Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Šnyceltúr 2010 1/2

Pridané: 06.09.2010 Autor: bezdooo

Keď sme sa pred rokom na dovolenke v Čechách rozhodovali, že kam sa pôjde o rok, celkom sme sa jednohlasne zhodli, že "rajch" by bola dobrá voľba.

Po pár posedeniach počas roka v Plzenskej, sme si dohodli aj približnú trasu. Často som ale musel písať na druhý deň Majtovi, že na čom sme sa to vlastne dohodli, lebo Plzenská dvanástka má svoje čaro.

Pravidlá boli ako vždy jednoduché:

Zo začiatku sme mali ísť rovnaká zostava ako Čechy ale nakoniec samifumi nemohol, lebo mu do toho prišla iná dofča. Plán odchodu, štvrtok 15.7.2010, príchod 24.7.2010.

Zostava a motocykle:

Suma sumárum: 4 motocykle, 6 ľudí a 10 dňová dovolenka v Rajchu.

Zostava z ľava do prava: Majt, Janka, Zuzka, Bezdooo, Tinka, Cacho

1 deň – presun

Trasa: Berg – Eisenstadt – Markt St. Martin – Oberwart – Gleisdorf – Graz – Koflach – Bad St. Leonhard

Počet km: 320

Ubytko: 32 Eur/osoba/noc

Ráno 9.30 sa stretávame na Bergu, prekvapivo nie sú Majtovci poslední, ale my. Cachovci už majú 150 km v zadku, lebo išli z Vráblov a nie z "Paštikárne". Po odštartovaní stojíme o 200 metrov, lebo sme sa asi nepáčili Rakúskym colníkom. Na hraniciach ma stopli prvý krát po 10 rokoch. Od hraníc bola cesta nudná až do Koflachu, jedinou výnimkou bola zastávka pri Markt St. Martine na ruine Landsee. Pôvodný plán bolo zostať v Koflachu, ale ešte sme boli čerství, tak sme dali krásne serpentíny po ceste č. 70 do Bad St. Leonhardu. Našli sme si ubytko za 32 ečiek na osobu/noc s raňajkami. Večer pár pív a rozjímanie s "cvičken". Celý deň sme mali veľmi pekné počasie, s teplotami nad 30 stupňov.

Zastávka na ruine Landsee

2 deň - presun

Trasa: Bad St. Leonhard – Althofen – Strassburg – Steindorf – Tamsweg – Radstadt – St. Johann – Bruck an der Grossglocknerstrasse

Počet Km: 234

Ubytko: 25,50 Eur/osoba/noc

Ráno vidím, že aj dnes budú na večeru parené guľky a parené buchty. Už o desiatej sa to nedá v moto oblečku vydržať. Z Badu ideme na krásnu serpentínovú cestu tretej triedy smerom na Althofen. Po pár km sa odpájam a idem dopredu, predsa len toto je motardová parketa. Prakticky až po Strassburg ideme po kľukatých cestičkách tretej triedy a ja som v siedmom nebi. Konečne rakúske cesty, ako som o nich sníval. Asfalt síce nie je nič moc, ale kašlať na to. Za Strassburgom asi 15km po ceste č.93 a potom doprava smerom na Steindorf. Zase nádherná lesná cesta. Modlím sa, nech sa dnešný deň ani nekončí. Toto je jednoducho nádhera. Ďalej po hlavných ťahoch cez Tamsweg až do Radstadt a pokračovanie do St. Johann. V Brucku máme vybavené ubytko na 3 dni, takže si trošku oddýchneme.

Konečne serpentíny

3 deň – výjazd

Trasa: Bruck an der Grossglocknerstrasse – Kaprun – Krimml - Bruck an der Grossglocknerstrasse

Počet Km: 110

Ubytko: 25,50 Eur/osoba/noc

Ráno sme sa rozhodli, že si dáme oddych. Pôjdeme sa pozrieť do Kaprunu na vodnú elektráreň a potom Krimmelske vodopády. Ideme na ľahko, aby sa nám dobre chodilo. V Kaprune si kupujeme lístky za 17 ečiek na osobu. Sadáme do busu, ktorý nás prepraví cez pár serpentín a tunelov na prestupnú stanicu, kde presadáme do najväčšej otvorenej pozemnej lanovky v Európe. Nič pre slabé žalúdky. Lanovka končí, my prestupujeme znova do busu, a len vtedy začína peklo pre ľudí, čo majú strach z výšok. Tie úzke cesty, tunely, strmé svahy a autobusár, ktorý má určite nick Schumacher, tak to je aj na mňa dosť. O Majtovi a Cachovi ani nehovorím. Konečne vystupujeme z busu, niektorí sa domodlievajú, a čaká nás nádherný výhľad na hory, a obrovská priehrada. Začali ju stavať v 1945tom, stavali ju 7 rokov, zomrelo tam 160 ľudí a vyrobí 700 miliónov kWh ročne. Rusáci by sa v tomto prípade mohli o megalomanstve učiť od rakušákov. Asi po 3hodinovej prehliadke a ešte pekelnejšej ceste naspäť ideme do Krimmlu, pozrieť sa na vodopády. Takisto nádhera, treba vidieť. Po ceste nás ešte chytil dážď, tak sme pekne zmokli. Večer popíjame u Cachovcov na balkóne a dúfame, že sa tie mračná do rána roztrhajú, lebo ďalší deň je na pláne Grossglockner.

Kaprunská vodná elektráreň

Krimmelske vodopády

4 deň - výjazd

Trasa: Bruck an der Grossglocknerstrasse – Bad Hofgastein - Bruck an der Grossglocknerstrasse

Počet Km: 70

Ubytko: 25,50 Eur/osoba/noc

Vstávame do chladného a upršaného počasia, takže sa hneď zhodujeme na tom, že dnes sa na Grossglockner nejde. U domácich si vybavujeme jeden deň ubytovania na viac. Náhradný plán je kúpanie v aquaparku v Bad Hofgastein. Za 22 ečiek na 4 hodiny, s parádnym saunovým svetom. Večer zase vysedávame u Cachovcov na balkóne, meditujeme s pivom a hruškou a vymýšľame Cachovi bobríkov rovnováhy.

Grossglockner

5 deň - výjazd

Trasa: Bruck an der Grossglocknerstrasse – Grossglockner – Spittal – Gmund i. Kärnten – Lienz – Matrei in Osttirol – Mittersill - Bruck an der Grossglocknerstrasse

Počet Km: 338

Ubytko: 25,50 Eur/osoba/noc

Ráno je počasie lepšie ale na kopcoch je vidieť hmlu. Dúfame, že kým dôjdeme do kopcov, zlepší sa to. Mýlili sme sa. Celú trasu až na Edelweisspitze je taká hmla, že častokrát nie je vidieť na viac ako 3 metre. Cacho si robí výlet do protismeru, keď na poslednú chvíľu zbadá, že zákruta je 180 stupňová. Až po prechode tunelom vchádzame ako do iného sveta, kde je teplúčko a krásne svieti slnko. Tam sa s Cachom odtrhneme od Majta a Tinky a letíme si to serpentínami. V jednej mi šmykne zadok a Zuzka skúsila, aké to je, keď sa za jazdy dotkne rukou zeme. Na šťastie som to v pohode ustál a ďalej už idem opatrnejšie. Schádzame dole z Grossglockneru a smerujeme na Spittal a Gmund po 106tke, kde je súkromné Porsche múzeum. Z Gmundu naspäť do Spittalu a cestou č. 100 do Lienzu. Ďalej po krásnych horských cestách do Matrei, Mittersill a naspäť do Brucku.