Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4832 [Novinky - Čo nového v tlači]
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
Sparťansky jednoduché motocykle Monster sa už dávno stali ikonou kategórie naked. O ich mimoriadnej obľube svedčí fakt, že od roku 1993, keď bol predstavený prvý model M900, sa ich predalo viac ako štvrť milióna. Teraz tu máme najnovší prírastok úspešnej rodiny Monster s najvýkonnejším motorom Desmodue, hravo ovládateľným podvozkom a modernými prvkami aktívnej bezpečnosti, montovanými už v sérii. To všetko pre opojný pocit z jazdy
.Kedysi bolo všetko inak, cesty boli oveľa prázdnejšie, ľahká škrupinka na hlave robila zážitok z jazdy intenzívnejším, namiesto karbónu sa blyšťal chróm, namiesto futuristických tvarov frčali romantické obliny... Motorka bola len motorom na kolesách a napriek tomu bola jazda na nej silným zážitkom. Dočítate sa to v starých knihách a zaprášených časopisoch, ale ak sa do toho chcete naozaj vcítiť, nikdy asi nebude lepšia možnosť ako teraz, keď za vrátami stodoly objavíte stovku a osemstovku.
Veľa výrobcov áut spája americkú techniku s európskym dizajnom, vo svete motoriek to však nevidíme. Teda aspoň donedávna. Na trh prichádza CR&S DUU, motorka, ktorá vznikala v Taliansku počas uplynulých troch rokov a ktorú poháňa bezmála dvojlitrový vzduchom chladený véčkový dvojvalec z Wisconsinu od S&S.
Na rýchly výjazd za mesto po pracovnej dobe nám ku šťastiu obvykle stačia len dve kolesá a motor. Nároky užívateľov ale začínajú prudko stúpať s tým ako sa zväčšuje prejdená vzdialenosť a doba trvania výletu v sedle motocykla. Okrem slušnej ochrany pred náporom vetra a nepriazňou počasia, spolu s priestorom pre uloženie batožiny sú dnes stále žiadanejšie motory, ktoré na dlhých cestách nepôsobia hekticky. Naše tri testované motocykle sú typickými predstaviteľmi všestranných strojov, ktoré viac či menej spĺňajú všetky tieto nároky. Ich štvorvalcové motory ponúkajú silný ťah z nízkych otáčok a zároveň si zachovávajú svoj osobitý charakter. Zatiaľ čo Honda a Suzuki majú za sebou už dve sezóny, Kawasaki rozšírila rady športovo - turistických motocyklov až tento rok.
Nepoznám veľa súčasných motocyklov, ktoré by sa mohli pochváliť tak dlhou tradíciou výroby ako roadster od BMW. Možno to bude tým, že mníchovským inžinierom sa po štyroch rokoch opäť podarilo namiešať ľahko stráviteľný kokteil klasického vzhľadu dochuteného optimálnou dávkou športového charakteru.
Vydavateľ časopisu Svet motocyklov usporiadal v polovici augusta 10. jubilejný motozraz tohto mesačníka na Zemplínskej Šírave. A keďže jubileum treba náležite osláviť, organizátori nenechali nič na náhodu a pripravili pre všetkých bohatý program. Oproti predchádzajúcim ročníkom sa tento rok začalo už vo štvrtok. Tento deň však bol vyhradený len pre motorkárov na mašinách.
Jej štíhlu a vysokú postavu zbadáte už z diaľky. Keď prídete bližšie, zistíte, že to nie je fatamorgána. Jej čierne telo zahaľujú len malé kúsky bieleho odevu a vyzerá naozaj príťažlivo. Doslova vás láka ujsť s ňou z bežnej reality a prežiť veľké prázdninové dobrodružstvo...
Dlho som čakal na tento výlet, tak dlho nečakajú ženy svojich mužov, tak dlho čakajú len matky svojich zatúlaných synov.
Yamaha je so svojim modelovým radom XJ na trhu už od roku 1984. V priebehu dvadsiatich siedmich rokov prešli tieto stroje množstvom zmien, ale aj prestávok vo výrobe. Vždy sa však vrátili na trh s motocyklom, ktorý ohúril priaznivcov menej „nadupaných“ naháčov. Ináč to nebolo ani pri zrode poslednej generácie modelu XJ6.
Napriek tomu, že sme v posledných vydaniach prerušili moto-seriál o ženskej turistike, opäť sa k nemu na chvíľku vrátime, no tentokrát nám poriadne prituhne. Divokú Transylvániu a horúci Balkán teraz vystrieda chladný polárny kruh a drsná Škandinávia.
