Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2343 [Šport - Ostatné]
V sobotu 23.8. sa v nemeckom Bopfingene konal šiesty podnik nemeckého ADAC Mini Bike cupu. Slovenský zástupca v kategórii Einsteiger Michal Búlik z BOS racing teamu Skalica nastupoval do pretekov ako líder šampionátu.
Tím dorazil na trať neskoro v noci a po prebudení sme boli očarení krásnym prostredím nemeckého vidieka. Prekvapením bola 1020 m dlhá trať, ktorá určite patrí medzi najnáročnejšie, na ktorýchjazdili. V piatok Michal absolvoval päť voľných tréningov, v druhom mal hneď na začiatku po kontakte s pomalším jazdcom pád, ale mechanik Edo pripravil motocykel do ďalšieho tréningu na 100%. Na posledný tréning sa trošku oteplilo, Miško si veril a časy pod 58 naznačili, že by sme mohli byť v 27-člennom (!) štartovom poli konkurencieschopný.
![]() |
Prvý voľný tréning v sobotu kvôli teplote okolo 11°C neabsolvoval (v piatkových chladných tréningoch bolo na trati niekoľko ťažších pádov, z ktorých sa jeden skončil zlomeninou nohy). Pre veľký počet jazdcov rozdelili tréningy do dvoch skupín. Do druhého tréningu sa trošku oteplilo a Miško v ňom dokázal vyjazdiť štvrtý najrýchlejší čas 58,942 so stratou 0,6 sekundy na najrýchlejšieho Nikolasa Czybu. Prvých deväť pretekárov bolo v jednej sekunde. Prvý merák vo svojej skupine dokázal Miško vyhrať časom 57,672, ale v druhej skupine ho prekonal Czyba . Do pretekov sa kvalifikovalo 21 jazdcov a druhé miesto na štarte bolo pre celý tým veľkým povzbudením, pretože drsné počasie aj v sobotu spôsobilo niekoľko pádov, z ktorých jeden skončil zlomeninou kľúčnej kosti.
![]() |
Pred štartom prvých pretekov bola trať sčasti oschnutá. Miško dokázal výborne odštartovať a usadil sa na prvom mieste. Na konci prvého kola mu na výjazde podkĺzlo zadné kolo a nasledoval ľahký pád. Traťový komisár mu po prejdení všetkých jazdcov motocykel nadvihol a Miško vyrazil na trať. V tom čase však spadol Czyba, ktorý zostal pod motocyklom v strede trate. Boli vyvesené červené vlajky a preteky bol prerušené a reštartované. Po dojazde na štart sme zistili poškodenú brzdu a technický komisár, ktorý si to všimol naznačil, že do pretekov nás nepustí. Mechanik Edo bez problémov zvládol kritickú situáciu a pri odjazde sanitky z trate už komisár kývol že je všetko OK. Reštart pretekov, už bez Czybu opäť Miško zvládol, no v druhej zákrute sa pred neho dostal Aaron Schäfer. Do konca pretekov už sa Miško pred Schäfera nedokázal dostať a obsadil s minimálnym odstupom druhé miesto, keď sa zvyšku štartového poľa obaja dokázali výrazne vzdialiť.
![]() |
Štart druhých pretekov, na ktorom už opäť stál aj Czyba, opäť dokázal ovládnuť Miško. Tri kolá dokázal vodiť celé pole, keď sa pred neho dokázal dostať Czyba. Prvých 5 jazdcov sa dokázalo odpútať a bolo jasné, že práve oni sa pobijú o víťazstvo. Dve kolá pred cieľom sa pred Miška dokázal dostať aj Schäfer. V tomto poradí prišli aj do cieľa, keď prvých päť jazdcov delilo 1,4 sekundy. Miško je tri podujatia pred koncom seriálu na čele s desaťbodovým náskokom pred Nemcom Schäferom.
Pridané: 02.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 185083 | Včera: 197711