Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4158 [Technika - Design]
Presne 198 tímov z 27 krajín zabojovalo v dňoch 15. až 18. mája o víťazstvo na
30. ročníku študentskej súťaže palivovej efektívnosti Shell Eco-marathon Europe v uliciach holandského Rotterdamu. Na liter benzínu dokázal francúzsky tím Microjoule – La Joliverie prejsť výborných 3 314 kilometrov.
V dvoch hlavných kategóriách sa zrodili celkovo štyri rekordné výkony. Zaujímavosťou bol portugalský prototyp, ktorý nemal volant, ale menil smer podľa pohybu tela jazdca. Počas štyroch dní zavítalo na preteky úsporných futuristických áut vyše 40 tisíc divákov.
V dňoch 15. až 18. mája 2014 zažili obyvatelia a návštevníci holandského Rotterdamu nezvyčajné preteky. Takmer dve stovky futuristických vozidiel bojovali v uliciach mesta o každý centimeter prejdenej vzdialenosti v snahe prejsť čo najdlhšiu vzdialenosť na liter paliva, resp. kilowatthodinu. Týmito pretekmi zavŕšili študenti z 27 krajín niekoľkomesačný vývoj a stavbu vozidiel špeciálne pre tieto preteky palivovej efektívnosti.
V kategoŕii Prototypov francúzsky tím Microjoule – La Joliverie zopakoval minuloročné víťazstvo a prejdenú vzdialenosť natiahol na 3 314,9 kilometra na jediný liter benzínu. S týmto výkonom by dokázal obísť celú zemeguľu po rovníku len s 12,5 litrami benzínu v nádrži. V kategórii UrbanConcept (vozidlá mestského typu), ktorá pri jazde pravidelným zastavením a rozbehom simuluje mestskú premávku, zvíťazil tím Lycee Louis Delage s výkonom 468,8 km na liter benzínu a univerzitný tím z Offenburgu s výkonom 389 km na liter nafty. V kategórii áut na elektrický pohon dokázal rakúsky prototyp tímu z Univerzity Graz prejsť na 1 kWh vyše 1 090 kilometrov. Technické problémy žiaľ vyradili slovenský tím FME Racing Team zo Slovenskej technickej univerzity z výsledkovej listiny pretekov.
„Tento ročník sa veľmi vydaril. Takmer ideálne počasie prinieslo v kombinácii so skúsenými tímami niekoľko pozoruhodných výsledkov. Dúfame, že technické inovácie z týchto pretekov si časom nájdu cestu aj do výroby sériových automobilov,“ povedal Norman Koch, technický riaditeľ pretekov Shell Eco-Marathon.
Viac informácií o súťaži nájdete na adrese www.shell.com/eco-marathon
Tím č. | Kategória Prototypy | Víťaz | Výsledok |
---|---|---|---|
1 | Benzín | La Joliverie – Lycee Saint-Joseph La Joliverie (FR) | 3,314.9 km/l |
9 | Nafta | IUT GMP Valenciennes – I.U.T Valenciennes (SPA) | 1,300.1 km/l |
201 | Palivové články (vodíkový pohon) | H2A – Hogeschool Van Amsterdam (NL) | 428.5 km/kWh |
304 | Elektrické akumulátory | TERA TU Graz – T.U. Graz (AUT) | 1,091.6 km/kWh |
2 | Alternatívne palivo (E100 + GTL) | SA de Toulouse – Universite Paul Sabatier Toulouse (FR) | 2,757.2 km/l |
Tím č. | Tím | Ocenenie |
---|---|---|
504 | Schluchtspecht (DE) | Ocenenie Shell Helix Tribology |
306 | Eco Motion Team by ESSTIN (FR) | Ocenenie za bezpečnosť |
3 | GAMF (HU) | Ocenenie za technickú inováciu |
332 | Kandó Electric (HU) | Ocenenie za dizajn |
318 | Team Bayle Eco Mobile (FR) | Ocenenie najlepšej tímovej atmosféry |
203 | H2politO - molecole da corsa (IT) | Komunikačné ocenenie |
71 | SCB-MADI – Madi (RUS) | Ocenenie za vytrvalosť |
Pridané: 22.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 234713 | Včera: 187981