Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 13334 [Testy a predstavenia - Test]
Scout je úplne iný indián ako Chief, ktorý som skúšal pred rokom. Chief je mastodont a totálna klasika. Scout (tak ako to bolo aj v minulosti v počiatkoch značky Indian) je menším a obratnejším strojom. Tu je to aj s inou technikou, iným motorom a celkovým poňatím. Scout je modernejší cruiser s vydarenými jazdnými schopnosťami, ktoré nevylučujú ani naozaj svižnejšiu jazdu.
Scout si ma získal hlavne peknými prepracovanými detailami. Je to proste motorka, na ktorú je radosť pozerať a kochať sa. A tá radosť pokračovala aj ďalej po rozbehnutí. Príjemná ovládateľnosť, prejazd mestom nebol žiadnym utrpením, podvozok sa snaží jazdu čo najviac zlepšiť. No a potom túlanie sa po okreskách a zákrutkách, to Scoutovi sedí... Keď píšem túlanie, tak mám na mysli svižnú jazdu krajinkou, ale žiadnu paľbu. Takáto jazda vie byť neskutočným relaxom, ktorý nám nepokazil ani fakt, že sme za deň trikrát zmokli. Veď no a čo? :-)
priam dokonalý vzhľad, prepracované detaily, fajn jazdné vlastnosti | zvuk sériových výfukov, plexi (na testovanej moto) tam nepasuje |
Tuná mi napadá jedine jeden stroj a to Harley-Davidson V-Rod. H-D sa bude zrejme podobne ovládať a ponúkne aj podobný pocit z jazdy. Výkonové parametre tu nemá zmysel riešiť, najväčším rozdielom, a v zásade aj faktom, prečo siahnuť po tejto či konkurenčnej mašine, je dizajn. H-D dáva najavo skôr akúsi modernosť celého konceptu, zatiaľ čo Indian je jasné retro. No a netreba zabudnúť ani na príslušnosť k značke. H-D u nás pozná predsa len viac ľudí a to môže tiež rozhodnúť (v mojom prípade by to bolo v prospech Indiana, s takou mašinou sa chcem od ostatných líšiť). Cena je taktiež rozdielna, v prospech Indiana, no nemyslím si, že by pri výbere takejto strojovne hrala výraznú rolu práve cena.
Alebo predsa ešte jeden stroj? Trochu iný, síce taktiež s Véčkom, avšak pootočeným. Tiež nemá reťaz, no nemá ani remeň, a je z Talianska. Moto Guzzi California 1400 Custom. Je to iná kávička, ale tiež pôsobí masívne a určite modernejšie. Možno nie až tak prepracovane, no práve to sa môže minimalistom páčiť viac. Nuž a je drahšia, zato však má väčší motor a viac bŕzd.
A na koniec do tabuľky hodím aj zopár strojov z Japonska. I keď nič z toho nebude priamym konkurentom Scouta, ale môžu zaujať nižšou cenou. Lebo koniec koncov, motorka ako motorka, či?!
Na chvíľu som sa stal drsňákom na dvoch kolesách. Taký ten čistý pocit z jazdy, rýdza radosť už len z toho, že mám pod sebou poriadnu mašinu, tak o tom je Indian Scout. Jazdí dobre, človek si na ňom užije aj cestu plnú zákrut, no najviac si však oddýchne pri túlaní sa krajinou. Úplným základom je však fakt, že Indian Scout proste fantasticky vyzerá. Za tie prachy to je stroj, na ktorom niet hádam žiadnej imitácie. Poctivé materiály a poctivo vypracované detaily znamenajú, že Scouta si jeho majiteľ užije aj odparkovaného v garáži.
Premakané detaily, vyrobená z poctivých materiálov, motor, jazdné vlastnosti vzhľadom na kategóriu | Pneumatiky, sériový zvuk |
Servisný interval | 8.000 km |
Spotreba | 4.7 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 12.5 l (2.5 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 215 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2.000 ot. (4.st.) / 2.900 ot. / 4300 ot. |
Cena motorky | 13.990,- EUR |
Stúpačky spolujazdca | 219 EUR |
Sedadlo spolujazdca | 289 EUR |
Veterný štít universal | 129 EUR |
Deflektor na plexi universal | 59 EUR |
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť KlasikMoto Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Aventuro Carbon.