Ak hľadáte jazdený superšportový liter, máte 4 možnosti. Ak milujete vysoký výkon, nebezpečne dravý zvuk a zelenú farbu, máte možnosť len jedinú.
V prvú septembrovú nedeľu v Národnom kroscentre vo Sverepci vyvrcholil päťdielny seriál Medzinárodných majstrovstiev Slovenska v motokrose. Podujatie Veľká cena Sveta motocyklov, ktoré sa tu počas víkendu odohrávalo, však malo pestrejší dej, v sobotu sa odjazdili preteky MM SR Quad. Štvorkolkári mali pokračovať o týždeň neskôr v Šenkviciach, no podujatie sa presunulo o ďalšie dva týždne neskôr A potom ešte pribudlo v kalendári ďalšie. Motokrosári uzavreli sezónu už vo Sverepci a napätie sa dalo krájať až do úplne poslednej jazdy, v ktorej mal Martin Kohút „šťastie v nešťastí“.
Neplašte sa, nekonalo sa žiadne stretnutie nejakých sfanatizovaných „ochranárov“. Slovenský importér Kawasaki po prvýkrát vypustil do výbehu svoje motokrosové šelmy pre budúcu sezónu a boli sme pri tom.
Na jeseň skôr či neskôr pôjdu motorky, hlavne tie cestné, do garáží a príde čas na rovnako zábavné a naviac aj praktické štvorkolky, quady, ATV-čka... Všetky tieto označenia patria strojom, ktoré sú „motorkami“ na štyroch kolesách. Posed a ovládanie je veľmi podobné motorkám, stabilita sa blíži k autám a terénna dostupnosť častokrát presahuje fantáziu jazdca...
Americký Arctic Cat práve v tomto období oslavuje polstoročnicu svojej existencie a za ten čas sa stal jedným z najvýznamnejších výrobcov štvorkoliek nielen v USA, ale aj na celom svete.
Čínska firma CFMOTO vyrába okrem motorov, skútrov a motoriek aj štvorkolky už od roku 1989. Na trhu teda nie je žiadnym nováčikom a fabrika v súčasnosti zamestnáva viac ako 1000 ľudí. Štvorkolka, ktorú vidíte na fotkách však nesie aj iný názov, ako to teda je?
Značka Linhai nie je súčasťou boomu čínskych producentov skútrov a štvorkoliek v posledných rokoch, ale v tomto segmente pôsobí už celé polstoročie. Úspech získala aj vďaka spolupráci s renomovanými výrobcami, Yamaha sa postarala o kvalitnú motorizáciu, od Polarisu sa zasa Linhai inšpiroval v oblasti podvozkov.
Japonská značka Kawasaki je v našich končinách známa skôr svojimi motorkami, no vo výrobnom programe nájdeme aj také „drobnosti“ ako lode, helikoptéry, rýpadlá, vlaky a ďalšie najrôznejšie stroje. Prečo by teda mali chýbať štvorkolky?
Polaris vyrobil vôbec prvú štvorkolku v USA, bolo to v roku 1985. O dva roky neskôr to bola prvá štvorkolka s pohonom všetkých kolies a v roku 2008 už mala značka predaných milión kusov štvorkoliek populárnej rady Sportsman. V auguste roku 2010 sa táto americká legenda dostala oficiálne aj na náš trh vďaka spoločnosti Meteor Motor Tech SR.
Taiwanská „zlatá včela“ (Thaiwan Golden Bee –TGB) má za sebou pomerne dlhú históriu výroby skútrov a štvorkoliek. Vznikla už v roku 1978. Pomerne dlho sa s týmito strojmi stretávame aj na Slovensku, vďaka českej firme ASP Group.
Pracovná štvorkolka je praktickým pomocníkom už sama o sebe, dokáže poslúžiť ako prepravník osôb, náradia a drobného nákladu do zle prístupného terénu. Praktické využitie sa však dá zvýšiť dodatočným príslušenstvom.
Fínsko je krajinou tisícich jazier a len o niekoľko menej kvalitných endurákov vrátane viacnásobných majstrov sveta. Mohlo by sa zdať, že je to zem pre enduro ideálna. Vyskúšali si to jazdci z celého sveta počas 86. šesťdňovej.
Pridané: 23.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 115438 | Včera: 172494