Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motohouse 5/2010

 Zdieľať

Pridané: 20.04.2010 Autor: Beal
Čitatelia: 4300 [Novinky - Čo nového v tlači]

Je nám veľkou cťou, že vám môžeme sprostredkovať jazdecké dojmy z novej Multistrady, veľkého GSX1250F alebo toľko očakávanej VFR! Navyše na titulnej strane je nečakane dobrý Haryk a ako hlavný anglický test porovnanie troch najbrutálnejších mega-naháčov súčasnosti.

 Titulka
Titulka

Honda VFR1200F

Niektoré štúdie boli viac športové, iné predstavovali oveľa viac turistickú motorku. Bolo zaujímavé pozorovať to, ale nikto nemohol zapochybovať, že ak Japonci budú chcieť smerovať motorku k existujúcej klientele, bude musieť byť nabúchaná technickými bavečkami, no bude si musieť zachovať aj určitú konzervatívnosť, takú vlastnú pánom (zákazníkom) stredného veku. Nestalo sa tak. A preto bolo veľmi velikánskym prekvapením, že pri predstavení tejto motorky sa Honda vôbec (naozaj vôbec!) nedržala pri zemi. Vystrelila do vzduchu veľmi razantnú dizajnovú ranu a nová VFR sa nakoniec nepodobá ničomu inému. Je veľká a keď sa k nej približujete prvýkrát, na prvý pohľad vás zaujme sedlo, ktoré sa zdá byť utopené dosť nízko pod nádržou. Čo to bude znamenať?


 Test VFR 1200F
Test VFR 1200F

Hyper Nakeds

TRIUMPH ROCKET III ROADSTER
BMW K 1300 R
Suzuki B-King
Motohouse 5/2010
Motohouse 5/2010
Jedným z najdôležitejších faktorov jazdy na motocykli je pocit úžasnej akcelerácie. Čím väčší motor, tým väčší je to nášup. A hlavne, keď k tomu pridáte ešte niekoľko stoviek kilogramov hmoty okolo vás, nemôžete z toho vyliezť bez husej kože na tele. Poďte teda s nami zadržať dych a sadnite si na tri najväčšie naháče, aké kedy brázdili cesty britského kontinentu.


Zelená energia hýbe svetom

KTM Freeride
Motohouse 5/2010
Prvú motorku bez emisií predstavila KTM už v októbri 2008 a teraz je pred nami tak trochu druhá generácia, ktorá už má veľmi blízko k sériovej výrobe. Hovorí sa dokonca o tom, že by sa tieto motorky mohli dostať do výroby už v priebehu jediného roka – na jar 2011. Všetkým samozrejme okamžite napadne, že ich cena bude trošičku niekde inde, ale omyl.



Superbikové enduro

DUCATI MULTISTRADA

Nová MTS je plná technológií, na čo ľud internetový „múdro“ reaguje posmešnými poznámkami o pretechnizovaní, tým pádom sklonom k poruchovosti a tým pádom je to celé zlé. Tento názor mi pripadá ako jedna z najväčších blbostí na svete. Nemám vôbec nič proti zložitým a užitočným veciam, keď sa ľahko ovládajú. Každý zdravý chlapík je tak trochu dieťa, a preto ho zvyčajne tieto veci zaujímajú, alebo dokonca fascinujú. No a Multistrada má v sebe hračiek požehnane.

 Test Ducati Multistrada
Test Ducati Multistrada

Japonská stíhačka

Kawasaki VN1700 Voyager

Motohouse 5/2010
Tiež som si nevedel predstaviť, že by Japonci vyrobili krížnik ciest na americký spôsob. Nebudeme si nič nahovárať. Čopre, cruisery a všetky ich odnože vymysleli v Amerike už v čase, keď mal zvyšok sveta dojem, že s motorkou sa dá jazdiť len na okruhu, alebo na ryby. A tak je USA dodnes tým najdôležitejším trhom, kam podobné motorky smerujú. Nie že by v Európe bola o čopre núdza, ale pomer oproti ostatným typom motoriek je absolútne neporovnateľný s tým, čo sa vidí na cestách medzi New Yorkom a San Franciscom. A práve toto je taká motorka. Je to vlastne cruiser nastrojený do cestovného kabáta a upravený na prehĺtanie nekonečných a väčšinou rovnakých míľ amerických routes.

Novinky Yamaha 2010

FZ8
Super Ténéré

Motohouse 5/2010
Šestkový Fazer bol také dievča pre všetko, ideálny pre začiatočníka a dostačujúci aj pre skúseného jazdca. Dalo sa na ňom cestovať i pretekať na okruhu, bola tam však jedna drobná vec, ktorá časom pri bežnom jazdení začala chýbať, a to stredné pásmo otáčok. Nová FZ8 toto všetko rieši. Akurát to budú dosť nečakané riešenia. Jednou z cieľových skupín zákazníkov majú byť napríklad čerství absolventi autoškôl.



