Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Motozem

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motohouse 10/2010

 Zdieľať

Pridané: 13.09.2010 Autor: Beal
Čitatelia: 3382 [Novinky - Čo nového v tlači]

Dva exkluzívne testy mašín, na ktorých je zvezenie viac než radosť. Nový Norton Commando a staronová Bimota Tesi 3D - to sme museli v časáku mať.





Pridané sú aj české testy - aj tak trochu s nadsádzkou okorenená vízia na tému, aké by sme chceli novinky na motocyklovom trhu a aké by mali takéto mašiny podľa našich predstáv byť. Pracujúci zo slovenskej dielne vybehli na pretek veteránov do Nového Mesta nad Váhom a tiež porovnávali lacné endurko od Tokensu s najnovšou KTM 450 EXC. Samozrejme vás čaká aj šport a kopa nových informácií, na čo už ste ale zvyknutí.

Naším zámerom bolo časopis, po prvom roku v našej vlastnej tlačiarni, opäť o niečo povýšiť. Čo sa nám, ako vidíte, podarilo! Vďaka novému stroju dokážeme urobiť aj lepenú väzbu hrebeňa, a tak sa od desiatky MH môžete tešiť na ďaleko „tvrdší“ časák, podporený originálnejším prístupom k jednotlivým materiálom (viď. test Norton Commando, či Bimota Tesi 3D). Ide o zábavu, informácie a jedinečnosť – to je smer, ktorým sme sa rozhodli ísť. Dúfame, že aj naďalej budete chcieť byť pri tom.






Génius s vadou

Bimota Tesi 3D

Motohouse 10/2010
Táto úžasná, lahodná a jemná Bimota Tesi 3D sa ma práve pokúsila zabiť. Mám plný plyn, hlavu dole a zrazu počujem veľkú ranu. Prasknutý držiak blatníka práve zablokoval riadenie. Zarevem – a to bolo všetko, čo som mohol v tej chvíli urobiť preto, aby som ju nerozbil. Takže vôbec nič. Bolo to veľmi kruté prebudenie zo sna, kde všetky motorky mali podivné predky a jazdili po rozbitej ceste ohromnou rýchlosťou bez náznaku rozkmitania.
Dovtedy bolo všetko prekrásne. Práve som strávil posledných dvadsať míľ s hlavou na nádrži a bezchybne triafal vrcholy zákrut. Tá absurdná Tesi bola ochotná, valcovala hrbole a pritom zostala stabilná tak, ako som to ešte nezažil. A to preto, že je ako žiadna iná.

Prečo sa superšporty už veľmi nepredávajú?

Motohouse 10/2010
Zapnúť sa do kombinézy, zaklapnúť priezor prilby, to je vlastne to isté, ako preniesť sa do iného levelu. Je to vážne okamih, ako zo sveta splnených snov, a kto raz tú sekundu zažil, ten nám dá za pravdu. Nič lepšieho na dušičke nezahreje, ako keď sa vám pod zadkom podarí naštartovať viac ako stokoňovú beštiu a vy sa v tom okamihu stanete súčasťou hry. Vládcom nasledujúceho okamihu, maximálny výkon, človek zapresovaný do motorky, žiadna rezerva, žiaden priestor pre chybu. Hej, superšportové motorky sú silné a tá výzva je obrovská – a napriek tomu, keď sa pozriete do štatistík, nie sú to tak úplne majitelia týchto motoriek, ktorý vypĺňajú tú najsmutnejšiu kolonku. Prečo?



Motorky, ktoré chceme...

Motohouse 10/2010
Jeseň ťuká na dvere a s ňou aj obdobie veľtrhov a výstav, kde bude jednoznačne najviac priestoru patriť opäť novinkám. Na tie bola sezóna 2010 pomerne chudobná, takže dúfame, že pred budúcim ročníkom sa to patrične rozbehne a bude sa čím zas kochať.
Popustili sme teda uzdu svojej fantázii, nechali zamakať nášho kamoša grafika a experimentálneho dizajnéra, a pripravili sme pre vás prehľad motoriek, ktoré by si naša redakcia naozaj priala. Kúsky, ktoré by nám rozbúšili srdcový sval a my by sme sa na ne mohli naozaj tešiť už teraz.


