Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.01.2013 Autor: Andrejco
Čitatelia: 9908 [Vaše stroje - Moja motorka]
Vonku sú -3 C a to je ten správny čas podeliť sa zo svojimi zážitkami s mojou prvou ozajstnou motorkou Suzuki GSX600F r.v. 1999.
Moja láska ku dvom kolesám sa u mňa prejavila asi tak ako u každého z Vás v časoch dávno minulých kúpou legendárnej Jawy 50 alias Pioniera. Bol to fakticky pekelný stroj, neskutočne sprevodovaný hlavne medzi 2 a 3 rýchlostným stupňom. Kto sa na tom vozil vie o čom hovorím. Ale vtedy mi bolo násť a svet bol gombička a na blbnutie v „pinďur gengu“ (partia strelených chalanov na pionieroch) to bolo fajn.
No človek dospel a začal vnímať svet ináč, už to nebolo len o blbnutí ale aj o starostiach a tak na moto už čas nebol. No aj tak som sa otočil za každou motorkou, ktorá okolo mňa prešla a nezabudol som poznamenať len tak pre seba, že na budúci rok si už aj ja niečo kúpim. No tých budúcich rokov prešlo akosi viac, až prišiel ten minulý.
V tom roku si moji obaja súrodenci kúpili motorky, no musíte uznať to už aj keby som nechcel tak som si ju musel kúpiť aj ja. Nechcel som na začiatok nič nové, ale vedel som, že to má byť 600 ccm, nech mi to aspoň 2-3 roky vydrží. A tak začalo hľadanie po nete, až som tam objavil inzerát predám Suzuki GSX600F. Cena bola dobrá, dizajn sa mi páčil a tak som zlanáril cabu či by sa nešiel so mnou na ňu pozrieť. Lebo viete ako to je, prvá motorka klapky na očiach a nevidíte žiadne chyby len seba na nej ako vám veje háro. Viete si predstaviť ten okamih keď som sa Cabu spýtal „tak čo ty na ňu?“ A len som dúfal, že povie áno. Súhlasne kývol hlavou a ešte v ten deň som ju mal doma. Tak sa konečne splnil môj sen mať vlastnú motorku.
Vodičák na motorku som si robil v 1999 a od vtedy som prakticky skoro nič nejazdil, takže som bol samouk. Viete si predstaviť moje zdesenie, keď som v prvej ostrej zákrute pribrzdil a motorka sa rozhodla vybrať sa hneď do protismeru. Hneď som pochopil, že toto sa asi robiť nemá. Postupne som zistil čo sa má a čo nie, ale musím uznať, že mi odpustila veľa mojich začiatočníckych chýb a ani raz ma neposlala k zemi. Moje argumenty doma, že kupujem motorku hlavne na presuny do práce kvôli zápcham v BA dlho neplatili. Cesta domov sa predlžovala priamo úmerne s časom. Najskôr to bolo dom – práca – dom. Potom dom – práca – 15 km obchádzka – dom. Až nakoniec to boli min. 50 km obchádzky domov. Ale keďže som to dávkoval postupne tak doma to až tak nevadilo.
Nebudem písať nič odborné na to sa cítim stále ako začiatočník, ale prvú spoločnú sezónu sme spolu prešli cca 7000 km. Ani raz ma nenechala v štichu. Aj keď už vonku boli chladné rána a moja pani v rokoch je živená karburátorom vždy poslušne naštartovala. Stačilo nechať minútku bežať motor na voľnobehu a mohol som vyraziť. Je pravda, že po sťažnostiach susedov (predchádzajúci majiteľ jej vykuchal výfuk). Moje ranné štarty prebiehali nasledovne, sadnúť na moto, odtlačiť ju od bytovky alias flinstonovci a tam naštartovať. To mi však až tak nevadí, aspoň som urobil niečo aj pre svoje zdravie.
Samotná motorka je dosť ťažká, hliník v tom čase ešte nepoznali, takže manipulácia na mieste je dosť náročná, ale s mojimi 186 cm a 96 kg sa to dalo v pohode zvládnuť (iba dostať ju na hlavný stojan je ako cvičiť mŕtvy ťah v posilke). Keď sa však rozbehne všetky kilá sú preč. Jej výkon 63 kW neohúri ale na bežné vozenie a pre začiatočníka je úplne postačujúci. Mám z tej mojej fazuľky (nazval som ju tak kvôli jej predným svetlám ktoré mi ju pripomínajú) pocit, že mám dve motorky v jednom. Keď ju točíte okolo 5.000 ot. Je to pohodový cestovateľ. No za 9.000 ot./min. máte pocit, že vám niekto vymenil pod zadkom motorku a dá sa na nej slušne vyblázniť.
Do rýchlosti 140 km/h aj s mojou výškou nápor vetra takmer necítiť, keďže kapotáž si odvádza svoju robotu veľmi slušne. Maximálne som na nej išiel 200 km/h a stále tam bola rezerva, no zdravý rozum už nedovolil pootočiť zápästím pravej ruky. Ale toto ani nie je motorka na takéto jazdenie a ani ja nie som typ pretekára, takže mi jej výkon a ochrana pred vetrom maximálne vyhovuje.
Jediná vec čo musím fazuľke vytknúť sú brzdy. Hoci sú vpredu dva kotúče brzdiť by mohli lepšie. Inak nemám na ňu zlého slova. Pred sezónou jej vymením gumy a reťaz a verím, že jej jazdné vlastnosti budú ešte lepšie. Na záver môjho chabého technicky na míle vzdialeného, čisto subjektívneho názoru na jazdné vlastnosti by som chcel dodať, že spotrebu má do 6l na 100km, bez ohľadu na to či idem predpisovo alebo nie.
Pridané: 10.01.2013 Autor: Andrejco Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | GSX 600 F |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 79.1 k (58.2 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 55 Nm / 10000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 62.6 x 48.7 mm |
Chladenie: | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 142 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 207 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.9 s |
Spotreba paliva: | 6.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 227 km |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 178684 | Včera: 228886