Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XV Virago 535 alebo ako sa zo sna skutocnosť stala

 Zdieľať

Pridané: 16.02.2011 Autor: packopatriot
Čitatelia: 24053 [Vaše stroje - Moja motorka]

Som ten typ človeka ktorý ku svojmu šťastiu potrebuje adrenalín, vôňu benzínu, slobodu, krásu a vedieť si vychutnávať život. Som proste pôžitkár. Vždy sa mi páčili stroje, autá, lietadlá a motorky. Zo všetkého niečo, z motoriek všetko, od rýchlych superšportov až po zablatené nohy od krosky. Na každej sa mi páčilo niečo... ale jedna, tak tá z radu vystupovala vždy.

Keď som mal 14 rokov, bol som v lete prvý krát v USA a stalo sa to! Choppre… Všade boli choppre a ja som už nemohol inak, zaľúbil som sa na prvý pohľad, jednoduchosť a v nej patričná krása, žiadna kapotáž, nič nepotrebné. Kvapkovitá nádrž, veľké predné koleso, rúčky trocha vyššie, okrúhly svetlomet a krásne naleštené V-éčko bublajúce podomnou. Vitajte v raji! Otec všetkých motoriek ma zaručene očaril. Tá predstava mi nedala spávať. Rozpálené slnko na horizonte, pred vami nekonečná cesta, na ktorej ste len vy so svojou motorkou. Predstavil som si "Odpadlíka" Rena Rainesa ako brázdi ulice na dvoch valcoch, i keď to bol trápny seriál. Ale kvôli tej mašinke a prostrediu som z toho seriálu neodtrhol oči... "bol policajtom, a dobrým... no spáchal najhorší hriech, svedčil proti skorumpovaným kolegom..." určite to poznáte.

Video: Odpadlíg - Renegade - Yamaha XV Virago 535

A takto som trávil moje mládí.

Ale vždy som mal bližšie k autám ako k motocyklom, keďže sme doma mali len autá, a vyrastal som s nimi, šoféroval som ich od desiatich rokov (škodovky a tak). Samozrejme pionier a simson som medzi nohami mal. Takže cit pre motorky som si musel vypestovať sám.

Mal som asi 17 keď som reálne zvažoval nad kúpou niečoho na štýl Simson, alebo 125ka, poprípade dva a pola jawa. Tri a pola sa mi zdala veľa.

Ale prašule čo som si odkladal sa vždy niekde stratili, nechápal som, kúpil som si dáke to oblečko, aby som nahý nebehal, tam na pizzu, tam na výlet, s kočkou na zmrzlinku... a v neposlednom rade krčma… každý piatok na pifko dve (Aj v sterdu, niekedy v nedeľu na intráku, sem-tam pondelok a každý druhý utorok v opojeni) takže som na motorku nemal prachy. O dva roky nato som si povedal, že všetky prachy čo zarobím idú do motorky, keďže som bol v USA celé leto, naškrabal som na to.A šlo sa na vec.

Popri robote v USA som si googlil a googlil motorky, "chopper a cruiser" bola moja domovská stránka, nič iné som nechcel. Keďže som nemal 21 rokov, hľadal som niečo do 25kW v domnení, že mi to bude až až (nakoniec som od toho upustil, veď aj bez papierov sa dá jazdiť, prestal som sa hrať na slušáka). Moja prvá internetová láska sa stala Kawasaki EL250. Pekný vodník. Mal som zopár inzerátov na ktoré som písal, čítal som si testy. Zdala sa mi to fajn kúpa ako môj prvý motocykel. Potom som našiel Suzuki Marauder 250 a rozhodoval som sa medzi týmito dvomi kráskami. Tak som si začal čítať, spoznávať parametre, zoznamovať sa s pojmami, dojmami, čo ako funguje a tak ďalej a tak ďalej. Skrátka som do toho vhupol.

Moja priorita bola, že mi 250 stačí, lenže, čím viacej som si o týchto mašinách čítal, tým viacej som zisťoval, že mi to už asi bude málo. Skrátka ma časom omrzela. Takže za mesiac čítania si o 250-tkách som mal už "teoreticky najazdené" asi 3000km na týchto kráskach. Čo mi stačilo nato, aby som sa pozeral po silnejšej kubatúre. Skrátka ma prestalo baviť číslo 250, keď na svete sú aj oveľa krajšie a väčšie čísla.