Foto: | |||
Pridaj obrázok |
|||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Indian | Harley-Davidson | Moto Guzzi |
Model: | Scout | VRSCF V-Rod Muscle | California 1400 Custom |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Klasika |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1130 ccm | 1250 ccm | 1380 ccm |
Max. výkon: | 96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / ot. | 116.62 Nm / 6500 ot. | 120 Nm / 2750 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 | 10,5 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 105 x 72.0 mm | 104 x 81.2 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 130/90-16 | 120/70ZR-19 60W | 130/70-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, dvojpiestikový strmeň |
Priemer bŕzd vzadu: | 298 mm | 282 mm | |
Pneu vzadu: | 150/80-16 | 240/40R-18 79V | 200/60-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 290.3 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 244 kg | 305.27 kg | 300 kg |
Výška sedla: | 635 mm | 678.18 mm | 720 mm |
Rázvor: | 1562 mm | 1701.8 mm | 1685 mm |
Dĺžka: | 2311 mm | 2357.12 mm | 2445 mm |
Šírka: | 880 mm | 850 mm | |
Výška: | 1207 mm | 1181 mm | |
Svetlá výška: | 121.92 mm | 165 mm | |
Objem nádrže: | 12.5 l | 18.93 l | 20.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 6 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 156 km | ||
Servisný interval: | 8000 km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 07/2015: 13,990,- EUR | Cena: 08/2015 15.430,- EUR (bez DPH) | Cena 11/2014: 16.995,- EUR |
Foto: | |||||
Pridaj obrázok |
|||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Indian | Suzuki | Yamaha | Kawasaki | Honda |
Model: | Scout | Intruder C1500T | XVS1300A Midnight Star | VN900 Custom | VT 750 C2B |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | ||||
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1130 ccm | 1462 ccm | 1304 ccm | 903 ccm | 745 ccm |
Max. výkon: | 78.9 k (58.0 kW) / 4 ot. | 72.8 k (53.5 kW) / 5500 ot. | 50.3 k (37.0 kW) / 5700 ot. | 45.6 k (33.5 kW) / 5500 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / ot. | 131 Nm / 2 ot. | 106 Nm / 4000 ot. | 78 Nm / 3700 ot. | 64 Nm / 3500 ot. |
Kompresný pomer: | 9,5:1 | 9,5 : 1 | 9.5:1 | 9.6:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 96 x 101 mm | 100,0 x 83,0 mm | 88.0 x 74.2 | 79.0 x 76.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | kardan | remeň | remeň | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 135 mm | 150 mm | ||
Zdvih vzadu: | 108 mm | 110 mm | 103 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 330 mm | 298 mm | 300 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 130/90-16 | 130/80-17 | 130/90-16M/C 67H | 80/90-21M/C 48H | 120/90-17M/C 64S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 298 mm | 275 mm | 298 mm | 270 mm | 180 mm |
Pneu vzadu: | 150/80-16 | 200/60-16 | 170/70B-16M/C 75H | 180/70-15M/C 76H | 160/80-15M/C 74S |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 283 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 244 kg | 363 kg | 304 kg | 278 kg | 251 kg |
Výška sedla: | 635 mm | 720 mm | 690 mm | 685 mm | 650 mm |
Rázvor: | 1562 mm | 1675 mm | 1690 mm | 1645 mm | 1640 mm |
Dĺžka: | 2311 mm | 2570 mm | 2490 mm | 2405 mm | 2510 mm |
Šírka: | 880 mm | 990 mm | 995 mm | 895 mm | 920 mm |
Výška: | 1207 mm | 1440 mm | 1145 mm | 1120 mm | 1125 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 145 mm | 130.8 mm | ||
Objem nádrže: | 12.5 l | 18 l | 19 l | 20 l | 14.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 6 l/100km | 4.8 l/100km | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 156 km | cca 296 km | cca 288 km | ||
Servisný interval: | 8000 km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | ||||
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 07/2015: 13,990,- EUR | Cena 05/2013: 12 990,-€ | Cena: 10.090,- Eur (22.10.2013) | Cena 9/2014 8.495,-EUR | Cena 9/2014 7.890,-EUR |
Pridané: 05.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54119 | Včera: 158392