Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 10006 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Na výstave EICMA v Miláne, japonská firma Kawasaki, odhalila novinku v podobe modelu Versys 1000. Ten vznikol „skombinovaním“ malého Versysa s upraveným motorom z modelu Z1000. Čo nám teda v dielňach Kawasaki namixovali?
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Nuž nejedná sa o žiaden rozpočtový bike. V Kawasaki postavili kvalitnú motorku na dobrom základe. Versys 1000 má byť totiž schopný konkurovať motorkám označovaným ako cestovné endurá. Kawa veľa terénnych vlastností nepobrala a sústredí sa skôr na tých, ktorí si dobre uvedomujú, že s takouto motorkou do terénu nepôjdu. Naproti tomu ponúka lepšie jazdné vlastnosti na ceste v kombinácii s pohodlím aké ponúkajú práve motorky zo spomínaného segmentu.
![]() |
Versys 1000 sa dizajnovo podobá na svojho menšieho brata. Má modifikovaný rám zložený z piatich častí okolo ktorého inžinieri z Kawasaki postavili všestranný bike. Jazdec si hovie vo veľkom sedadle o ktorom Kawasaki tvrdí, že je vhodné na 1000+ kilometrové jazdy. O turistických ambíciách hovorí aj 21 litrová nádrž. Tá by mala v zabezpečiť dojazd vyše 400 km, avšak priame údaje o spotrebe Kawasaki neudáva. K pohodliu určite prispeje aj nastaviteľný (bez použitia náradia) veterný štít v kombinácii so šikovne upravenými plastmi po bokoch motocykla. Kawasaki udáva pohotovostnú hmotnosť 239 kíl.
O odpruženie predného kolesa sa stará plne nastaviteľná obrátená vidlica s priemerom trubiek 43mm. Nastavuje sa iba pravá časť. Farebné prevedenie vonkajších trubiek vidlice je závislé od farby motocykla. Zlatá tu teda neznamená viac než strieborná. Zadný tlmič je umiestnený v horizontálnej polohe v dostatočnej vzdialenosti od výfuku. Jeho uložením sa mal ušetriť priestor a čiastočne sa malo ušetriť aj na váhe tlmiacej jednotky, ktorá je pri takomto uložení menšia. Zadný tlmič je taktiež nastaviteľný a umožňuje rýchlu premenu nastavenia podľa potreby jazda. Či už ide o sólo trip, výlet vo dvojici s batožinou alebo bez nej.
![]() |
Oba tlmiace komponenty majú zdvih 150 mm. Vďaka širokému spektru nastavenia tak umožňujú rezkú jazdu na kvalitnom asfaltovom povrchu, no zároveň umožnia Versysu zdolať v pohode aj horšie úseky cesty nevynímajúc ľahký off-road. O výrazne asfaltovom zameraní hovoria použité kolesá s priemerom 17 palcov.
O brzdenie sa starajú brzdy značky Tokico. Vpredu štvorpiestiky v kombinácii s 300 mm kotúčmi a vzadu jednopiestik s kotúčom o priemere 250 mm. K dispozícii je aj ABS, ktoré bude pri modely Versys 1000 montované štandardne. Kawasaki sa ďalej chváli, že ich ABS jednotka je najmenšia na svete.
V novom Versyse bude použitý modifikovaný motor z modelu Z1000 o objeme 1043 ccm. Kvapalinou chladený radový štvorvalec bude ladený viac do sily hlavne v pásme stredných otáčok. Maximálny výkon 86.8 kW dosiahne pri 9000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 102 Nm pri 7700 ot./min. Jazdec bude mať na výber dve výkonové mapy. Jedna bude využívať plný výkon motora a druhá zredukuje výkon na 75% maximálneho. Pri použití slabšej mapy má byť sila motora ľahšie odhadnuteľná čím sa zlepší kontrola nad motocyklom.
![]() |
Prevodovka bola upravená tak, aby bola vhodná do čo najväčšieho spektra situácii použitia biku. Od cestovania po diaľnici vo dvojici až po športové využitie na kľukatých cestách. V porovnaní s prevodovkou z modelu Z1000 je prvý a druhý stupeň kratší a ostatné ( tretí až šiesty) sú dlhšie. K dispozícii je aj trakčná kontrola nastaviteľná do troch stupňov.
![]() |
Kawasaki Versys 1000 bude k dispozícii vo farbách Pearl Stardust White (biela) a Metallic Magnesium Gray (sivá). Do predaja pôjde aj verzia Versys 1000 Grand Tourer osadená kuframi, chráničmi rúk a tankpadom.
![]() |
info & foto: press.kawasaki.eu
Pridané: 12.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Versys 1000 |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm |
Max. výkon: | 118.0 k (86.8 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 102 Nm / 7700 ot. |
Kompresný pomer: | 10.3 :1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 239 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Rázvor: | 1520 mm |
Dĺžka: | 2235 mm |
Šírka: | 900 mm |
Výška: | 1405 mm |
Svetlá výška: | 155 mm |
Objem nádrže: | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 302 km |
Poznámka: | |
V sérii ABS a KTRC - tračný systém 3 módy + voľba 2. palivových máp Cena 08/2012: 11 995,- EUR (akciová cena 10/2012: 9 995,- EUR) |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 198075 | Včera: 241429