Cesta okolo Slovenska (28. 7. - 3. 8. 2001) 2/4

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 04.09.2001 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 16551 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Opúšťame Látky-Mláky, cesta klesá a brzdy to nezvládajú, preto motorku odstavím do tieňa a necháme to vychladnúť. Síce som brzdil aj motorom, ale aj tak som musel s brzdovým pedálom narábať trochu tvrdšie. Klesanie už našťastie končí, brzdy si teda oddýchnu. Smerujeme na Žiar nad Hronom a zastavujeme až v Kremnici, tu je však tiež všetko pozatvárané a navyše je neznesiteľne teplo, tak si dáme iba rýchlu prechádzku po centre:

Kremnica

Prichádzame do Turian, čo je dedinka kúsok od Martina, ideme navštíviť Gabkiných starých rodičov. Hádžem do seba poriadnu domácu večeru, kontrolujem reťaz, všetko je v poriadku. Zo slušnosti sme ešte pokecali s rodinou a už tiahneme na Martin, kde máme prespať u známych. Tak sa aj stalo, vybalili sme si veci, ešte sme skočili na kofolu do mesta a okolo polnoci sme konečne zalomili. Dnes sme ušli 277 km.

Pondelok 30. júla
Tak dnes ráno sa mi teda vôbec nechcelo vstávať, po každom zobudení som hneď zaspal. Nakoniec som sa vysypal z postele okolo ôsmej, ledva sa osprchoval, snažil hodiť do seba nejaké raňajky, tá paprika vyzerá fakt vábivo, ochutnám ju...CHYBA! Mal som najskôr vyskúšať či neštípe! Takže teraz hasím oheň vo svojich ústach za neustáleho Gabikinho posmievania...ok teda, chuť na raňajky ma prešla. V pláne máme vyraziť o deviatej, ale "akosi" sa to pretiahlo o tri hodiny, čiže okolo obeda smerujeme na Žilinu. Stará-známa cesta okolo Strečna je nepríjemná, nie kvôli tým zákrutám, ale kvôli autárom - predbiehajú ma až nebezpečne blízko (aj keď idem takmer pri krajnici), čo je fakt nepríjemné. Zastavujeme pod hradom Strečno, motorku odstavujem na platenom parkovisku (10 Sk/hod) a ideme hore kopcom na hrad. Vstupné sa nám zrovna platiť nechce, keďže máme záujem iba o výhľad z kopca. Našiel som jednu krkolomnú bočnú cestičku, kade sme sa dostali celkom vysoko. Na tomto hrade bol v roku 1995 natáčaný aj americký rozprávkový film Dračie srdce.

Strečno

Zo Strečna sa dostávame do Žiliny, kde po polhodinovom extrémnom blúdení kvôli dokonalej absencii smerových značiek (vidno že je tu Slota primátor!) sa konečne akosi náhodne dostávame na cestu do Terchovej, ktorá je fakt pekná, Jánošík mal pekný domov. Z Terchovej posielam pohľadnicu domov, fotíme miestny kostol, múzeum je zatvorené, čo nám až tak nevadí, lebo je tak teplo že sa nám ani dýchať nechce. Teraz sa ženieme do Dolného Kubína, hneď sme našli kemp Gäceľ (320 Sk/2 osoby+motorka a prípojka elektriny), staviame stan, sprchujeme sa a perieme nejaké veci. V kempe je veľa Holanďanov a Maďarov, Holanďania majú so sebou dokonca satelity a chytajú tu svoje obľúbené domáce kanály. Väčšina z nich je tu s karavanmi, ale niektorí majú dokonca trojizbové veľkopriestorové stany, videl som tu aj stan, ktorý mal nadvihnutý spodok a v priestore kde sa spí sa vôbec nedotýkal chladnej zeme. Navečer sme ešte vypadli na odľahčenej motorke do mesta, v miestnej reštaurácii som zhltol dve perfektné palacinky a zapil superchladným mliekom, no proste dokonalá večera (pre mňa). Dnes sme ubehli presne 100 km a nie sme ani veľmi unavení.