Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.09.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 21254 [Vaše stroje]
Už pri kúpe bola moja GéeSa opatrená Touratech„spevňovačom prevodovky“, doplnkovým dorazom riadenia na telelevery a plastovými krytmi hláv valcov.
GéeSa takmer vo full stave |
Ako prvé som hneď dokúpil padacie rámy SW-motech, asi najhoršie na trhu (chyba nováčika). Ich jedinou výhodou je asi to, že sa na nich dajú vyložiť nohy. Inak sú vhodné iba pre asfaltérov. Sú totiž dosť zle uchytené. Iba čakám kedy mi ich zdola odtrhne nejaký veľký šuter a pôjdem zrejme do Wunderlichov.
Pridal som aj zopár serepetičiek typu krytka ABS senzora. Ešteže samodomo-tech lebo už som ich aj tak odmontoval. Kebyže za takú zbytočnosť vysolím nemalú čiastku asi sa odstrelím. A odmontoval by som aj domontované prídavné svetlá, ale sa mi nechce (ak ich niekto chce, nech si ich príde zmontovať).
Na čo som hrdý je mnou vyrobený rozširovač bočného stojanu. TT stojí vyše 21 evri, trochu veľa za tri pliešky a 5 či 6 šrúbok. Dosť pomáha pri parkovaní na tráve, ale v boji s riedkym blatom nepomôže (ani ten od TT by nepomohol).
Zopár detailov |
Veľká vďaka v tejto časti patrí Marekovi. Vyrobil mi ochrannú mriežku predného svetla. Nie je taká pekná ako od renomovaného výrobcu, ale funguje rovnako. Pár krát mi svetlo zachránila. Ak by som mal peniaze nazvyš, kúpim si ochranu svetla z plexiskla (takú sa nám doma vyrobiť nepodarilo).
Ďalším Marekovým dielom je zadné lešenie. Vyrobené je tak, aby podopieralo kufor a tým zamedzilo zlomeniu hliníkového dielu, ktorý sa tiahne od sedadla až ponad zadné svetlo. Takú vychytávku neponúka tuším žiaden výrobca. Marek sa postaral aj o rozšírenú ochranu spodku motora (skôr asi katalyzátora), ktorá je primontovaná o centrálny stojan.
Sponzorským darom od firmy Motosvet sú chrániče páčok Acerbis s výstužou. Určite lepšia voľba ako originálne „slonie uši“ ktoré žiadnu páčku a ani ruku pri páde neochránia.
Prerobené je aj vypínanie ABS-ka. Teraz mi na to stačí iba prepnúť tlačidlo. Nemusím vypínať motor a podobné veci.
V garáži mi stojí predný aj zadný blatník (oba zavadzali v teréne), zadné krídelko (zavadzalo kufru), originál držiaky plastových kufrov (zavadzali zadnému lešeniu) a pôvodné „chrániče“ páčok (nahradené funkčnými). Ak by niekto mal o tieto veci záujem, pošlite SS nejako sa dohodneme.
Asi konečný stav |
Vecou vkusu je nový dizajn nádrže. O ten sa postaral ďalší Marek z firmy MHdesign. Nádrž teraz nie je iba jednoliatá čierna „guľa“, ale je spestrená veľký strieborným nápisom GS. Myslím, že to dodalo motorke trošku modernejší vzhľad.
Nebudem spomínať klasické veci o ktoré sa treba postarať hneď po kúpe (výmena olejov, kvapalín, filtrov...) ale spomeniem veci skôr nečakané.
Ako prvá prišla na rad výmena tesnení v piestiku prednej brzdy. Pán zo Švajcu za celý život motorky nevymenil brzdovú kvapalinu a z tej vznikol sčasti až „cukor“. Ten zničil gumičky a výsledkom bolo vytekanie brzdovej kvapaliny. Pri kúpe som si to nevšimol kvapalina vytekala von po kvapkách a kým sa mi takmer neminula netušil som o tom. Celá táto sranda ma stála niečo vyše 50 €, ak nerátam cenu brzdovej kvapaliny.
Spolu s tým som si objednal aj kryt sviečky na pravom valci, ktorý som stratil. Odteraz už mám tie plasty prevŕtané a sťahovacou páskou prichytené o kábel. Cena tuším 15 €.
Do večných lovíšť sa pobrali aj guferá na predných klzákoch. Pár chytených dorazov a už aj tiekli. Cena približne 10 €.
Časom prišla na rad aj výmena ložísk zavesenia hrušky kardanu. Táto časť je pri besnej jazde terénom asi najviac namáhaná a tak sa ani nečudujem, že povolila. Keby som nebol strhal závit na čape stálo by to 52 €. Vďaka mojej blbosti plus 28 €.
Najväčším úderom pod pás pre mňa bolo zlyhanie štartéra v Bosne. Rozbili sa magnety na statore a bolo treba zohnať nový. Aj sa podarilo. Cena aj s opravou 60 €.
Oprava štartéra v Bosne |
Dva krát mi stihlo prasknúť spojkové lanko. Raz v Srbsku a raz na Slovinsku. Oprava je jednoduchá aj priamo na mieste. Cena 6 € za oba.
Na 10.000 km je to dosť hrozivý výpočet avšak viem, že tú motorku nešetrím. Kebyže si veci neservisujem sám resp. s pomocou kamarátov stálo by to ešte viac. Do toho ešte treba zahrnúť fakt, že podobným veciam sa pri kúpe jazdenky nedá len tak vyhnúť. Motorka má predsa len svoj vek a na tachometri číslicu vyššiu ako 90.000. Pre pokoj v duši by to chcelo ešte nahliadnúť do útrob motora a zainvestovať do nových tlmičov.
BMW R1100 GS nie je tak dokonalá mašina ako ju ospevujú GS onanéri, ale nie je ani tak hrozná ako o nej rozprávajú jej neprajníci. Ako každý jeden stroj má svoje výhody aj nevýhody. Za konkurenciou možno zaostáva, ale iba papierovo. Kto sa previezol vie, kto nie rozpráva iba bájky. A kto sa s ňou chce šuňať po asfalte prosím, ale na to sú iné stroje.
Pridané: 08.09.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1100 GS |
Rok: | 1997 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1085 ccm |
Max. výkon: | 81.2 k (59.7 kW) / 6750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 97 Nm / 5250 ot. |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 218 kg |
Výška sedla: | 860 mm |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 200 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 255793 | Včera: 128809