Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.07.2010 Autor: gracia3991
Čitatelia: 12047 [Vaše stroje - Moja motorka]
V jeden príjemný štvrtkový večer si prezerám moju asi najsledovanejšiu e-stranku motoride.sk. Tak mi napadlo, že napíšem bližšie dojmy a skúsenosti z mojej Cagivi.
Odkedy sa počasie umúdrilo aspoň na tých 10 stupňov spomínaných v predchádzajúcom článku, som na svojej Cagive Super City 125 (ďalej Cagiva) nabehal niečo cez 4500 km.
Cagiva Super City 125 |
Keďže je to dvojtakt tak väčšina sa ma pýta hneď na spotrebu a spoľahlivosť. Takže Cagiva mi cucká v priemere 4,5 až 5 litrov na 100 kilometrov. Treba prihliadnuť na skutočnosť, že je tam 34mm karbec a 152-ka tryska. Jediná vážnejšia porucha zatiaľ bola tá, že na druhý svet sa pobrali ložiská na kľuke. Keď už bol motor na kompletku rozobratý, tak sa vymenili už aj guferá a zopár ďalších ložísk. Nech je s týmito záležitosťami už na dlhú dobu pokoj. Oilmaster mám odpojený (len pre istotu), ručné miešanie pri každom tankovaní mi nerobí problém. Olej jej poctivo dávam papať plnú syntetiku značky Repsol. Sviečku tam mám NGK Racing, ktorá je predpísaná výrobcom, pretože lacnejšiu sviečku na značky Champion mi Cagiva rázne zavrhla jej odpálením asi po hodinke jazdy.
S vozením na Cagive som celkovo veľmi spokojný. Podvozok na ceste zbytočne „nepláva“, ale aj na väčších nerovnostiach nestráca na pohodlí. Čo som bol prekvapený, že bez problémov na nej vydržím vkuse aj 200 kilometrov (viac som zatiaľ na jednu šupu nedal, nebola príležitosť). Hoci mi zo začiatku trošku vadili vibrácie na stehnách od nádrže. Tie sa ale pominuli, respektíve som si zvykol a už o nich ani neviem. Motorka tak isto nezaostáva ani v meste, kde je krásne živá a obratná so svojimi diétnymi 127 kilami suchej váhy.
Cagiva Super City 125 |
Kvôli jej zvuku motorovej píly, alebo možno väčšej hlučnosti sa ľudia po mne často otáčajú, čo býva vždy sranda, keď ich tak v späťákoch sledujem. Veľmi príjemne ma Cagiva prekvapila tým, aká je hravá a obratná v zákrutách. Medzičasom som mal odmontovanú celú príveru aj so servom a potešilo ma, že to je šikovne vymyslené. Nie ako na niektorých motorkách, kde keď sa uvoľní lanko, môže prívera klesnúť a zároveň sa zlomiť vo valci. U tejto Cagivy má prívera svoj doraz takže lanko-nelanko, prívera drží na svojom mieste.
Stretávacie svetlo svieti dostatočne a diaľkové taktiež. Maximálna rýchlosť (moja maximálka ktorú som z nej vytiahol asi mnohých nebude zaujímať) je tachometrových 140 km/h v obyčajnom vzpriamenom posede. Teda žiadne hrbenie sa za štítom. No a vo dvojici je to 135 km/h . Cagiva má 7 kvaltov, čo je v meste niekedy otravné, ale vie sa nimi odmeniť ohromnou živosťou na to, že je to malorážka.
Cagiva Super City 125 |
Rôzne reči o tom, že je to talianska haraburda, bude sa to len kaziť, mi vymizli z hlavy, pretože ma presvedčila o tom, že aj talianska motorka vie byť spoľahlivá. A to som bol od malička proti talianskym autám a motorkám a nakoniec som skončil pri talianskom čmeliakovi s ktorým som veľmi spokojný. Toľko v krátkosti moje skúsenosti, postrehy a dojmy z tejto malej veľkej motorky.
Pridané: 20.07.2010 Autor: gracia3991 Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Cagiva |
Model: | Super City 125 |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Supermoto |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 125 ccm |
Max. výkon: | 15.22 k (11.19 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 17 Nm / 9200 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 125 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10532 | Včera: 119920