Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5275 [Šport - Cestné Motocykle]
Na maďarskom okruhu Pannonia-ring sa cez víkend uskutočnilo druhé podujatie medzinárodných seriálov cestných motocyklov Alpe Adria Championship a International Motorcycle Race Cup. Úplnou novinkou bolo, že podujatie seriálu Alpe Adria po prvý raz ako promotér zastrešila slovenská agentúra Slovakia Racing.
Viac ako 160 jazdcov z rekordného počtu šestnástich krajín, ktorí úplne zaplnili parkovisko pretekárskych strojov, si mohlo užívať veľké novinky. Príchod slovenskej agentúry priniesol toľko potrebný svieži vietor, veď napríklad po prvýkrát v histórii tohto seriálu sa mohli pretekári tešiť na finančné prémie za dosiahnuté umiestnenia, no počas víkendu si mohli užívať aj ďalšie bonusy v zázemí, ktoré so slovenským promotérom do tohto seriálu prišli. Víkend v Maďarsku navyše podporilo aj ideálne počasie a na trati sme tak mohli vidieť krásne súboje, pričom na jazdcov čakalo dvoje pretekov, čo spolu s tréningami a kvalifikáciami znamenalo poriadnu dávku kilometrov. Okrem seriálov Alpe Adria a IMRC sa navyše bojovalo aj o body do národných šampionátov Českej republiky, Slovenska, Maďarska, Rakúska a Chorvátska.
Víťazstvá v spoločných pretekoch tried 125 SP, 125 GP a Moto3 si z Pannonia-ringu odniesli český pretekár Martin Gbelec a Talian Gabrielle Gnani. Zatiaľ čo skúsený Gnani bol v minulosti pretekárom svetového šampionátu, 13-ročný Čech, ktorý je tento rok navyše pretekárom seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cup, by sa rád pretekárom majstrovstiev sveta stal v budúcnosti. Spomedzi jazdcov s motocyklami špecifikácie 125 SP bol po oba razy najrýchlejší Talian Danilo Digiorgio, zo Slovákov bol najúspešnejší Peter Rauch, ktorý v druhých pretekoch skončil dokonca na druhom mieste v rámci Alpe Adrie. Zároveň bol najúspešnejším jazdcom hodnotenia IMRC.
O víťazstvá v rámci Alpe Adrie sa v triede Superstock 600 podelili Turek Razgatlioglu Toprak a Rakúšan Stefan Kerschbaumer, pričom tureckého jazdca víťazstva aj v druhých pretekoch zbavila vlastná chyba, keď predbiehal pod vyvesenou žltou vlajkou a k jeho výslednému času bola prirátaná penalizácia 20 sekúnd. Do hodnotenia seriálu IMRC bral plný počet bodov za dve prvenstvá Maďar Adrian Gyutai, zo slovenských pretekárov sa najlepšie darilo vlaňajšiemu šampiónovi IMRC Martinovi Durdíkovi, ktorý obsadil dve štvrté miesta.
V triede Supersport si po výpadku zo sobotňajších pretekov v nedeľu napravil chuť Igor Kaláb z Českej republiky, keď porazil práve víťaza zo soboty, krajana Davida Látra. Slovenský pretekár Martin Klimits a Maďar Imre Oldal boli najúspešnejšími jazdcami hodnotenia seriálu IMRC, keď sa podelili o víťazstvá v jednotlivých pretekoch.
Rovnaká situácia ako v alpsko-jadranských Supersportoch bola aj v triede Superstock 1000, kde v sobotu preteky nedokončil Slovinec Marko Jerman, no v nedeľu sa svojim súperom „pomstil“ a porazil aj víťaza zo soboty Michala Fillu z ČR. V hodnotení IMRC bol po oba dni suverénom Poliak Bartolomiej Wyczinski. Medzi jazdcami bodujúcimi do slovenského šampionátu boli najrýchlejší Zbyněk Čech (ČR) a Jaroslaw Chomicz (PL).
Kráľovské Superbiky mali v Maďarsku svojho panovníka. Po krásnych súbojoch s Rakúšanom Rolandom Reschom sa ním nakoniec stal ním český jazdec Jan Halbich, ktorý zvíťazil v oboch pretekoch, prvenstvá bral pochopiteľne aj do českých majstrovstiev a navyše prekonal doterajší traťový rekord Pannonia-ringu, ktorý držal Rakúšan Andy Meklau. V rámci hodnotenia IMRC zvíťazil v oboch pretekoch Maďar David Juhász, v slovenskom šampionáte sa o prvenstvá podelili Vladimír Ruža a Lukáš Jasenský.
Jazdci IMRC Cupu, v rámci ktorého sa jazdia národné pohárové seriály, absolvovali len jedny preteky. Víťazom hodnotenia triedy do 600 cm3 sa stal Poliak Piotr Kloc, zo Slovákov bol najlepší Leoš Šimunek. V silnejšej triede zvíťazil Čech Jan Nimmerfoll, najlepším veteránom bol Slovák Juraj Knezovič.
Premiérové vystúpenie agentúry Slovakia Racing, ako promotéra pretekov alpsko-jadranského šampionátu, hodnotil jej riaditeľ Peter Šurina ako úspešné. „Bola to pre našu agentúru prvá skúsenosť s takýmto veľkým seriálom, ale hneď na prvý raz sme obstáli, o čom svedčia vyjadrenia spokojnosti od predstaviteľov zúčastnených federácií. To ma pochopiteľne teší a motivuje nás to k ďalšej práci, pri ktorej máme na zreteli predovšetkým spokojnosť pretekárov,“ vraví Šurina, ktorého teší aj spojenie seriálov Alpe Adria a IMRC. „Jazdci IMRC majú takto možnosť nielen porovnať sa so špičkovými európskymi pretekármi z Alpe Adrie, ale predovšetkým popri nich výkonnostne rásť, čo je aj hlavnou myšlienkou spojenia seriálov. My sa im navyše v zázemí snažíme vytvárať lákavú atmosféru, kedy sa nemusia cítiť len ako tí, ktorí zaplatia štartovné a viac sa o nich nik nezaujíma, ale môžu využiť aj naše služby od občerstvenia až po finančné odmeňovanie úspešných pretekárov. Oni sa nám zasa odvďačujú nádhernými výkonmi na trati a môžem povedať, že preteky na Pannonia-ringu boli pre mňa osobne obrovským zážitkom. Veríme, že sme našou prácou kladne oslovili nielen spomenutých zástupcov federácií, ale predovšetkým samotných pretekárov.“
Pridané: 28.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 106278 | Včera: 119235