Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Koľko stojí láska k motorizmu, alebo koľko ma vyšla moja jawka za rok 2004

 Zdieľať

Pridané: 14.01.2005 Autor: majky
Čitatelia: 14068 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ročný výpis z môjho účtu ma donútil poobzerať sa, kdeže sa len podeli tie peniaze. Potom si spomeniem na červený lak a dve kolesá a radostne sa búcham do čela. Už viem kde sú.

Nazdar všetci priaznivci jednej stopy, najmä tí študujúci čo nevyhrali v zlatom vajci jackpot a nepresvedčili mojsejovcov :-). Nasledovné riadky splodené počas nudného skúškového obdobia poskytnú začínajúcim motorkárom s "nízkorozpočtovým" motocyklom približný obraz o tom do čoho sa chcú finančne pustiť. Kiež by som takéto informácie mal ja, keď som začínal. Nie že by som bol držgroš, o svoju jawasaki sa slušne starám, ale zároveň chcem mať prehľad za čo platím. Aby ste pochopili príčinu tohto celého môjho "finančného" výskumu, tak vám musím vysvetliť, že ako puberťák som mal 2 roky jednu jawku, na ktorú som si nezarobil ja a bola financovaná prostredníctvom môjho TATOMATU (týmto mu veľmi ďakujem), ktorý my vždy dáke kilo na benzín ochotne dal za drobnú protislužbu, veď aj on sa na motorkách vláčil keď bol fagan. To sa mi to vozilo, keď bolo všetko "zadara". Lenže čas pokročil, ja mám o pár rokov viac, medzitým som jawku predal a 2 roky som si hovoril "prečo si ju ty ... predal ?" Po úspešnom pobyte za veľkou mlákou mi zostalo pár bubákov a rozhodol som sa opäť splniť si sen. Na japonca bohužiaľ nevydalo a tak som sa rozhodol opäť pre jawu. Konkrétne info o nej je na

Jawa 350/640 - A opäť sadám na Jawu

Viem, že mnohým toto moto vôbec nevonia a najradšej by vymazali motocyklovú produkciu za posledných 40 rokov v ČSSR z atlasu dejín, ale ja som vedel do čoho idem, tak som kúpil čo som kúpil. Ale k podstate veci. Keďže predtým som nemal presnú predstavu o výdavkoch za moje jazdenie, tak som sa rozhodol, že keď to pôjde z môjho vrecka, nezaškodilo by si to niekde poznamenať a na konci roka sa na to pozrieť. Tak som aj spravil, moja tabuľka sa zaplnila, môj účet poriadne schudol a ja sa tomu teraz v krátkosti pozriem na zúbok. Tu je oná spomínaná tabuľka, kde som písal takmer všetko za čo som zaplatil mojími ťažko vydretými peniazmi.








































dátumks , litrovcena za ks,lcelková cenapočet kmpoznámka
24.11.2003cena pri kúpe1270002700017000skutočných km , že vraj iba 11000

24.11.2003benzín6,6630199,8
prepis + značka1900900
filter paliva13535opravený tachometer

madit PP9016969zalepený držiak uhlíkov
sviečka CHAMPION L78C294188
Castrol TT-super (motor oil 2T)1197197

poistenie na rok 2004111881188
digitálny tachometer+baterka1200200
02.02.2004diódové osvetlenie budíkov25010017040

07.02.2004benzín6,0932,9200,361zvarený hlavný stojan, zvarená nádrž
olej M2T super 0,510050
14.03.2004benzín533,3166,517098prázdna nádrž,odtiaľto treba počítať

19.03.2004zadné brzdové pakne223446817198výmena neskôr
02.04.2004benzín933,2298,817199
17236inštalovaný digitálny tachometer
16.04.2004olej M2T super 0,51025117380
benzín1033,7337zatiaľ priemerná spotreba 4,8l
gufero na pravý klzák vidlice16262
07.05.2004benzín8,6434,7299,80817625zatiaľ priemerná spotreba 4,55l
14.05.2004administratívna STK + nálepka+kartička120020017717

22.05.2004benzín5,436,5197,1
olej SHELL 2T1125125
06.06.2004benzín8,3235,7297,02417905

15.06.2004sada na lepenie duší1303018065vymenené zadne brzdové obloženie
19.06.2004benzín8,5635,1300,45618105zatiaľ priemerná spotreba 4,34l
03.07.2004benzín10,0534,7348,73518262
04.07.2004benzín10,533,3349,6518562
06.07.2004olej SHELL 2T1125125

07.07.2004benzín9,9735,1349,94718755prázdna nádrž,zatiaľ spotreba 5,15
15.07.2004spojkové lanko1114114výmena neskôr
19.07.2004benzín8,4535,7301,66519000

