121.92 mm165 mm
Objem nádrže:12.5 l18.93 l20.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 156 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Poznámka:
Poznámka:Cena 07/2015: 13,990,- EURCena: 08/2015 15.430,- EUR (bez DPH)Cena 11/2014: 16.995,- EUR
Foto:
 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Suzuki Intruder C1500T 2015 Yamaha XVS1300A Midnight Star 2015 Kawasaki VN900 Custom 2015 Honda VT 750 C2B 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:IndianSuzukiYamahaKawasakiHonda
Model:ScoutIntruder C1500TXVS1300A Midnight StarVN900 CustomVT 750 C2B
Rok:20152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserChopper/CruiserChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1130 ccm1462 ccm1304 ccm903 ccm745 ccm
Max. výkon:78.9 k (58.0 kW) / 4 ot.72.8 k (53.5 kW) / 5500 ot.50.3 k (37.0 kW) / 5700 ot.45.6 k (33.5 kW) / 5500 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / ot.131 Nm / 2 ot.106 Nm / 4000 ot.78 Nm / 3700 ot.64 Nm / 3500 ot.
Kompresný pomer:9,5:19,5 : 19.5:19.6:1
Vŕtanie x Zdvih:96 x 101 mm100,0 x 83,0 mm88.0 x 74.279.0 x 76.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:remeňkardanremeňremeňkardan
Zdvih vpredu:130 mm135 mm150 mm
Zdvih vzadu:108 mm110 mm103 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovádvojkotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm330 mm298 mm300 mm296 mm
Pneu vpredu:130/90-16130/80-17130/90-16M/C 67H80/90-21M/C 48H120/90-17M/C 64S
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:298 mm275 mm298 mm270 mm180 mm
Pneu vzadu:150/80-16200/60-16170/70B-16M/C 75H180/70-15M/C 76H160/80-15M/C 74S
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:283 kg
Hmotnosť s náplňami:244 kg363 kg304 kg278 kg251 kg
Výška sedla:635 mm720 mm690 mm685 mm650 mm
Rázvor:1562 mm1675 mm1690 mm1645 mm1640 mm
Dĺžka:2311 mm2570 mm2490 mm2405 mm2510 mm
Šírka:880 mm990 mm995 mm895 mm920 mm
Výška:1207 mm1440 mm1145 mm1120 mm1125 mm
Svetlá výška:140 mm145 mm130.8 mm
Objem nádrže:12.5 l18 l19 l20 l14.6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km4.8 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 156 kmcca 296 kmcca 288 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Poznámka:
Poznámka:Cena 07/2015: 13,990,- EURCena 05/2013: 12 990,-€Cena: 10.090,- Eur (22.10.2013)Cena 9/2014 8.495,-EURCena 9/2014 7.890,-EUR

<

Pridané: 05.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54119 | Včera: 158392