Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.04.2004 Autor: Brano
Čitatelia: 25013 [Vaše stroje - Moja motorka]
Na Jawe som jazdil kým som bol na škole, potom som si konečne kúpil štvortakta ... Shadow 750.
Prvý krát som sám riadil mustanga keď som mal 11, vtedy ma ani nenapadlo, že raz budú motorky tvoriť podstatnú časť môjho života.
Môjmu bratovi sa úspešne podarilo „rozobrať“ chudáka mustanga, a ja som sa o kopu šrotu v pivnici začal zaujímať, až keď som mal 15 rokov. S pomocou jednej oranžovo-bielej knihy (ktorú si asi veľa z vás pamätá), a po odstránení technických nedostatkov ako opačne založený piest, alebo úplne upchatý výfuk spečeným olejom sa mi podarilo dať mustanga dokopy. Zažil som na ňom super cesty do cca 100 km, vrátane karambólu, pri ktorom ma „zrazil“ chodec na prechode... motal sa tam hore-dolu, nevedel sa rozhodnúť, na ktoru stranu cesty chce ísť, tesne som ho minul, a on mi v tom úľaku nastavil lakeť. Trafil ma do čela (presne do otvoru v helme), on zostal stáť, a ja som sa vykotil z mustanga :)
U deda v garáži ... |
Potom som si kúpil jawu 250 a znovu sa mi úspešne podarilo vyliečiť ju od zásahov „mechanikov“ za posledných 30 rokov. Prišli ešte ďalšie 3 rozobraté 250-tky a jedne papiere, lebo na HO-donínskych značkách som bol pekný terč pre gumkáčov. Jawa zostane najlacnejšou možnosťou jazdenia ešte dlho. Cena motoriek, náhradných dielov, gúm za 5 sezón 1996 až 2000 spolu bola cca 15.000,- Sk (teda okrem benzínu a oleja). Prejazdil som na nej celé Slovensko. Aj keď ma kamaráti prehovárali, aby som ju rituálne zapálil, nakoniec som jawu 250 s horou náhradných dielov predal za 10.000,- Sk. ... vtedy som už mal v garáži Shadow 750.
Shadowica |
Super stroj. Po troch odjazdených sezónach na ňu sadám ešte radšej ako keď som na nej sedel prvýkrát. Asi nebudem sám, pretože ich je na cestách veľa. ... japonský chopprik.
Do kopca pod Smokovcom to ide viac ako 130, čo je na čopracku jazdu aj tak dosť veľká rýchlosť. Akurát v zákrutách zo Štrby na Štrbské Pleso treba kvôli menšiemu objemu motora vyskúšať viaceré rýchlostné stupne. Vychutnávkou je potom pohodová jazda tiahlymi zákrutami v nadmorských výškach okolo 1000 m.n.m s touto relatívne ľahkou a dobre ovládateľnou mašinou.
Náklady na prevádzku sú dosť nízke v porovnaní so silnejšími motorkami. Žerie to 4,5 až 5,5 l/100km. Po 18.000 km mám ešte stále 3 mm dezénu na zadnej gume, samozrejme som ju často nepálil. Teraz som musel vymeniť aj prednú dunlopu (asi bude trochu mäkkšia zmes ako na starých barumkách : )
Technické údaje nájdete aj inde, spomenul by som len, že z 0 na 100 km/h výrobca udáva 7,1 s, čo je na malý „krížnik“ určený na pohodovú jazdu slušné.... a čo nabudúce ? 1800 ccm ? 2300 ccm ? niečo športovejšie ? ... je to vlastne jedno, hlavne že budem na cestách stretávať ľudí ako som ja...
Prvá jarná jazda |
Šťastnú cestu.
Pridané: 05.04.2004 Autor: Brano Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 126525 | Včera: 170046