Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

DKW NZ 350

 Zdieľať

Pridané: 08.02.2005 Autor: arn arn
Čitatelia: 21153 [História]

Všetko sa začalo keď v roku 1906 J.S.Rasmussen založil firmu na výrobu šijacích strojov...

Začiatky

Všetko sa začalo keď v roku 1906 J.S.Rasmussen založil firmu na výrobu šijacích strojov. Počas veľkej naftovej krízy v roku 1917 začal vyrábať parné stroje, z toho vznikla značka DKW „Dampf Kraft Wagen“. V roku 1919 vyrobili svoj prvý dvojtaktný motor, ktorý potom montovali do rámu bicykla. V roku 1922 vyrobili svoj prvý kompletný motocykel.

Neskôr sa firma rozbehla a vyrábali ročne 100 000 motocyklov. Po veľkej ekonomickej kríze v roku 1932, firma bola nútená sa spojiť s ďalšími troma závodmi a to s Horchom, Wandererom a s firmou Audi, ktorá až dodnes používa logo štyroch kruhov.

Model NZ

Začali sa vyrábať v roku 1937 vo kubatúrach 250 ccm a 350 ccm.(neskôr 500 ccm štvortakt) Bola to nová inovácia firmy DKW, nový „jednoliaty“ rám, pekný blok motora, štvorrýchlostná prevodovka, nový štartovací mechanizmus. Tieto novinky sa podieľali na tom, že modely NZ boli veľmi predávané stroje. Boli spoľahlivé a rýchle, aj nemecké vojsko si objednalo pár kusov, tie bežali pod označením NZ 350-1.

 DKW NZ350-1
DKW NZ350-1

 DKW NZ350
DKW NZ350

Realita

Našu NZ-tu sme s ťažkým prehováraní kúpili od jedného „ujka“ ,ktorý ju chcel zrenovovať, ale dostal sa len k fáze „úplného rozobratia + stratenia niektorých dielov“. Doniesli sme ju vo väčšej debničke, motor bol mŕtvy. Piest zadretý, kľukovka zničená…. Po dvoch rokoch opráv a zháňania originálnych súčiastok, sme ju „nakopli“. Hoci nešlo dobýjanie batérie, stroj sa vydal na svoju prvú cestu v 21.storočí.

Po pár desiatok kilometrov sa derivačné dynamo nabudilo a mohol som si naplno vychutnávať jazdu na tomto krásnom stroji. Najviac sa mi zapáčilo ručné radenie rýchlostí a trošku ma znechutila absencia zadného pérovania, ale všetko to vykompenzoval zvuk dvojtaktného 350 kubíkového jednovalca, ktorý napájal dva, na tú dobu mohutné chrómové výfuky. Obrovskú zásluhu na znovuzrodení tohto zázraku má môj otec, ktorému venujem tento článok.

Technické údaje:

V rokoch 1938-1943 bolo vyrobených 45 300 kusov

Pridané: 08.02.2005 Autor: arn arn Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 91544 | Včera: 157479