Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Superšport z ostrovov - Triumph Daytona 675 a Daytona 675 R 2013

 Zdieľať

Pridané: 22.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6161 [Novinky - Predstavujeme]

Anglický výrobca motocyklov Triumph prichádza do nového roku s inovovaným modelom Daytona 675. Trojvalcový superšport dostal inovovaný motor, podvozok, a príde do predaja aj vo verzii Daytona 675 R.

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Predstavenie superšportu Triumph Daytona 675:

13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3957 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Triumph

V Triumphe sa všetko točilo okolo novej Daytony 675 a 675R, o ktorej sme informovali už v predstihu.

 

Daytona dostala prepracovaný motor, ktorý je teraz výkonnejší. Presnejšie mu pribudli tri koníky a terajší maximálny výkon je 94 kW pri 12.500 ot./min. a krúťak stúpol na hodnotu 74 Nm pri 11.900 ot./min. Motor je pritom schopný točiť 14.400 ot./min. Vstrekovanie paliva zabezpečuje dvojica vstrekovačov na každý valec, ktoré zabezpečujú lepšie rozdelenie výkonu aj krútiaceho momentu v celom spektre otáčok. Po prvýkrát sú v motore Daytony namontované titánové ventily. Zmenený bol aj výfukový systém, koncovka výfuku je teraz pod motorom.

Okrem nového motora, Daytona prichádza aj s pozmenenými tvarmi kapotáže. V prednej časti je zväčšený otvor medzi svetlami, čím sa zlepšil prívod vzduchu do sania motora. Rám bol tiež revidovaný, je ľahší a navrhnutý tak, aby jeho tvary dopĺňali celkový vzhľad motocykla. Úpravou si prešla aj zadná kyvka tak, aby nezavadzala výfuku pod motorom. Milovníkov jazdy na okruhu isto poteší, že držiak ŠPZ spolu zo zadnými smerovkami sa dá odmontovať pomocou troch ľahko dostupných skrutiek. Rovnako ľahko sa dajú odmontovať aj zadné stúpačky.

Ľahké ovládanie má zabezpečiť nová geometria a centralizácia hmotnosti. Nová Daytona je oproti predošlému modelu celkovo ľahšia o 1,5 kg. K centralizácii hmotnosti prispieva uloženie motora, ako aj nový výfukový systém. Tlmiace komponenty sú značky KYB a sú plne nastaviteľné. Vpredu je upside-down 41 mm vidlica so zdvihom 110 mm a vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku so zdvihom 129 mm. Na Daytone 675 nájdeme aj tlmič riadenia.

Brzdenie vpredu je v réžii značky Nissin. Nájdeme tam 310 mm kotúče, do ktorých sa zahryzávajú radiálne montované štvorpiestiky. Vzadu je pre zmenu strmeň značky Brembo a 220 mm kotúč. K dispozícii je aj modifikovaný systém ABS. Ten sa dá úplne vypnúť, ale okrem normálneho režimu fungovania má aj nový ,,circuit" mód vytvorený pre jazdenie na okruhu.

Za zmienku stojí aj multifunkčný displej. Okrem štandardných vecí, ako sú rýchlosť či otáčky motora, na ňom nájdeme zobrazené aj iné zaujímavé informácie, a to tlak v pneumatikách, lap timer až pre 99 kôl, či programovateľné zobrazenie nutnosti preradenia rýchlostného stupňa.

Triumph Daytona 675 prichádza aj vo verzii s označením R. Na tejto verzii nájdeme vpredu brzdové strmene taktiež radiálne montované, avšak značky Brembo. Podvozok je značky Ohlins a poskytuje širšie spektrum nastavenia. Štandardne na tejto verzii nájdeme quick shifter, ktorý je ale pri neeRkovej verzii dostupný za príplatok. Nechýba ani charakteristická bielo-červená kombinácia farby mašiny a zopár karbónových doplnkov.

Video: Triumph Daytona 675 2013

Info & foto: triumph.com

Foto:
 Triumph Daytona 675 2013 Triumph Daytona 675 R 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphTriumph
Model:Daytona 675Daytona 675 R
Rok:20132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:SuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:675 ccm675 ccm
Max. výkon:127.8 k (94.0 kW) / 12500 ot.127.8 k (94.0 kW) / 12500 ot.
Max. krútiaci moment:74 Nm / 11900 ot.74 Nm / 11900 ot.
Vŕtanie x Zdvih:76 x 49.6 mm76 x 49.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:110 mm120 mm
Zdvih vzadu:129 mm133 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:184 kg184 kg
Výška sedla:820 mm830 mm
Rázvor:1375 mm1375 mm
Dĺžka:2045 mm2045 mm
Šírka:695 mm695 mm
Výška:1112 mm1112 mm
Objem nádrže:17.4 l17.4 l

Pridané: 22.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112706 | Včera: 129653