Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

180 km v sedle ako spolujazdec (alebo ako sa cíti ľadviňák)

 Zdieľať

Pridané: 23.03.2004 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 6869 [Technika - Dobré Rady]

V sobotu síce nebolo najideálnejšie počasie, ale jazdiť sa dalo. A tak sa pár motorkárov z Košíc a okolia rozhodlo trochu prevetrať mašiny. Keďže som toho času bez moto, rozhodol som sa skúsiť to ako spolujazdec.

Ako prvú som osedlal Norovu "Catku"(YZF600R).

 Norova Katka
Norova Katka
Sedlo vyzeralo pohodlne aj madlá pre spolujazdca sa zdali byť na správnom mieste, stupačky na môj vkus trochu vysoko. Po pár metroch, ešte kľudnej jazdy, sa mi to celkom pozdávalo. Ale po tom čo sme sa dostali na hlavnú, sa všetko razom zmenilo :o). Akcelerácia ma tlačila zo sedla a pri prudkom brzdení, som mal chvíľami pocit, že mi tie madlá ostanú v ruke. Žily na rukách zväčšili svoj objem minimálne 3krát :o) a ja som len tŕpol kedy už budeme na parkovisku :o). Až tu však prišlo to, čo mi tlak vyhnalo tak vysoko že som mal ešte 5 minút po tom problém pripáliť si cigaretu :o)). Noro sa rozhodol odlepiť predné koleso od zeme. Podarilo sa, na druhý pokus, ale zastali sme l.t.t. na konci parkoviska :o).

Keďže som dávku adrenalínu pre tento deň vyčerpal (a to sme boli ešte stále v Ke), rozhodol som sa pokračovať na Lejbovej BMW F650GS.

 Lejbov baworák
Lejbov baworák
Vzpriamený posed dával tušiť, že na tejto mašinke sa dá aj podriemať :o). Nebyť zadného kufra, ktorý bol na môj vkus až príliš blízko môjho chrbta, bolo by všetko ok. Ale ten kufor výrazne zmenšoval priestor pre spolujazdca a doslova ho nútil nalepiť sa na jazdca (no veď Lejbo asi vedel prečo to robí, ale zrejme netušil že bude viezť aj chlapa :o)). Tak že som musel zaujať postoj ako baletka, pre moje, posedom (či vlastne polehom) za pc celý deň, zdeformované telo to bola riadna makačka čo sa odrazilo aj na bolestiach v krížovej oblasti na druhý deň ráno :o).Nuž čo aspoň chvíľu som sedel rovno :o)). Vďaka posedu som mohol pohodlne sledovať krajinu okolo aj občas nakuknúť Lejbovi na budíky. To sme už ale po prestávke v Prešove parkovali na salaši pri Sivej brade.

Po výdatnom obede sa dozvedám, že budem musieť opäť zmeniť mašinu, pretože môj parťák ide domov inou trasou. Keďže som si nechcel potrhať žili pri jazde s Norom ( :)) ) rozhodol som sa prehovoriť Roliho, ktorý mal na svojej VTX1300 jedno voľné miesto.

 Roliho VTX a Ďurkova TL1000
Roliho VTX a Ďurkova TL1000
Podarilo sa a tak nasadám na pohodlné sedlo, nohy vykladám na plošiny a chrbát si ukladám na príjemnú opierku. Kde sa ale budem držať??? Keďže som Roliho nechcel vystrašiť svojou prílišnou náklonnosťou, rozhodol som sa držať sa o opierku. Poloha to bolo trošku krkolomná ale dalo sa. Prvé veľké plus u tejto mašiny je rozhodne výhľad. Žiadne vykukávanie spoza jazdcovej hlavy, či strnulý pohľad na stranu. Všetko som mal ako na dlani. Horšie bolo udržať sa v sedle pri prudkom brzdení, či nájazde na nerovnosti. Miestami som mal pocit, že už z toho sedla vyletím :o). Ale ako som už bol spomenul, miesto vzadu je poväčšine vyhradené tým nežnejším častiam našej populácie a tým by sa samozrejme všetky tieto neduhy dali odstrániť :o). Plošiny pre spolujazdca boli super, ale pri tom brzdení by som prijal trošku väčší sklon, aby sa nohy mali do čoho zaprieť a nešmýkali sa.

To už pomaly prichádzame do Košíc. Povinná zastávka na "stopke" na kofolu a pomaly sa každý poberá domov. Ale ako pôjdem ja? Autobusom? V kombinéze? :o)) No určite by to bol zábavný pohľad ale... :o)) Našťastie našla sa dobrá duša, v podobe Dadinho brata Ďurka, ktorý bol prevetrať TL1000S. Sedlo, ktoré sa len tvárilo byť sedlom a stupačky tak vysoko ,že som si pripadal ako pri sedení na... :o)). Po dôraznom upozornení ohľadom rýchlosti teda vyrážame na "mestský okruh". Ruky pevne pritlačené k nádrži, pred očami len Ďurkova prilba a pod zadkom kúsok molitanu :o). Neviem ako rýchlo sme šli ale mal som čo robiť, aby som sa pri akcelerácii udržal v sedle :o)) a tie nájazdy do zákrut... v živote som tak nízko pri zemi nebol ako vtedy :o)). Ale netrvalo dlho a nejako som sa do toho dostal, no sám to radšej skúšať nebudem :o)).

A čo na záver? Len toľko. Je jedno na akej motorke jazdíš, ale vždy pamätaj na to, že ten za tebou má oveľa ťažšie podmienky, či už pri zrýchľovaní, prudkom brzdení, nájazdoch do zákrut alebo myšičkách. Predsa ešte niečo. Za hlavou jazdca sa vytvára nepríjemné prúdenie vzduchu ktoré vie pri vyšších rýchlostiach dosť znepríjemniť jazdu tomu za Vami. Zvýšený hluk a nie práve najlepšia prilba môžu veľmi rýchlo unaviť, spôsobiť bolesť hlavy, či privodiť prievan. Preto nezabúdajte na kvalitnú výstroj aj pre spolujazdca.

P.S. Baby obdivujem Vás, že dokážete toto všetko zvládnuť a dokonca mať z toho aj radosť. :o)

Pridané: 23.03.2004 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 154119 | Včera: 185171