Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW S 1000 RR 2012

 Zdieľať

Pridané: 21.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8483 [Bleskovky - Novinky]

Dva roky po uvedení motorky BMW S 1000 RR na trh v roku 2009, prichádza nemecký výrobca s mierne vylepšeným bikom aj do roku 2012.

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

Na začiatku hneď spomeniem, že nedošlo k nárastu výkonu. BMW S 1000 RR bude mať aj naďalej maximálny výkon 142 kW, ktorý poženie vpred 204 kilový bike (hmotnosť s nádržou natankovanou na 90%). Čo sa dizajnu týka, tak tu sa udiali skutočne iba minimálne zmeny oproti predchodcovi. Nová je zadná štíhlejšia kapotáž, bočné plasty majú taktiež trochu iné tvary a k lepšej aerodynamike prispieva zopár ďalších drobností. Miernym redizajnom prešlo aj logo RR. Do oka najviac bijúcou novinkou sú určite nové farebné kombinácie. BMW S 1000 RR si odteraz budete môcť zadovážiť vo farbách: Racing Red v kombinácii s Alpine White (červeno biela), Bluefire (modrá), Sapphire Black Metallic (čierna) a v kombinácii farieb BMW Motorrad Motorsport.

Jedným z primárnych cieľov na modely S 1000 RR bolo zlepšiť jazdné vlastnosti a optimalizovať výkonové krivky motora. Zmenami si teda prešiel podvozok, celková geometria a aj motor.

Nastaviteľné tlmiče majú novú vnútornú štruktúru, zmenený je uhol hlavy riadenia aj poloha čapu kyvky. Upravený bol aj hlavný rám, hlavne kvôli možnosti umiestniť nový airbox. Čo sa riadenia týka, je použitý aj nový tlmič riadenia, ktorý sa dá nastaviť do desiatich rôznych polôh. Tieto zmeny by mali zabezpečiť lepšiu odozvu a presnosť pri manévrovaní s motorkou.

V BMW popracovali aj na optimalizácii výkonových kriviek motora. Motor má mať lineárnejší priebeh výkonu, zosilnieť by mal najmä v stredných otáčkach. Nové sú aj palivové mapy. K dispozícii budú štyri režimy: Sport, Race, Slick a Rain. Nie každý režim však bude mať vlastnú výkonovú krivku. Rovnaká bude pre režimy Race a Slick, zvyšné dva budú mať krivky vlastné. Pri jazde v režime Rain (teda dážď) sa zníži výkon motora na 120 kW. Prekonfigurovaná je aj reakcia plynu na zatiahnutie, zvlášť pre jazdu v režime rain. V záujme lepšej akcelerácie pribudne na zadnej rozete jeden zub.

Prepracovaná bola aj prístrojová doska, ktorá je teraz vraj lepšie čitateľná a ponúka viac funkcií. Jazdec si môže sledovať svoje časy na upravenom lap-timery a na ceste si zase môže nastaviť kontrolku maximálnej rýchlosti, ktorá mu zabliká vždy keď prekročí zvolenú rýchlosť.

Zmeny na elektronike zasahujúcej do jazdy sa udiali hlavne na kontrole trakcie (DTC) a na systéme ABS. DTC a ABS budú teraz viac spolupracovať aj vďaka spoločným senzorom na kolesách.

Video

Video: BMW S 1000 RR 2012

info & foto: www.press.bmwgroup.com

Pridané: 21.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

BMW S1000RR 2012:

Foto:
BMW S1000RR 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:S1000RR
Rok:2012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:999 ccm
Max. výkon:193.1 k (142.0 kW) / 13000 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 9750 ot.
Kompresný pomer:13.0:1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 49.7 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 48 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:190/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg
Hmotnosť s náplňami:204 kg
Výška sedla:820 mm
Dĺžka:2056 mm
Šírka:826 mm
Objem nádrže:17.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:2.9 s
Spotreba paliva:5.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 226 km

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 18377 | Včera: 152495