Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XV950 a XV950R - Sport Heritage

 Zdieľať

Pridané: 29.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 18947 [Novinky - Predstavujeme]

Začiatkom mesiaca Yamaha prestavila dvojicu motocyklov XV950 a XV950R. Dvojica motocyklov v štýle bobber vychádza z modelu Yamaha XVS950A avšak sú už na pohľad akousi "odľahčenou" a zjednodušenou verziou spomenutého modelu.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Tieto Yamahy znamenajú začiatok nového radu motocyklov, ktorý v sebe kĺbi moderné technológie so vzhľadom inšpirovaným z minulosti. XV950 a XV950R sú postavené v neo-retro japonskom štýle. Yamaha sa tak snaží priniesť nové motocykle, ktoré si bude môcť každý jazdec jednoducho upraviť podľa svojich predstáv.

Surový dizajn zdôrazňuje jednoduchosť motocyklov. Kvapkovitá nádrž o objeme 12.2 litra na sebe nenesie žiadne farebné výstrelky, akurát model XV950R má na nádrži aj jednoduchú líniu. Moderným avšak stále jednoduchým dojmom pôsobí zadné LED svetlo a digitálna LCD prístrojovka. Predné okrúhle svetlo je akousi klasikou a množstvo kovových doplnkov zvýrazňuje detaily motocyklov.

Dizajnovou súčasťou je bezpochyby aj motor. Vzduchom chladené Véčko má objem 942 ccm a dosahuje maximálny výkon 38.3 kW pri 5.500 ot./min. Krútiaci moment má hodnotu 79.5 Nm už pri 3.000 ot./min. Motor a zvlášť spojka je upravená hlavne pre použitie v meste, kde sa počíta s častým rozbiehaním. Yamaha teda pridala gumový tlmič zaisťujúci plynulejší prenos výkonu na zadné koleso. Upravený bol aj airbox, umiestnený na pravej strane motora. Všetky zmeny na motore a použite nového výfukového systému si vyžiadali aj vytvorenie novej palivovej mapy.

Rám je kolískový a motor v ňom je umiestnený napevno. Tlmením vibrácií sa teda pri týchto motocykloch veľmi netrápili a jazdec tak pocíti všetko doslova na vlastnej koži. Rázvor modelov XV950 je 1570 mm čo má zaručiť dobrú ovládateľnosť najmä v mestkej premávke. O odpruženie sa vpredu stará obyčajná 41 mm vidlica zatiaľ čo vzadu nájdeme dvojicu tlmičov. Model XV950R je naviac vzadu vybavený tlmičmi s externou nádobkou. Na modeloch XV950 a XV950R nájdeme 12 lúčové liate kolesá na ktorých budú obuté pneumatiky o rozmeroch 100/90-19 vpredu a 150/80-16 vzadu.

Brzdy sú jednokotúčové a majú vyhryzené brzdové kotúče o priemere 298 mm. Pri Yamahe XV950 je systém ABS dostupný za príplatok zatiaľ čo model XV950R má ABS už v sérii. Hmotnosť oboch modelov je 251 kg pri plne natankovaných strojoch, model XV950 bez systému ABS váži 247 kg. XV950 sa od eRka odlišuje aj použitím iného čalúnenia sedadla, ktoré je vo výške 690 mm.

Yamahy XV950 a XV950R by mali byť dostupné už na jeseň tohto roku. Yamaha XV950 bude dostupná vo farbách Competition White (biela) a Midnight Black (čierna), zatiaľ čo model XV950R sa bude predávať vo farbách Mat Grey (sivá) a Camo Green (zelená).

Video: Yamaha XV950R 2014

Foto:
 Yamaha XV 950 2014 Yamaha XV 950R 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamaha
Model:XV 950XV 950R
Rok:20142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:KlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:942 ccm942 ccm
Max. výkon:52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot.52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot.
Max. krútiaci moment:79.5 Nm / 3000 ot.79.5 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:9.0 : 19.0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:85.0 x 83.0 mm85.0 x 83.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:vzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:remeňremeň
Zdvih vpredu:135 mm135 mm
Zdvih vzadu:110 mm110 mm
Brzdy vpredu:jedno kotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm298 mm
Pneu vpredu:100/90-19M/C 57H100/90-19M/C 57H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:298 mm298 mm
Pneu vzadu:150/80B16M/C 71H150/80B16M/C 71H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:247 kg247 kg
Výška sedla:690 mm690 mm
Rázvor:1570 mm1570 mm
Dĺžka:2290 mm2290 mm
Šírka:830 mm830 mm
Výška:1120 mm1120 mm
Svetlá výška:130 mm130 mm
Objem nádrže:12 l12 l
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2014 8.690,-EUR

Pridané: 29.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 135691 | Včera: 152130