Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha FZS 1000 Fazer 1/2

 Zdieľať

Pridané: 04.03.2005 Autor: sierra
Čitatelia: 25372 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ešte minulý rok na Kamennom mlyne, pri pohľade na tisícku Fazera som si zo sedla svojej šesťstovky vravel, aké by to bolo úžasné, jazdiť na takom stroji. A tiež ma tá malá, ale ostrá bolesť reality pichla kdesi hlboko za žalúdkom, aby som si uvedomil, aká hudba budúcnosti to asi je. Túžba však bola väčšia....

Krížovým skrutkovačom pomaly povoľujem plexi a s nostalgiou sa začínam venovať spomienkam. Nie, nie som ten zarputilý motorkár, začínajúci Simsonom, prejduvší v čase, kedy "dozrel" na Jawu a až potom na motocykel pomyslene dospelý. Náhodná ponuka a neovládateľné nadšenie mi prifarili do garáže (vtedy ešte len pod celtu na dvor) Yamahu XJ600 S Diversion. Vraví sa, že prvá láska je najintenzívnejšia, „nehrdzavie“ a človek na ňu nezabudne nikdy. Či skutočne nikdy, neviem, ale dodnes som ju z hlavy nepustil, i keď bola viac v servise ako podo mnou. Dnes ju niektorí z vás poznajú ako Piťovu.

Náhodná ponuka číslo dva a tentoraz v kombinácii s chtíčom a vzrušením ma privádzajú k Yamahe FZS600 Fazer. Úžasná motorka, ktorá ma stála, len ma neukameňujte, majland v prerábke zo street na klasiku. Teda neštandardne opačný postup. Som už taký. Ďalší jeden a pol sezóny a do cesty sa mi opäť vplieta oná povestná náhodná ponuka a skôr, ako sa stíham so slzou v oku rozlúčiť so šesťstovkou, sedím a nekontrolovateľne sa smejem na jej naproteínovanej kolegyni z fabriky Yamaha, FZS1000, tiež Fazer.

Bez úprav, bez investícií, z naleštenej podlahy predajne, síce so siedmymi tisícami v pneumatikách, ale.... už mojej. A preto bezchybnej. Nie som ten zarputilý motorkár, ktorému výmena čohokoľvek nerobí problém, nepostavil som ani jednu z motoriek na zadné či ktorékoľvek koleso, ktoré sa na motorke vôbec nájsť dá. Nezvládol som montáž univerzálnej sady nosiča kufru (možno kvôli nedostatku fantázie, ale skôr mám pocit, že to jednoducho nešlo), výmena sviečok bola pre mňa vzrušujúcim zážitkom, ku ktorému som sa špeciálne obliekol a vyznačil čas v kalendári a keď som bol svedkom výmeny pneumatík, radšej som si zakrýval oči dlaňami. Ja si totiž stále myslím, že moje motorky majú nervové zakončenia akosi zvláštne prepojené s mojimi.

Nečakajte preto, prosím, v týchto informáciách detaily o rozobratom motore, ani miery času či dĺžky akrobatických výkonov alebo iné extra-technické špecifiká. Bude to viac emotívna výpoveď.

 \"600\"
"600"

 \"+400 = 1000\"
"+400 = 1000"

CELOK, alebo AKO TAKÁ

Nemôžem sa ubrániť ani nijako inak sa abstrahovať od porovnávania so šesťstovkou. Budem si dávať pozor, ale... voči šesťstovke je mohutná a veľká. Na prvý pohľad nepôsobí tak ľahko ovládateľne. Má svoju výšku, šírku a dĺžku, ktoré nikoho nenechajú na pochybách, že ide o čosi svalnatejšie.

O to väčie bolo moje prekvapenie, keď som ju prvý raz tlačil z garáže a manipuloval s ňou na mieste (pre neznalých sa musím uviesť, že meriam snaživých 170 a som veľmi útlej postavičky). Šlo to až podozrivo ľahko. Podobné je to aj po naštartovaní, zaradení "za jedna" a rozjazde. Trocha zvláštne mi pripadali riadidlá, ktoré sú dosť široké, čo ale možno uľahčuje samotnú manipuláciu na mieste, Šturec či Baba by zniesli aj užšie rozpätie.

Čo mi ešte trocha robilo starosti, bola bolesť v ľavom ramene. Taká ťahavá. Pripadalo mi to, akoby som mal ľavú ruku natiahnutú viac, ako pravú. Nechal som sa aj odfotiť zo zadu, či nesedím nejako krivo, nie. Keď uvoľním riadidlá, motorka si ide spokojne rovno ďalej. Pripisujem to opäť zvyku zo šesťstovky. Dnes si to už neuvedomujem.

Vzhľad motorky budí trocha rešpekt a obdiv, trocha mix oboch. Jej výzor osy deklaruje dôraz na športovú aerodynamiku, zbytok jej postavy je turista. Povedal by som, že dokonalý hybrid. Viem si však predstaviť o niečo objemnejšiu prednú kapotáž, dočítate sa prečo. Sedlo Fazera je veľké, pohodlné a nezahrozí, že by sa na ňom spolujazdec posúval ako v električke v hlavnom meste. Môže to byť na škodu, pokiaľ veziete niekoho, kto chcete, aby sa na vás tlačil. Ja osobne nezaberiem ani polovicu sedla jazdca, teda ku mne by sa ľudí vmestilo viac. Posed je pohodlný, osobne sa trochu naťahujem za riadidlami, ale nie každý má tú smolu, že práve v okamihu, kedy ochutnal prvú cigaretu za telocvičňou strednej školy, telo si povedalo, že prestane rásť. Nádrž je mohutná, je však dobre formovaná. Vyzerá väčšia ako na šesťkile, ale medzi nohami máte pocit, že je toho menej. Nie nie - je len lepšie tvarovaná. Veľmi dobre vyzerá obrovský výfuk.


>

Pridané: 04.03.2005 Autor: sierra Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 44537 | Včera: 121123