Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.05.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 20174 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia v segmente luxusných tourerov je veľká. BMW má v ponuke obľúbené RT. S Norgom má podobný mohutný veľký dvojvalec, ktorý má však nejaký ten koník navrch. RT je dostupné s kopou elektronických hračiek, aké u Guzzi (zatiaľ) nenájdete ako elektronický podvozok, trakčný systém, tempomat, audio systém a podobne. Všetky tieto vecičky sú už u Nemca ale za príplatok, takže cenovo sa dostávame do inej ligy. Už základná cena RT je 16 750,-€.
Potom tu máme dvoch veľkých Japoncov so štvorvalcovými motormi. Yamaha FJR bola pre rok 2013 inovovaná. Má slušnú základnú výbavu s elektronickými systémami a poriadne svalnatejší výkon štvorvalca. Cenovka tiež nieje zrovna najnižšia 17 490,-€ a za príplatok je dostupná ešte verzia s automatickou spojkou.
Kawasaki má v ponuke GTR 1400 s najväčším motorom. Výkonovo je to znovu riadny skok oproti Norgu. Kawa rovnako vsadila na bohatú základnú výbavu s elektronickými systémami. Cenovka je aktuálne na hladine 16 995,-€ za model 2013.
Je zjavné, že Norge valcuje konkurenciu najmä bohatou základnou výbavou a skvelou cenou.
Moto Guzzi Norge 1200 GT je veľký luxusný tourer, ale zároveň je to motorka zo starej školy. Do jazdy vám tu okrem ABS ešte nekecajú žiadne moderné elektronické systémy. Má dostatok výkonu na pohodlnú jazdy vo dvojici, ale aj motor s perfektným zábavných charakterom, ktorý tak skoro nikoho neunudí. Je to kus poctivého železa, ktorý môže byť tvoj už za 13 995,-€. (Aktuálne 05/2013 v akcii vrátane topcase za 12 995,-€)
bohatá sériová výbava, motor s Guzzi charakterom, plne nastaviteľný podvozok, turista, ktorý má rád aj športovú jazdu, 12V zásuvka pod sedlom | ovládanie elektronického nastavenia plexi, spotreba ovládaná pravačkou, kratšie sedlo spolujazdca |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 5,9 l/100km |
Objem nádrže | 23 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 292 km |
Cena motorky | 13 995,- EUR |
Kufor topcase (lakovaný vo farbe motorky) s nosičom | 306 EUR |
Zadný nosič | 169 EUR |
Tašky do kufrov | 177 EUR |
Taška na riaditká | 70 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | v sérii EUR |
Príplatok ABS | v sérii EUR |
Vyhriavané rukoväte | v sérii EUR |
Turistické plexi | v sérii EUR |
Tankvak | 172 EUR |
Znížené sedlo | 219 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Cacao
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse (motoguzzi.sk). Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Moto Guzzi | BMW | Yamaha | Kawasaki |
Model: | Norge GT 8V | R 1200 RT | FJR1300A | 1400 GTR |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |||
Kategória: | Cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1151 ccm | 1170 ccm | 1298 ccm | 1352 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 7000 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot. | 146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot. | 159.1 k (117.0 kW) / 8800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 5500 ot. | 120 Nm / 6000 ot. | 138 Nm / 7000 ot. | 136 Nm / 6200 ot. |
Kompresný pomer: | 11 : 1 | 12.0:1 | 10.8:1 | 10.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 95 x 81.2 mm | 101.0 x 73.0 mm | 79.0 x 66.2 mm | 84,0 x 61,0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a olejom | kvapalinou | kvapalinou | |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 120 mm | 135 mm | 113 mm |
Zdvih vzadu: | 155 mm | 135 mm | 125 mm | 136 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 265 mm | 282 mm | 270 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-ZR17 | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 251 kg | 229 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 259 kg | 289 kg | 300 kg | |
Výška sedla: | 800 mm | 800 mm | 805 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1485 mm | 1545 mm | 1520 mm | |
Dĺžka: | 2195 mm | 2230 mm | 2230 mm | 2230 mm |
Šírka: | 870 mm | 905 mm | 750 mm | 790 mm |
Výška: | 1125 mm | 1430 mm | 1325 mm | 1345 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 125 mm | ||
Objem nádrže: | 23 l | 25 l | 25 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 220 km/h | |||
Spotreba paliva: | 5.9 l/100km | 5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 292 km | cca 375 km | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | V sérii: nastaviteľný podvozok, ABS, bočné kufre, palubný počítač, elektrický predný štít, vyhrievané rukoväte, centrálny stojan. Cena 05/2013 13995,-€ | V sérii ABS. Cena 05/2013: 16750,-€ | V sérii: ABS, D-MODE (palivové mapy), tempomat, TCS, vyhrievané rukoväte, elektrické plexi, Cena 05/2013: 17490,-€ | V sérii ABS, KTRC, Systém monitorovania tlaku v pneumatikách, Eco indikátor, bočné kufre, vyhrievané rukoväte, bezkľúčový štart, elektrické plexi, Cena 05/2013: 16995,-€ |
Pridané: 07.05.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 318070 | Včera: 244945