Easy Way

Suzuki GSX1250FA

Ak čakáte nejaký predlhánsky technický opis toho, aká strašne nová je táto motorka, tak sa nedočkáte, skrátka nie je. Suzuki to urobila šalamúnsky a rovnako ako v minulom roku pri malom Bandite jednoducho upravila schopného naháča tak, aby spĺňal náročnejšie požiadavky na motorku, ktorá bude komfortne zvládať dlhšie štreky.

 Test Suzuki GSX1250FA
Test Suzuki GSX1250FA

Prestavba

SE Service Harrier
Motohouse 5/2010
Meno jeho firmy SE service nie je vo svete customu žiadna novinka, veľmi úspešné sú jeho stroje v sériách AMD (oficiálne Majstrovstvá sveta a Európy v prestavbách). V roku 2007 sa mu dokonca podarilo s nádherným retrobikom Hulster 8 valve na Majstrovstvách sveta zvíťaziť. A to nie je rozhodne málo. Tiež Harrieru sa darilo, vlani si odviezol z AMD World Championship Of Custom Bike Building štvrté miesto v kategórii Freestyle.



Adventúra

Škótskom po 30 rokoch
Motohouse 5/2010
Keď sme tak jedného večera sedeli pri ohníčku, začal Herbert s pohárikom whisky v ruke spomínať na svoju prvú poriadnu výpravu na motorke, od ktorej uplynulo 30 rokov. Ako to už pri takom cestovateľskom rozprávaní býva, chytila nás túlavá, a na tú je iba jeden liek – návrat na cestu.


Test pneu

Dunlop SportSmart

Dunlop si musel byť svojou novinkou skutočne istý, pretože prvýkrát v histórii poskytol na porovnanie aj konkurenčné výrobky. Konkrétne to boli Bridgestone BT-016 a nové Michelin Pilot Pure. Čakajú nás dve jazdy na týchto gumách, a potom preskočíme na SportSmarty. Čo môže byť lepšie, ako mať možnosť okamžite preskočiť na inú gumu s rovnako nastaveným podvozkom? Skvelý ťah, už len za to si vo fabrike zaslúžia obrovskú pochvalu.

 Test pneu Dunlop SportSmart
Test pneu Dunlop SportSmart

ŠPORT


Prvé preteky
Motohouse 5/2010
Víkend zaliaty umelým petrolejárskym slnkom priniesol svetlo do najtemnejších komnát nášho netrpezlivého očakávania. V neznáme zahalené slovko Moto2 dostalo prvýkrát jasnú podobu a všetci už vieme, že to budú sakra dobré preteky! Keď po štarte vyrazil ten húf 41 divochov na prvé metre, bolo to, ako keď sa začnú rojiť divé včely. Veľkolepé, strhujúce...


Prírodné okruhy
Motohouse 5/2010
Fascinácia motocyklovými pretekmi v uliciach miest však nie je žiadna novinka, na ktorú prišla až naša generácia. Kdeže. Preteky vo všetkých možných kútoch a v čo najneuveriteľnejších uličkách sa tu jazdili už za prvej republiky a napríklad v 50. rokoch nebol problém, aby sa cestné motocyklové preteky šli cez víkend aj na piatich rôznych miestach a hneď aj v niekoľkých objemových kubatúrach. V roku 1954 sa šli prvé oficiálne Majstrovstvá Českej republiky a v priebehu rokov sa špička československých cestných pretekov predstavila temer na 70 rozličných tratiach.


FLASHBACK

Zaniknuté značky
Motohouse 5/2010
Ekonomická kríza – spojenie, ktoré je v poslednom čase skloňované vo všetkých pádoch. Tento fenomén sa, žiaľ, dotkol aj sveta motoriek – po prvej zavretej továrni, americkom Buelli, padol Čierny Peter aj do Francúzska a pochoval značku Voxan. Súčasný malér však rozhodne nie je prvý, ktorý ničil motocyklové továrne. Mŕtvych značiek sú stovky. Kuknime sa stručne na históriu niektorých z nich.


MOTOSERVIS

Oleje
Motohouse 5/2010
Mazanie, oleje, to je hlavnou témou nášho špeciálu a budeme sa tomu venovať pri popise niekoľkých základných úkonov, ktorých by ste mali motorke dopriať pred začiatkom sezóny čo najviac. Rady sú to jednoduché, poväčšine obrázkové a vy sa tak môžete na vlastné oči presvedčiť, že na tom nič nie je. Oleje a mazivá používajte v množstve a špecifikácii, akú udáva výrobca v servisných manuáloch, a nemôžete nič pokaziť. A dobrý pocit, že ste pre „tú svoju“ niečo urobili, je na nezaplatenie.



 Plagát
Plagát

PREDPLATNÉ

Motohouse za 3.80 eur, ročné predplatné 29 eur

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 29 eur .

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.

Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatne@abompkapa.sk

Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ

Pridané: 20.04.2010 Autor: Beal Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 177303 | Včera: 113322