Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Sršeň zo Zvolena na Pag

Pridané: 28.09.2010 Autor: milanst

Štvrtok 19.8.2010 padá rozhodnutie o ceste do Chorvátska za kamarátmi na predlžený víkend. Na obed sa začínam baliť. Po zbalení veci nahodení a upevnení tašky na motorku si idem ešte kúpiť stravu a vodu na cestu. O 17.15 vyrážam na cestu smer Šahy. Po hodinke tam tankujem doplna a vyrážam na Budapešť.

Cestou stretávam dvoch talianov na bavorákoch. Pred Budapešťou rozmýšľam kade ísť, rozhodujem sa cez centrum, čo bola asi chyba. Na semaforoch naberám asi hodinové zdržanie.Za mestom na M7 zápcha ešte pokračuje asi 70km,ale autá sa pekne odstupujú, tak sa pridávam k ďalším motorkárom a využívam priestor na rýchlejšie tempo. Pred hranicami ešte tankujem a po štyroch hodinách som na hranici Goričan. Zamieňam 20 eur. Dostal som 130 kun. Predo mnou je asi 10 áut. Cez maďarského colníka prechádzam v pohode ale pred Chorvátom musím dať dole prilbu, kuklu, zisťuje kam idem a po chvíľke ma púšťa. Odstupujem sa autám nech nečakajú kým si nasadím helmu, rukavice a znova vyrážam.

Pri Brinje schádzam z diaľnice na vedľajšiu 23 a z nej na 8.Pekná cesta popri mori, len škoda že bola tma ale zase bola úplné prázdna, tak som si cestu a zákruty pekne vychutnával. Cestou za svitania som uz mohol porobiť aj par záberov.

Cesta prebiehala celkom v pohode na moje prekvapenie som vydržal ísť v kuse akurát čo som stal na tankovanie, kúpenie známky na diaľnicu a návštevy miest kde aj králi museli isť peso. Po 820km som konečne v cieli a do ôsmej ráno driemem pri motorke, na pumpe kde som doplnil palivo. Prichádzajú dve kočky na skutky a začínajú autám umývať okna. V tom prichádza kamaráť na aute a ja za nim idem na apartmán. Dávame raňajky, pri ktorých sa pozeráme z terasky na krásne okolie, more a ideme na pláž asi 5 km od Pagu na juh. Tam sa rochnime v mori, pijeme pivo. Okolo 18 sa berieme domov, osprchujeme sa od soli a ideme do mesta. Večer sa ešte niečo ugriluje.

Na druhý deň ideme ráno do mesta na kávu, obzrieme pár obchodov a ideme na apartmán dať si obed. Po ňom ideme na Zrče, pekná pláž, baríky s mini bazénmi, tancujúci dav na cool muzičku, proste ideálny oddych a zábava. Voda je studená, tak ideme navštíviť baríky. To trvá do 20.30,opúštame bar a ideme na pizzu. Večer sa ešte poprechádzame po meste a o druhej ráno sa vraciame na Zrče na diskotéku kde sme do pol siedmej ráno. Celkom dobre rozbití sa vraciame na apartmán. Balíme sa a o 12 odchádzame domov. Ešte pred odchodom sme sa dohodli ,že ideme pozrieť ešte na Plitvické jazerá navštíviť Vinnetoua. Prichádzame tam okolo 14tej dopĺňame energiu v miestnom zariadení, nič moc ale potešilo pred túrou, ktorá má trvať do šesť hodín.

Kupujeme lístky a vyrážame k cestnému vláčiku, ktorý nás odvezie na začiatok pešej túry. Kráčame po úzkych chodníkoch cez les, jazerá a potôčiky. Ideme a fotíme krásnu nedotknutú prírodu a čistú priehľadnú vodu.

Po pre mňa namáhavej túre o 21.30 sa konečne dostávam k mojej motorke, nasadám a dávam sa proti noci na cestu domov. Cesta po maďarské hranice ubehla vcelku rýchlo, ale okolo druhej ráno sa dostavila únava jazda od kraja po kraj a tak sme zastavili na pumpe, kde som natankoval, dali sme kávu a malé občerstvenie. Chyba, asi po hodine nastal útlm a tak stojíme na odpočívadle asi 130 km pred Budapešťou a od únavy zaspávam na motorke a kamarát s posádkou drieme v aute. Preberám sa od zimy asi po hodine. Ešte pár minút na prebratie a pokračujeme domov. Ako náhle začalo svitať už sa mi išlo lepšie, prechádzame hranice v Šahách a o ôsmej ráno prichádzame do Zvolena. Konečne doma.

Urobil som 1660 km. Na palivo som minul 114 eur a diaľničné poplatky boli 17 eur. Dúfam,že na budúci rok nás pôjde viac na motorkách.