Našiel som to! Yamaha XV Virago 535. Fúúú láska na prvý pohľad. Krááásne V-éčko, dominantná nádrž, 19’ koleso vpredu, pekné riadidlá, všetko ako má byť. Cena? Vyhovovujúca! Ešte som jemne preletel Suzuki Savage 650 a Kawasaki EN 500. Ale vždy som sa pekne krásne vrátil ku Viragu.

Tak som si začal písať s jedným človekom z Prešova, ktorý ju vlastnil a predával, písali sme si spolu, dohodli sa na cene, dohodli sme sa na kúpe. Akurát som mal týžden do príchodu z USA. Priletel som, na druhý deň unavený, nevyspatý. Z cesty som sadol do dodávky a šup ho smerom na východ do Prečova. Maximálka 100km/h na rozpadnutej starej dodávke v ktorej netesnilo nič sa nakoniec oplatila. Dorazili sme do Prešova. Prvý krát som videl naživo tú dračicu, bolo to neopísateľné, krása na ktorú som sa pozeral len cez fotky. Prečítané som mal o nej takmer všetko. Kde je načo ktorá šróbka, aký má palivový systém. Všetko čo som mal opozerané z fotiek a na čo som sa pozeral ako na Holywoodsku hviezdu zrazu stálo predo mnou. Neveril som tomu, že to je ona, predčila moje očakávania, zaľúbil som sa!

Keď ju Gabo naštartoval, moja sánka pocítila pád o 5cm smerom ku valcom. Ten zvuk! Očaril ma! Zimomriavky. Otvorené výfuky, valce si bafkali. Chvíľu sme počkali, kým sa zohreje, Gabo mi vysvetľoval čo je na nej v akom stave, nepamätám si z toho ani slovo, nevnímal som nič okolo. Takže som mu ešte neskôr písal maila, že čo mi to vlastne hovoril. Moja prvá skúšobná jazda bola plná rešpektu, nervozity ale potešila ma úžasným ťahom aj v malých otáčkach. Luxusné vozenie, vedel som, že bez nej domov nejdem. Moja prvá motorka Yamaha Virago 535 bola už papierovo moja. Keď som sa lúčil s mojimi peniazmi považoval som ich v tej chvíli za zbytočnosť. Neľutoval som to ani na sekundu. Kúpil som ju dňa 11.septembra. Dúfam, že mi to neprinesie smolu. Tie pohľady žien keď prechádzam okolo. Našiel som si životného partnera, teda partnerku.

Od septembra som na nej najazdil do 1000km, keďže 21 rokov mám až teraz 16.02.2011 (darčeky prijímam, kytice a bomboniery nepijem) tak som si moc ďaleko nedovolil jazdiť, keď som stretol náhodou hliadku cestou, tak som náhle pocítil kŕč v pravom zápästí, následný nárast výkonu a rýchlosti a bolo všetko v najlepšom poriadku! Policajné auto sa mi zmenšovalo v speťáku, moje srdce bolo na mieste. S mašinou som spokojný. Už som tie koníky skrotil, jazdím ako víno.

Teraz keď je zima, tak som s ňou každý deň. V garáži sa s ňou hrám, leštím ju, krútim šróbočkami, opravujem čo sa mi zdá pokazené, aj keď to nieje pokazené. Pozerám čo by sa dalo vylepšiť. Filtre, pomeniť kvapaliny, dorobil som si na ňu 12V zásuvku, proste drobnosti, vďaka ktorým hneď poznám, že je to tá moja.

Nemám ju zazimovanú, akurát tak hodenú na centrálny stojan. Raz za čas preštartujem, aby duša neumrela a čakám, kým tá biela hnusoba z ciest nezmizne!

Toť moja maličkosť a Yamaha XV 535 ViraGO rv.1993

Pridané: 16.02.2011 Autor: packopatriot Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XV 535 1993:

Foto:
Yamaha XV 535 1993
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XV 535
Rok:1993
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:535 ccm
Max. výkon:46.7 k (34.3 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:47.07 Nm / 6000 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:bubnová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:182 kg
Výška sedla:700 mm
Objem nádrže:13.5 l
Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 250413 | Včera: 235174