Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki KLE 500 - snaživý dvojvalec

 Zdieľať

Pridané: 22.04.2010 Autor: Crossbiker
Čitatelia: 33877 [Vaše stroje - Moja motorka]

Po ročnej pauze a odjazdených predchádzajúcich sezónach na maxiskútroch som sa začal obzerať po svojej ďalšej mašinke. Cenový limit 3000€ nepustil, tak v tomto smere bolo jasné, že pôjde o jazdenku. No v zameraní som sa rozhodol, že to bude cestné enduro.

Prechádzal som inzeráty a cestoval po republike so snahou nájsť moju budúcu moto. Okruh som zúžil na Hondu Dominator 650, Yamaha Ténéré/Superténéré, Kawasaki KLE 500, Suzuki DR 65O RSE, Aprilia Pegas 650, Honda Transalp 600/650 a okrajovo Yamaha TDM 850. Akoby naschvál, vždy keď chcem kúpiť motorku, nič schopné v inzerátoch nie je, no po kúpe sú zrazu inzeráty plné. Aj teraz tomu tak bolo.

Konečne som po 2 týždňoch hľadania natrafil na Yamahu Ténéré. Hovorím si, okres Nitra nie je až tak ďaleko, tak šup do auta a ide sa na pytačky. Po príchode k majiteľovi som schladol. Stav na foto v inzeráte na mňa pôsobil úplne inak ako skutočnosť. Sem - tam škrabanec, motor špinavý, gumy na odchode za Winetuom do večných lovíšť a aj zvuk po naštartovaní dával vedieť, že sa tam o chvíľu poberie aj rozvodová reťaz s ďalšími dielmi. No čo už, v Nitre som nebol už nejakú chvíľu, tak bol aspoň výlet.

O ďalší týždeň výlet do Trnavského kraja za Hondou Transalp. Moto na fotke ako cukrík, okolo 40000km (aspoň na tachometri). Príchod sa konal vo večerných hodinách, takže na prezretie moto bolo potrebné svetlo prenosného reflektora. Po jeho zažatí som s údesom hľadel na Transalpku, na ktorej bolo vidieť prácu zubu času a ten bol veľmi hladný. Motor menený za starší o 5 rokov s neznámym počtom kilometrov. Tá fotka v inzeráte bola zrejme buď z veľmi dávnych čias, alebo zapracoval photoshop. Ak ani jedno, tak ten fotoaparát je unikát a mal by ho predať do domova dôchodcov, lebo potom dokáže aj po odfotení starenky urobiť top modelku. No tak šupky domov a rýchlo sa vyspať z tejto nočnej mory.

Na ďalší deň po prezeraní moto inzerátov som našiel Hondu Dominator opäť v Trnavskom kraji. Odchádzal som tam skeptický s tým, že si idem opäť pozrieť ďalší vrak a podporiť predaj benzínu na Slovensku zbytočnou turistikou po jeho okresoch. No stal sa zázrak. Moto cukrík, kompletne spravená, Brembo brzdy, nové platničky, rozvody, reťazová sada, pneu atď. Po naštartovaní z motora šepot, lak originál len s malým nepodstatným škrabancom na plaste. Po vysadnutí a rozbehnutí sa moto začala odliepať koleso od cesty, takže motor bol vo vynikajúcej kondícii. Už som bol skoro rozhodnutý no do ponuky v poslednom momente pribudla Kawasaki KLE 500 z Bratislavy.

 Kawasaki KLE 500
Kawasaki KLE 500

Hovoril som si, čo je to za obsah, 500. Bude to slabé, ale za pozretie nič nedám. Po príchode k majiteľovi do garáže tam stála tmavomodrá KLE-čka. Vysoká masívna motorka s dobrým zdvihom, lak pekný lesklý, motor tiež po vonkajšom prezretí zachovalý, no proste ma zaujala viac ako Dominator, ktorý bol predsa len pri mojej výške 187cm o dosť menší. Tak sme sa dohodli, že prinesiem peniaze a pôjdem ju vyskúšať. Po zohnaní peňazí som zvonil u majiteľových dverí. Moto po stlačení štartéra zabublalo endurovým zvukom a po zohriatí hor sa na skúšobnú jazdu. Čakal som všeličo, ale nie to čo predviedla. Silný ťah odspodu, motor točivý do 11 tisíc otáčok a šesť kvalt robili z jazdy radosť. Po krátkom prevetraní som bol opäť u majiteľa a bolo rozhodnuté. Toto bude moja ďalšia motorka! Po privezení domov a administratíve s prepisom nasledovala údržba. Vymenil som sviečky, olej aj s filtrom, zmes v chladiči, nastavil ventily, vyčistil vzduchový filter, vymenil brzdovú kvapalinu a olej v tlmičoch, ktoré som zároveň dofúkol na 1,5kPa.

