Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test elektricky vyhrievaného motooblečenia Venture

 Zdieľať

Pridané: 28.11.2012 Autor: risomas
Čitatelia: 17712 [Technika - Dobré Rady]

Chcete si predĺžiť sezónu aj na neskorú jeseň a zimu? Po dlhšom zvažovaní som sa rozhodol pre kúpu elektricky vyhrievaného oblečenia. Aké sú moje prvé skúsenosti ...

Seriál článkov - Na motorke v zime:

Poznáte to príde jeseň-zima, slnko svieti ale je zima a vám sa chce na motorku ale nejdete lebo

a) sa musíte strašne naobliekať
b) bude vám za chvíľu zima
c) a+b.

Riešení je niekoľko.

Vyhrievané rukoväte, sedlo, štít, deflektory. Ani jedno sa mi nezdalo dosť dobré. Buď to kazí image alebo to nie je dostatočné. Preto som sa po dlhšom zvažovaní rozhodol že si zaobstarám elektricky vyhrievané oblečenie. Pokrýva to celé telo a nie je to vidieť. Vozil som sa síce aj predtým v zime keď bol okolo nuly ale napriek asi 5-tim vrstvám oblečenia mi začala byť asi po hodine jazdy zima. Na začiatku som bol rozhodnutý že si oblečenie vyrobím sám no nenašiel som vhodný materiál za prijateľnú cenu.

Hľadal som na internete kde sa dá niečo podobné kúpiť. Našiel som asi niektoré značky čo ponúkajú kompletné oblečenie (Activheat, Gerbing a Venture) a veľa noname čínskych výrobcov čo ponúkajú rôzne kusy a polotovary. Rozpočet som si stanovil na 500 EUR za komplet.

Nedávno som našiel obchod kde mali práve 30% zľavu na oblečko Venture. Tak som neváhal a objednával. Balík som rozdelil na 2 časti nakoľko vtedy bolo prekvapivo nižšie poštovné. Po 2 týždňoch som dostal list z colnice že mám balík s mikinou/bundou a mám im poslať faktúru s popisom. Tak som niečo vyhrabal a poslal. Rozmýšľal som či trochu neupravím cenu ale možné komplikácie mi neprišli adekvátne k ušetreným 10-20€. Nakoniec mi tento balík prišiel bez cla a dph ale za druhú zásielku nohavíc som musel zaplatiť 25€ dph aj keď si nevyžiadali žiadne doklady. Celkové náklady za sadu elektricky vyhrievaného oblečenia Venture - bunda (83W), nohavice (46W) a vložky do rukavíc (12W každá) boli 320E. Vložky do topánok som už nekupoval lebo sa mi zdali príliš drahé v danom obchode ale určite pribudnú (už sú objednané z iného obchodu).

 Kontroler
Kontroler

Balenie bunda aj nohavíc obsahovali aj kontroler, ktorým sa nastavuje intenzita vyhrievania v 4 rôznych stupňoch (max, hi,med,low) + zapnutie a vypnutie. Zapojiť sa dá všetko na jeden alebo ako som to spravil ja na 2 a môžem si nastaviť teplotu zvlášť.

Ďalej v balení boli káble a konektory potrebne pre namontovanie na motorku vrátane poistiek. Inštalácia veľmi jednoduchá no zabúdam pripojiť zapaľovanie na jeden pól baterky a tak ma ráno pred prvou testovacou jazdou čaká ešte 10 min maturovania prečo to nejde. Ešte si pri tom odtrhnem pol nechta čo nepoteší.

 Bunda
Bunda

Je 7:30 vonku je 6°C a ide sa na prvú jazdu do práce. Na sebe mam len vyhrievanú bundu nakoľko cesta na STK trvá iba 15 minút.Rukavice a nohavice mam zabalené so sebou. Nastavujem teplotu na najnižšiu. Po ceste príjemne teplo ale za 15 min by som nezmrzol ani v normálnom oblečku. Z STK do prace to je asi 2min, vyhrievanie vypnuté príliš teplo mi už nie je. Uvidíme večer po práci predpoveď je 5°C odchod a príchod 3°C, chcel by som jazdiť aspoň 2h.