Norton Commando 961

Motohouse 10/2010
Jedna z najznámejších britských značiek je späť. A my vám teraz prinášame prvý kompletný a exkluzívny cestný test nového Nortonu Commando 961.
Ani príliš retro, ani príliš moderné, je to uprostred medzi retrobikom a moderným športovým naháčom. To je výborná kombinácia... Máme sa na čo tešiť. Zážitky z jazdy sú presne také, aké očakávate od motorky, ktorá vyzerá ako táto. Mohutný záťah twinu s úplne čarovným stredom otáčok a osviežujúca odozva podvozku dodáva istotu pri prechode béčkových ciest a riadenie je rýchle, presné, dalo by sa povedať moderné. Najdôležitejší pre vás ale bude duch motorky prepojený s dedičstvom značky, toto so žiadnou inou motorkou nezažijete, takto sa môžete cítiť len na Nortone Commando.



Modrožltý svet

Motohouse 10/2010
Vitajte vo svete tých najodvážnejších motoriek. Husaberg predstavil svoje novinky na rok 2011
Behom posledných sparných júlových dní pre nás chlapci z oficiálneho zastúpenia Husabergu pripravili skutočnú pochúťku v podobe prezentácie modelového roku 2011, situovaného do poľskej panenskej krajiny. Vráťme sa teda do predposledného júlového týždňa, kedy sa akcia konala a pozrime sa na zúbok novinkám, ktoré pre nás ctení páni z Husabergu nachystali.


Labužnícky Savage

Motohouse 10/2010
Možno to poznáte aj sami, ste bez motorky, je leto a okolo vás všetci kamaráti jazdia. Tí zákernejší sa u vás občas zastavia a potúrujú motor, alebo sa vaše duševné zdravie snažia zničiť iným spôsobom. To si potom poviete: „Dosť, je treba si niečo nevyhnutne zaobstarať!“ Ale čo? Nepotrebujete sa s nikým pretekať, nepotrebujete nikde machrovať konskou silou a prechádzka „len tak bez cieľa“ vám stačí? Gratulujem, stali ste sa labužníkom! A labužník chce stroj s dušou.



Funny Tourer

KTM 990 SM T

Môže sa to zdať bohvie ako zložité, ale z hľadiska motocyklového inžinierstva nie je zas tak náročné vyrobiť jednostranne zameraný stroj. Máte vopred jasne dané ingrediencie, malý rozptyl zmien, k tomu pridáte to, čo práve vo vývojovom oddelení vyhlásili za hotové a je to. Na svete je viac menej perfektný stroj svojej kategórie. Lenže čo sa stane, keď sa rozhodnete skĺbiť dve kategórie dohromady? Poriadne si skomplikujete život. Aký je správny pomer jednej a druhej, z ktorej strany začať. No, ak ste sa rozhodli pustiť sa do turistického motocykla s vysokým pomerom funny faktora, jeden recept by tu bol a pochádza z Rakúska.



Nekupujte novú motorku ... kúpte si nové gumy

Motohouse 10/2010
Najnovšie športové gumy dostanú vašu motorku do úplne novej dimenzie ovládateľnosti. My sme otestovali osem najznámejších výrobcov až na absolútny limit.
Keď majitelia prvého motocykla Hildebrand & Wolfmuller v roku 1894 vzali svoj stroj na prechádzku, výkon ich pneumatík ich asi moc nezaujímal. V dnešnej dobe ale od našich gúm žiadame stále lepšie a lepšie výkony a vďaka tomu máme naozaj širokú možnosť voľby. Ak čítate náš časopis, asi vás bude zaujímať, ako sa aká guma bude správať na ceste aj na okruhu.