Hneď ako začalo pekné počasie som s ňou vyrazil na zoznamovaciu jazdu. Veľmi sa mi hneď zapáčilo, že s motorkou sa dá jazdiť kľudne turisticky s otáčkami okolo 3-4 tisíc, pri ktorých mala motorka slušnú odozvu na plyn, ale ak ma pochytila chuť na športovú jazdu, dalo sa jazdiť ako na superšporte s otáčkami okolo jedenásť tisíc. Samozrejme pri takej jazde bolo treba rátať so slabšou stabilitou kvôli vyšším zdvihom, enduro gumám a slabšej prednej brzde, ale napriek tomu mala moto nadpriemernú stabilitu, krásne menila na povel smer v zákrutách a sedela ako pribitá. No paráda.

 Kawasaki KLE 500
Kawasaki KLE 500

Motor je kapitola sama o sebe. Je to známy motor z GPZ 500, ktorá patrila vo svojej dobe k najsilnejším dvojvalcovým superšportom, no v KLE má znížený výkon na 48 koní použitím menej ostrej vačky a pretriskovaným karburátorom. Tento motor sa ďalej osádzal v naháči Kawasaki ER5, chopri Kawasaki VN 500, takže sa jedná o osvedčený univerzál preverený rokmi a čo sa týka jeho spoľahlivosti, tá je povestná. To môžem potvrdiť, mašinka išla krááásne s výborným a hladkým priebehom.

Po odbočení do terénu sa s ňou dá jazdiť slušný off-road, keďže hmotnosť okolo 185kg je ešte celkom slušne ovládateľná, predné dofukovacie tlmiče krásne vychytajú nerovnosti a zadný centrál pri nastavení na najtvrdšie tiež slušne pracuje aj keby mu nezaškodil väčší zdvih a trochu tvrdšia struna.

 Kawasaki KLE 500
Kawasaki KLE 500

Maximálka motorky je okolo 170-180km/h, na ktorú sa motorka vie dostať celkom svižne a prekvapením bola pre mňa stabilita tejto motorky, ktorá bola veľmi slušná. Na rozdiel od Suzuki DR 650 RSE čo som mal. Tá už pri rýchlosti okolo 120km/h začala byť nervózna a pri 140km/h som mal pocit ako v aréne na býkovi. S KLE-čkou som absolvoval aj výjazd s chalanmi na Myjavu, kde som preveril jej držanie v zákrutách a vypaľováky do kopcov. Chalani mali V-Strom a Varadero, no tempo som s nimi držal i keď občas v paľbách do zákrut som cítil gumovitosť podvozku kvôli vyšším zdvihom a mäkkosť bŕzd. Ale inak výborná moto s postačujúcim výkonom, super motorom a celkom dobrým dizajnom. Vôbec neľutujem, že som mal túto moto a patrí medzi motorky, s ktorými som mal výbornú skúsenosť a môžem ju len odporučiť.

 Kawasaki KLE 500
Kawasaki KLE 500

V nejakých recenziách som o nej čítal, že je to motorka pre začiatočníkov. No môžem povedať, že sa tak skoro nezunuje ani pokročilým jazdcom, ktorí sedlali silnejšie stroje, práve pre jej točivú hravosť, super motor a výbornú ovládateľnosť. Moto som predal, keďže chuť po vyskúšaní ďalšej motorky zvíťazila nad spokojnosťou, ale som už taký. Verím, že bude naďalej spoľahlivo slúžiť ďalšiemu majiteľovi a robiť mu radosť z jazdy tak, ako robila mne.

Pridané: 22.04.2010 Autor: Crossbiker Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki KLE 500 2000:

Foto:
Kawasaki KLE 500 2000
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:KLE 500
Rok:2000
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:499 ccm
Max. výkon:48.7 k (35.8 kW) / 8400 ot.
Max. krútiaci moment:41 Nm / 7500 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:181 kg
Výška sedla:850 mm
Objem nádrže:15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:165 km/h

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 320320 | Včera: 206666