Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2 3/3

 Zdieľať

Pridané: 11.11.2013 Autor: zooo
Čitatelia: 11167 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Dostali sme sa na záver testu. Nedá mi nespomenúť ešte pár skúsenosti s aktualízáciou a plánovaním. Na svoje PC som nainštaloval Garmin express a Base Camp. S Expresom sa dá celkom pohodlne aktualizovat firmware a mapové podklady (samozrejme za predpokladu, že máte aktualizáciu zakúpenú). Pokiaľ sa podarilo Windowsom detekovať zariadenie, s aktualizáciou firmware nebol problém žiaden. Firmware býva len niekoľko megabajtov veľký a rýchlo sa naištaloval resp. aktualizoval na všetkých štyroch zariadeniach. Je dobré, že výrobca pracuje na FW aj pre staršie zariadenia. Naproti tomu je aktualizácia máp trochu dlhší proces. Stiahnut vyše 4 GB dát a naištalovať ich do zariadenia je otázka pár hodín. Najlepsšie dať inštalovať cez noc a modliť sa aby do rána nezamrzol počítač, nevypadol internet a tak. Proces nie je nijako náročný no nie vždy sa to podarilo a potom bolo treba celú tortúru podstúpiť znovu. Nič zábavné. S Expresom sa ešte dá nainštalovať mapa priamo do PC. Takže pri plánovaní trasy v Basecampe netreba mať pripojenú navigáciu cez USB kábel. Expres má ešte niekoľko ďalších funkcii. Vie zálohovať a obnoviť uložene body a cesty, inštalovať doplnky ako sú hlasy, ikonky vozidla, zobrazť info o zariadení a upozorní na dostupné aktualizácie. Uvítal by som, ak by sa v Expresse dala pri aktualizácii mapy vybrať, ktorú časť mapy nainštalovať. Zatiaľ som to riešil pomocou Basecampu.

 Basecamp
Basecamp

Ďalší program na prácu s navigáciou je spomínaný Basecamp. Ten je už podstatne zložitejší ako Express. Jeho primárna funkcia je plánovanie trás. V tomto je úplne perfektný a popis všetkých fukncií by stačil na takú menšiu brožúrku určite. Začnem najpodstatnejším - plánovanie trasy. Pre auto a moto routing sa dajú nastaviť priemerné rychlosti na každý typ ciest (okrem nespevnenej), ktoré by sa potom mali zohľadniť pri výpočte trasy. Ďalej minimalizovanie stúpania, čo je zaujímavé napr. pri cyklistike. Nastavenia pre výpočet trasy sú ukložené do jednotlivých profilov pre jednoduhšie plánovanie. K trase vygeneruje basecamp podrobné informácie o vzdialenosti, čase, prejazdových bodoch, komplet itinerár, graf s prevýšením (záleží od mapy) a ešte sa dajú uložit k trase poznámky. Ďalšou fíčurou sú tzv. adventures. To je akýsi mix trasy s doplňujćimi informáciami, fotkami a videom. Šikovný spósob ako nazdieľať peknú trasu aj s fotkami a popisom. A ešte jedna funkcia ktorá určite stojí za pozornosť je BirdsEye, ciže satelitné snímky, ktoré sa dajú exportovať do turistických navigácii ako je Montana či GPSmap. Zumo však tento typ máp nepodporuje.

 Ukážka Birdeyes
Ukážka Birdeyes

Postup na ich import je celkom jednoduchý, pripojiť zariadenie, označiť oblasť, zvoliť priblíženie a odoslať do zariadenia. Tieto satelitné mapy sú licencované ako ročné predplatné. Sťahovanie už potom nie je nijako limitované. V jednej z posledných verzií pribudol teraz populárny cloud, do ktorého sa dajú uložiť všetky trasy, záznamy trás a body (adventure nie sú podporované). Aktuálne je k dispozícii 150MB, čo určite stačí na pekných pár trás. Suma sumárum, basecamp je pokročilý nástroj na plánovanie trás a prakticky celú cestu na sever až po Nordkapp sme mali naplánovanú vopred. Mimo hlavných trás po úžasných cestičkách. Nájsť na internete tie najlepšie cesty na motorku a potom naplánovať trasy trvalo asi 2 týždne. Každopádne sa oplatilo.

Zhodnotenie

Keby som mal zhodnotiť všetky 4 navigácie a vybrať víťaza, tak s tou druhou časťou by som mal problém. Zhodnotiť sa dajú jednoducho - výborné mapové podkladny, kvalitné prevedenie a skvelá podpora od výrobcu (aktualizácie, dodávaný software). Pre mňa bola naj Montana. Take cestovné enduro. Nestratí sa ani v meste , ani na diaľnici, ani v lese. Skvely displej, editovateľné menu, použiteľnosť viacero druhov máp, to je to s čím som bol nadmieru spokojný. Niekomu by však mohol chýbať vačší displej či BT. Každému bude vyhovovať niečo iné, záleží na osobných preferenciách a potrebách.

A čo ďalej?

Kým som spracoval tento článok, Garmin medzičasom vydal novú navigáciu Zumo 390LM. Zumo 350 a 390 sa líšia iba v niekoľkých vlastnostiach. 390 na BT s možnosťou pripojenia telefónu, pribudol výpočtou trasy po kľukatých cestách a podporuje bezdrôtové príslušenstvo ako sú tlakové senzory na kolesách.

No a čoskoro by sa mala dostať do predaja aj nová Monterra ako nástupca Montany. O Monterre sú zatiaľ iba oficiálne informácie od výrobcu, kedže sa zatiaľ nepredáva. Papierovo by malo ísť o najnadupanejšiu navigáciu. Na americkej stránke výrobcu sa píše o podpore GPS aj Glonass. Ďalej sa spomína kompas, barometrický výškomer, wifi, BT, 8MP fotoaparát, FM rádio, atď. Monterra navyše pobeži na operačnom systéme Android a umožní doinštalovanie ďalších aplikácii z Google play.

 Očakávaná novinka od Garminu - Monterra
Očakávaná novinka od Garminu - Monterra

Toto boli novinky na záver. Ďakujem, že ste to dočítali až sem :-)

<

Pridané: 11.11.2013 Autor: zooo Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 214090 | Včera: 164503