Cisár Massimo

Motohouse 10/2010
Motorky a chladná hlava bez emócií, to k sebe patrí rovnako „patrične“ ako dedo Ozzy a pokojné detské sny. Kdeže, ide tu o sex, nebezpečenstvom dýchajúcu príťažlivosť a o dychtivosť vymaľovanú do tej najodvážnejšej a najpríťažlivejšej designovej hry.
A my nechceme skrývať, že by nás toto nedráždilo. Ba naopak – čím ďalej, tým viac! Viac a viac! Preto sme sa rozhodli v nasledujúcich niekoľkých vydaniach predstaviť najväčších velikánov tohto odvetvia. A takýto seriál nemôže začať nikým iným, než tým najuznávanejším – Massimem Tamburinim.



Easy way to RACE

Honda CBR600RR
Yamaha YZF-R6

Asi neexistuje väčších súperov v motorkovom športovom svete ako sú CBR a R6. Je to Manchester vs. Chelsea, Audi vs. BMW, Subaru vs. Mitsubishi. Už od konca deväťdesiatych rokov až do súčasnosti do seba bijú hlava nehlava a zdá sa, že tento súboj nikdy neskončí. Už od začiatku to Honda s Yamahou vzali za opačný koniec a recept na špičkový superšport majú každý úplne iný.



Kto je Jorge Lorenzo

Motohouse 10/2010
...a prečo si myslíme, že mu budúcnosť neprinesie len pozlátené zážitky.
Španielski (podobne ako talianski) junáci štartujú tie najlepšie motorky na svete...A ostatní jazdci sa môžu pokojne zožierať, nebolo im dožičené. Proste sa nevedeli dobre narodiť. Je to svätá pravda a v nasledujúcich rokoch (aspoň pokým bude pri kormidle Dorna) sa na tom bude sotva čo meniť. Ale ani vďaka tejto masívnej podpore svojich jazdcov nebolo španielskym fanúšikom dopriate to najslastnejšie. A to, aby sa rok čo rok tešili z titulov v kráľovskej triede, aby zlízali najsladšiu smotanu z tej najprestížnejšej triedy v Grand Prix. A to, bez debaty, bolí. Ba čo viac, za posledných 51 ročníkov (500GP, neskôr MotoGP) majú Španieli len jeden jediný majstrovský zárez. A aj nad tým bude už naveky visieť otáznik...


ATENTÁT

Motohouse 10/2010
Nie je to zas tak dlho (rok – dva nazad), kedy sme boli všetci svedkami nečakanej situácie, keď sa motocyklový šport ocitol na pomyslenej križovatke. Prestížna, ale predražená MotoGP doplácala na svoju nemohúcnosť čokoľvek zmeniť. A lačný fanúšik, hľadajúci napínavejšiu show, začal nachádzať riešenie v oveľa „nabúchanejšej“ WSBK.




KTM vs. Tokens

Tokens bol pod strechou mojej garáže už dlhší čas. V podstate to bolo moje prvé skutočné enduro zvezenie a vlani som bol z tohto druhu športu úplne paf. Tento motocykel mi poskytol všetko, čo som potreboval a vôbec by som nebol smutný z toho, keby mi ho niekto venoval. Medzi časom bolo pár príležitostí letmo osápať aj iné stroje a otáznik vedľa Tokensu bol zrazu taký veľký, že takmer vytláčal dvere garáže. Odpoveď na všetky otázky sa dala nájsť len jediným spôsobom a to postaviť proti sebe toto lacné vozítko a predstaviteľa najmodernejšej techniky, samozrejme hodnej oveľa väčších peňazí.



Podjavorinský okruh 2010

Motohouse 10/2010
Pôvodný názov článku mal byť „Podjavorinská ducatiáda“, ale potom mi to prišlo trošku nefér voči majiteľom ostatných značiek. Súťažili malé aj veľké kubatúry, dvojtakty aj štvortakty, japonský štvorlístok aj „squadra azzura“, sajdky aj veteráni, ale hneď od začiatku priznávam, že celé to pre mňa bolo najmä o Ducati. Aj kvôli zhmotnenej manne nebeskej priamo z okruhov MotoGP.



Plagát


PREDPLATNÉ

Motohouse za 3.80 eur, ročné predplatné 29 eur

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 29 eur .

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.

Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatne@abompkapa.sk

Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ

Pridané: 13.09.2010 Autor: Beal Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2022 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 170159 | Včera: 235613