Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Akcia Suzuki Bandit Brno a jazda na RC8R

 Zdieľať

Pridané: 09.06.2010 Autor: ope01
Čitatelia: 4254 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Chlapci z klubu Suzukibandit si tentokrát dali zraz na Brnenskom automotodrome. Veľmi chvályhodný počin, zajazdiť si za relatívne prijemný peniaz na bezpečnom okruhu a popri tom sa postretávať so svojimi kamošmi, večer pogrilovať a popiť pár pohárov zlatistého moku. :-) Akciu poňali aj ako amatérske preteky, takže program sľuboval zaujímavý deň.

Ja som tento rok v Brne nebol, tak som rád využil túto možnosť si zatrénovať. Ešte pred odchodom ma čakala úloha pobaliť si všetky potrebné (aj menej potrebné) veci do auta, moto nahodiť na vozík a hor sa na 500 km cestu do Brna. Cesta prebehla bez akýchkoľvek problémov a príjazd sme mali spoločne s mojím „mechanikom“ vo večerných hodinách.

Zábava už prebiehala v plnom prúde, z boxov sa stali dočasné krčmičky, kde každý preberal ako to bude zajtra , čo nás čaká a neminie. A či nakoniec spŕchne alebo bude slnečno. Priznám sa, že toľko banditov, koľko som videl pred boxami som v živote nevidel. Vybavil som si administratívne záležitosti a už som vyberal demižónik tokajského, nech bratia Česi vedia, čo to máme na východe.

Pri takejto družnej debatke som si predbežne zarezervoval jednu 20-minútovú jazdu na KTM RC8R, ktorú tu rovnako ako aj 990 Duke priniesla Brnenská firma Autonova. Taktiež bolo možné sa zviesť na strojoch Suzuki, ale keďže ja už svoju „suzinku“ mám, nepovažoval som to za zaujímavé. Chlapci si ich ale požičiavali hojne. Tak isto ako prilby Shoei a tie malé kamery, čo sú teraz v móde.

V piatok ráno nás privítala číra obloha i keď bolo vonku dosť „sviežo“. Ako prvá začínala skupina A (celkoví začiatočníci – možnosť jázd aj s inštruktorom), potom nasledovala skupina B (skúsenejší jazdci), C (hobby jazdci s nejakými skúsenosťami s jazdou na okruhu) a nakoniec D (ako som počul, tak posmešne na náš účet, že debilové) čiže ľudia, ktorí si chceli dať aj pretek začínajúci poobede. Celkovo rozdelenie do skupín bolo veľmi dobré, videl som na trati ľudí rôznej jazdeckej kategórie.

 Jazdili aj žienky
Jazdili aj žienky

 Prejazd
Prejazd

Voľné jazdy boli zároveň kvalifikačnými do preteku. Ten prebehol bez nejakých komplikácii a organizátori si určite vydýchli. Veď mať na rošte 48 motoriek nie je žiadna sranda. Pretek sa mi páčil. Jazdil sa na 7 kôl čiže nehrozila únava a následná strata koncentrácie. Mne sa relatívne darilo – skončil som na siedmom mieste v 600-vkách. Mohlo to byť aj lepšie (naj čas 2:25 nebol ani zďaleka mojim maximom v Brne), ale ako sa hovorí – hlavne, že bola zábava a že sme celí.

 Štart preteku
Štart preteku

Na čo som sa ale tešil prišlo až neskôr – jazda na RC8R. O tomto superbiku od KTM som počul veľa hanlivých slov. Veľa ľudí ho zatracuje a nepredpovedá mu dlhú budúcnosť. Tak som si vravel, že si ju skúsim a sám si spravím názor. Stepujem pred stánkom KTM už pol hodinku pred začiatkom, obdivujem tú nádheru, sledujem detaily. Po podpise bianko-zmenky, že sa zaväzujem uhradiť všetky náklady v prípade pádu mi už do smiechu až tak nebolo a na stotinku sekundy som zapochyboval, či ísť alebo nie. Pokušenie bolo ale väčšie.

 Príprava na RC8R
Príprava na RC8R

Motorka je celkovo vyššia. Mám 179cm a ešte sa mi nestalo, aby som musel stáť na špičkách. Po výjazde z boxovej uličky zo mňa ale opadlo všetko napätie a v druhej či tretej zákrute som sa cítil ako keby som na tej moto jazdil minimálne pol sezóny. Pred nájazdom na štadión som zistil jednu zásadnú vec. RC8R má najlepšie brzdy aké kedy boli montované na sériový motocykel (Brembo monoblock) a to som si myslel, že nič tak ľahko neprekoná Ducati 1098. Ťah motora tohto pomaranča je brutálny ale perfektne dávkovateľný, jedinú výhradu som mal v tom, že moto nemá quickshifter pre pohodlné radenie pod plným plynom. Podvozok Whitepower taktiež udržiava stabilný kontakt s dráhou. Celkovo som si neskutočne užil túto jazdu a ani neviem ako rýchlo mi zbehlo 20 min. (A to som chcel pôvodne ísť len 2-3 kolečká, veď sa nepatrí dráždiť hada bosou nohou.)

 Ja na RC8R
Ja na RC8R

Následná jazda na mojej už nebolo ono. Celkovo hodnotím tento deň veľmi kladne a určite prídem aj na akciu 12-13.7. na Slovakiaring. Týmto vás chcem vyzvať aby ste nejazdili na verejných cestách , ale zašli na okruh, či už s touto alebo inou agentúrou (kalendár agentúr na www.naokruh.sk). Aj celkoví začiatočníci sa tam určite čo-to naučia a možno raz nedajbože zúročia pri krízovke na ceste.

Pridané: 09.06.2010 Autor: ope01 Zdieľať

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 162470 | Včera: 193919