Tak máme tu prvú testovaciu jazdu. Najprv si dáme nejaké fakty.Vychádzal som 17:30 a 5°C a príchod 19:45 3°C po ceste bolo najmenej 2°C, celkovo 120km. Oblečené som mal tenké letné spodky na tom vyhrievacie oblečenie a na tom kožené oblečenie (bunda Held Cosmo, nohavice HELD Avolo). Išiel som na VT750 bez štítu.

Prvých 25 km cez mesto alebo v kolóne max 70kmh. Nastavenie medium na nohaviciach aj bunde, rukavice iba obyčajné. Teplota tak akurát pri hornej hranici cítiť trocha chlad. Ďalej horská okreska 40km nohavice nastavené na HI. Na nohaviciach cítiť príjemné teplo ako v horúcej vode. Tu zisťujem prvú mušku, treba dať nejakú hrubšiu vrstvu oblečenia pod vyhrievanie lebo v záhybe na trieslach sa mi zdá teplota až príliš vysoká. Na bunde cítiť jemný chlad. Nasleduje rovnejší úsek asi 30km kde som udržoval stálu rýchlosť 110 kmh, tu už mám bundu aj nohavice na HI. Na niektorých miestach cítim chlad niekde teplo. Chce to ešte jednu vrstvu na rovnomernejšie rozloženie teploty a umiestniť ovládače tak aby boli po ruke a mohol si to človek meniť podľa potreby (jedne tak mám ale na bunde som ho dal dovnútra čo nie je praktické). Ale čo je hlavné kĺby som mal v teplúčku a celkovo mi nebola je zima. Zvyšok cesty som zmiernil na 80kmh a bolo mi veľmi príjemne teplo.

 Nohavice
Nohavice

Hlavné zistenia z dnešného tripu: Hreje to dostatočne, MAX som ani nepoužil možno keď bude mrznúť. Treba mať ovládanie po ruke aby som si mohol pridávať a uberať online. Treba použiť hrubší podklad na lepšie rozloženie teploty. Vložky do rukavíc majú pomerne malý výkon treba ich dať pod zimné rukavice.

Druhá testovacia jazda vedie do Popradu. Chcem ísť ráno do práce na moto ale vybitý akumulátor ma odradzuje a tak na doobedie pripájam nabíjačku. Toto sa mi ešte nestalo ale batéria má už 7 rokov tak to nebude úplne prekvapujúce. Vyrážam v piatok niečo po 15.00 (10°C) a príchod 21.30 teplota okolo 0°C. Išiel som cez levice, Štiavnicu, Bystricu a Čertovicu. Oblečenie rovnaké ako predtým ale mal som 2 spodky. Celu cestu som si prepínal medzi medium a high podľa rýchlosti akou som šiel. Mesto 50-60, ostatné 80-110 (diaľnice nepoužité). Nočná jazda cez Štiavnicu a Čertovicu bola nesmierne zábavná. Žiadne autá iba tma a úzky pásik svetla (shadovka má fakt slabé svetlo)

 Rukavice
Rukavice

Cesta späť štart o 13.00 príchod 19.00. Trasa podobná ale šiel som cez Vernár, tempo a oblečenie rovnaké. Teplota na low a medium iba pred ba už som dal na chvíľu aj high. Medzi BB a Štiavnicou som stretol 4 motorkárov. Celu cestu mi bolo teplučko. Oba ovládače som mal položené na stehne a prepínal som si teplotu podľa potreby.

Problém s baterkou sa už našťastie neobjavuje (moto stála celú dobu vonku)

Súmár:

Chýbajú mi boli vložky do topánok (objednané). Nohavice mám väčšinu času nastavené o jeden stupeň viac ako bundu (Som teplo-myl a mám rád ten pocit keď mám nohy v horúcej vode).

Som veľmi spokojný s kúpou, naplnilo to moje očakávania takmer na 100 %

Nie som moc dobý štylista a toto je môj prvý pokus o test tak poprosím komentáre tohto typu do ss.

Pridané: 28.11.2012 Autor: risomas Zdieľať

Seriál článkov - Na motorke v zime:

Súvisiace články:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 88637 | Včera: 141155