31.07.2004benzín8,4135,7300,23719225prázdna nádrž,zatiaľ spotreba 5,2
05.08.2004benzín8,4735,4299,83819433prázdna nádrž,zatiaľ spotreba 4,74
15.08.2004benzín9,5535,3337,115výmena spojkového lanka
29.08.2004benzín8,2636,3299,838
03.09.2004benzín8,4335,8301,79420066prázdna nádrž, zatiaľ spotreba 4,61

11.09.2004benzín8,3835,8300,00420232
24.09.2004benzín5,52536,2200,005
primárna reťaz148048020400

08.10.2004benzín8,52335,2300,009620543priemerná spotreba celkom 4,62

37567,68663543
CELKOMCELKOM km

Vzhľadom k tomu, že som mal iba málo času na jazdenie, takmer 4000 najazdených km mi spravilo radosť. Číslom kilometrov som si do tabuľky značil, kedy som tankoval či niečo menil. Viem, že sa teraz majitelia CBR, ZX-R a podobných vecí sa pravdepodobne šúľajú na zemi smiechom, veď toľko oni spravia za týždeň, ale nie každému je súdené ... Teraz trocha matematiky: celková suma sa vyšplhala na 37 568 Sk, po odrátaní ceny samotnej motorky dostávam krásne číslo 10 568 Sk, z čoho cena pohonných hmôt (benzín 172,2L + olej 4 L) je 6 534 Sk , za náhradne diely a iný materiál je 1746 Sk a za rôzne administratívne poplatky (pridelenie EČ a STK) 2288 Sk.

K tomu by som mal ešte prirátať neoprénové chrániče kolien, nové rukavice a nové sklo na prilbu. Tak by sme sa dostali na sumu okolo 15 000 Sk.

Je diskutabilné, či je to málo alebo moc, každý to posúdi podľa vlastných finančných možností. Mojim cieľom však nebolo ani tak finálne zúčtovanie, ako sledovanie priemernej spotreby , ktorá sa pohybovala od 4,34 po 5,2 l/100km , v závislosti od štýlu jazdy a nákladu. Celkový priemer 4,62l/100km je celkom pekná hodnota na socialistický motocykel, že? Z tabuľky som však vytiahol aj ďalší kontrolný údaj a to o pomere olej/benzín ,ktorý ma nepochybne veľký vplyv na životnosť 2-T motorov, kde som 4l oleja zmiešal s 172,18l benzínu, z čoho mi vychádza 1:43, čím sa mi podarilo takmer dodržať požadovanú hodnotu 1:40 pre môj "stroj", najmä keď človek na 5 krát "cvrká" do poloprázdnej nádrže olej podľa oka. Ďalším pekným parametrom, čo som zistil, je cena jednoho km prejdeného na motocykli. Ak uvažujem iba pomer pohonných hmôt k celkovému počtu km, dostávam približne číslo 2,85Sk/km, čo je celkom dosť ak uvážime, že motocykel odvezie dvoch ľudí, ale táto cena je zvýšená cenou oleja v benzíne, takže keby bola jawka vybavená nestratovým systémom mazania, cena za 1 km by bola o čosi nižšia. A nakoniec, celé toto zaznamenávanie údajov mi pomohlo sa uistiť v tom, že moje moto je v takom stave, akému odpovedá ciferník tachometra a zároveň viem kedy a ktorý diel som vymenil. Celé toto sumarizovanie som robil len tak jednoducho, "na kolene" a preto sú výsledky len informatívneho charakteru. Určite existujú exaktnejšie metódy ako toto všetko "vyúčtovať", len mi pripadalo zaujímavé zistenie, že na 1 rok prevádzky priemernej jawy 350 potrebujete skoro 15 000 Sk !!!

Určite by bolo zaujímavé porovnanie takýchto štatistík pre silnejšie stroje, čím by sa zľahčil výber nového motocykla pre potenciálnych kupcov. Určite by to boli dobré námety na diskusiu vo fóre :-) Na záver chcem povedať, že aj keď 15 litrov je na mňa dosť , tak aj tak tie peniaze určite stáli za tie (väčšinou) krásne zážitky s motocyklom na potulkách okresom, či 400km dlhého výletu. Ak aj vy odkladáte bločky, len tak pre srandu skúste niečo podobné nahádzať do tabuľkového editoru a oboznámiť s tým motoristickú verejnosť.

Ľahké počty a hodne km všetkým praje MAJKY.

Odkaz pre nechutne majetných : Aspoň som vás pobavil ?

Pridané: 14.01.2005 Autor: majky Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 15589 | Včera: 319903