Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Americký Bagger - Harley-Davidson Road Glide Special 2015 2/2

 Zdieľať

Pridané: 30.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9074 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Road Glida nemusí sadnúť každému, niekomu sa ten žraločí predok páči, iný vyvalí okále, že čo to je! Ja som ocenil hlavne to, že kapota nie je zavesená na riaditkach a myslím, že to Glide aj zlepšilo jazdné vlastnosti. Stále je to poriadne pribratý Cruiser, ale pre jazdca, ktorý vie čo chce a ráta s tým, je to dobrá voľba.

Harley-Davidson Road Glide Special 2015
Harley-Davidson Road Glide Special 2015

Motoricky je to to, čo je pre H-D typické. Mohutný motor, vibrácie, skvelý zvuk a krútiak. Kvalty tam padajú hlučnejšie, ale zato rázne. Posed mega-pohoďácky, k tomu dobrá muzika. Tu by potešili asi lepšie repráky, lebo s narastajúcou rýchlosťou kvalita reprodukcie klesá. Chválim aj brzdy, mal som tú česť aj s inými modelmi H-D, kde to nebolo nič moc, tu si myslím že pohoda... Na brzdenie jedným prstom to nebude, ale brzdí statočne.

Harley-Davidson Road Glide Special 2015
Harley-Davidson Road Glide Special 2015
Harley-Davidson Road Glide Special 2015
Harley-Davidson Road Glide Special 2015

parádny veľkoobjemový motor, krútiak, prístrojovka a moderná elektro výbava trošku pri sebe, ovládateľnosť v mini rýchlostiach, kvalita reproduktorov

Konkurencia

Harley-Davidson Road Glide Special sa bude zrejme najviac porovnávať s Hondou Gold Wing F6B, ktorá je prakticky prerobeným Golďasom do štýlu Bagger. Praktickú skúsenosť s F6B nemám, avšak Gold Wing som pod rukami mal a ten sa mi zdal horšie ovládateľný, čo sa jazdy aj multimediálnych funkcií týka. Motoricky to je ale čosi iné, šesťvalec je predsa len kultivovanejší, čo sa mi páči tiež menej. Každý má však iné priority a preto je len a len dobre, že tu máme dvojicu síce podobných bike-ov, avšak v zásade úplne odlišných s podobnou výbavou za podobnú cenu.

Kawasaki VN1700 Voyager Custom je H-D Road Glide Special papierovo tiež podobný bike. Porovnávať samotný výkon hádam zmysel nemá. Skôr prejav stroja ako takého, kde charakter celku závisí najmä od motora. Kawu taktiež poháňa poriadne veľké véčko ostatná výbave detto, rádio, ABS, tempomat... Tu rozhodne zrejme dizajn, história značky, ohmat na živo a cena, ktorá hraje výrazne pre Kawasaki.

Spoza veľkej mláky tu je konkurent značky Victory, konkrétne model Cross Country. V podstate sem môžem prekopírovať text z odseku vyššie. Čiže opäť rozhodne dizajn, história značky, ohmat na živo a cena.

Záver

Harley-Davidson Road Glide Special je strojom, s ktorým nebude problém hltať veľké vzdialenosti. Strojom, ktorý však zaujme skôr vyrovnaných jedincov, ktorí sa už nepotrebujú naháňať v ostrých zákrutách a štýl, pohodu, či príslušnosť k značke kladú na prednejšie pozície životných hodnôt. Pohodlný večerný výjazd s partiou kamošov, či "kreditková" dovolenka prakticky kamkoľvek, kam vedie asfaltová cesta budú tým, čo H-D Road Glide Special musí a zvláda na jednotku.

Harley-Davidson Road Glide Special 2015

Plusy, mínusy

Štýl, Brzdy, Motor, Pohoda, Ovládacie prvky Malé detaily (spomalená elektronika, ukazateľ zaradeného stupňa...), Zvuk rádia pri vyšších rýchlostiach

Video

Video: Harley-Davidson modely 2015

Video: Harley-Davidson Road Glide 2015

Pozadie / Wallpaper:

Harley-Davidson Road Glide Special 2015
Harley-Davidson Road Glide Special 2015
Harley-Davidson Road Glide Special 2015
Harley-Davidson Road Glide Special 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Harley-Davidson Road Glide Special:

Spotreba 6.6 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 22.7 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 1.7000 ot. (5 st.) / 2.000 ot. / 3.000 ot.
Cena motorky 21.400,- EUR

Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Harley-Davidson Prešov. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 Harley-Davidson Road Glide Special 2015 Honda Gold Wing F6B 2014 Kawasaki VN 1700 Voyager Custom 2014 Victory Cross Country 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonHondaKawasakiVictory
Model:Road Glide SpecialGold Wing F6BVN 1700 Voyager CustomCross Country
Rok:2015201420142014
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáCestovnáChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)šesťvalcový boxer (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1690 ccm1832 ccm1700 ccm1731 ccm
Max. výkon:118.3 k (87.0 kW) / 5500 ot.73.4 k (54.0 kW) / 5000 ot.
Max. krútiaci moment:142 Nm / 3250 ot.167 Nm / 4000 ot.136 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:9,7:19,8 : 19.5:19.4:1
Vŕtanie x Zdvih:98.4 mm x 111.1 mm74 x 71 mm102 x 104 mm101 x 108 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:vzduchomkvapalinoukvapalinouvzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardanremeňremeň
Zdvih vpredu:140 mm130 mm
Zdvih vzadu:80 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm300 mm300 mm
Pneu vpredu:130/60B19 61H130/70-R18 (63H)130/90B16M/C 67H130/70-18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:316 mm300 mm300 mm
Pneu vzadu:180/65B16 81H180/60-R16 (74H)170/70B16M/C 75H180/60-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:345 kg
Hmotnosť s náplňami:385 kg385 kg382 kg
Výška sedla:663 mm725 mm730 mm667 mm
Rázvor:1625 mm1690 mm1665 mm1670 mm
Dĺžka:2428 mm2605 mm2580 mm2650 mm
Šírka:945 mm970 mm
Výška:1455 mm1290 mm
Svetlá výška:135 mm125 mm145 mm148 mm
Objem nádrže:22.7 l25 l20 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 257 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:nie
Tempomat:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:Audio systém Boom!
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2014 25.680,-EURCena 9/2014 23.190,-EURCena 05/2013: 17 995,-€Cena 9/2014 cca. 19.500,-EUR (díler v CZ)

<

Pridané: 30.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 60285 | Včera: 119235