Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Čínsky Bashan Bemi 250, rv. 2009

 Zdieľať

Pridané: 25.11.2009 Autor: spidooo
Čitatelia: 37378 [Vaše stroje - Moja motorka]

Vzhľadom k tomu, že som nikdy nemal vodičák na veľkú motorku a už som mal dosť stresov a obmedzení pri jazde na nich, rozhodol som sa vyskúšať štvorkolku. Zvláštny dôvod, ale je to tak.

Som skôr na športové stroje a tak som sa nerozhodoval medzi úžitkovou a športovou, ale vedel som hneď čo budem hľadať. Rozpočet bol však veľmi obmedzený a tak som musel začať pozerať po čínach, a o jednej napíšem.
Tento Bashan má príznaky športovej štvorkolky ako je náhon 2x4 reťazou na os a vpredu nezávislé zavesenie dvojitými „A“ ramenami. Predné smerové kolesá, ktoré sú väčšie a užšie ako vzadu. Kapotáž tomu napovedá tiež, a to aj tým že je jej tam minimálne.

Jazdné vlastnosti

Ťažko povedať či to nejaké má. Chodím s ňou aj do terénu, ale najviac jazdím aj tak asfalt, takže geometria tomu napovedá. Je skoro najnižšie ako sa len dalo a vpredu som kolesá rozkročil. V zákrutách sa nakláňa a chce vás vyhodiť, ale ak viete ako na to, začne sa šmýkať zadok a driftom prejsť zákrutu, je už celkom sranda.

Prevodovka a Motor


Prevodovka je 4+R nožným radením so spojkou. Ako na motorke, len ja mám dole R. Radenie je prekvapivo presné a do radičky stačí len ťuknúť.

Motor je jednovalec 4-takt, 229ccm, vodník. Po zábehu som sa snažil otvoriť výkon, pretože pri štvorkolkách je to naschvál zadusené aby sa správne zabehla a kvôli tomu aby v TP nebolo viac ako 15kW, inak vám ju neschvália do premávky. To platí aj pri štvorkolkách s omnoho väčším objemom.

Čo sa týka úprav, musel som nejaké spraviť, aby to bolo živšie. Také veci ako vymeniť palivový filter (bola tam nejaká neidentifikovateľná súčiastka) sviečku, odstrániť spätné spaľovanie výfukových plynov, ako aj tzv. katalyzátor (zašúľaný plech s niečím), vzduchový filter, väčšiu trysku, dať vyššie ihlu v karburátore a hor sa to celé poladiť.

Neuveriteľné – podarilo sa a teraz to ide celkom dobre na svoju kubatúru. Zmenil som aj prevod z 36-zubovej rozety na 30, lebo jednotka bola zaradená dlhšie ako 3 sekundy iba keď som mal za sebou polovicu stromu na lane.

Brzdy

Jednookruhové, hydraulické. Šliapnete na páku a brzdia dva predné kotúče a raz zadný kotúč. Páčka na pravej strane je len ručná lanková na zadný kotúč.

Poruchovosť


Toto je odstavec kde ako už určite tušíte, bude viac riadkov. Poviem vám hneď na začiatku – tu sa môže stať to, čo sa vám na „normálnom“ stroji ani nesnívalo.

Prasknuté držiaky chladiča kvôli teplote? Jasné, pár krát som si dovolil po ostrej jazde zhasnúť motor bez vychladenia. Dobíjanie funguje? Áno v pohode, ale má mi to dobíjanie čo dobíjať? Haha nié, lebo tá „baterka“ čo tam je, nie je baterka ale krabička kde sa skrýva vzduch s platničkami. (Či sú olovené si netrúfam posúdiť.) Takže ju treba vymeniť a hlavne keď tam mám takú vymoženosť ako je H4, čo žere viac. Postrácané skrutky? Tomu ver – všetky treba zalepiť lepidlom na závit. Že idete 70km/h a stratíte skrutku zo zadného brzdového strmeňa, ten sa vyklopí nad kotúč a prestane brzdiť celá sústava a to pred kruhovým objazdom? Áno, stalo sa. Treba mať šťastie aby nešlo auto. Uzamykateľné viečko nádrže nie je uzamykateľné a strašne rezonuje. Riaditka? Blato. Disky tiež asi nie sú z veľmi kvalitnej ocele. Malá 4,5l nádrž má dojazd len cca100km.

Toto sú všetko veci čo si ale ak ste trochu šikovní porobíte alebo sa s nimi zmierite. Veľa mi v tom pomohlo aj jedno fórum, kde som sa naučil opraviť, čo som nevedel.

Čo som ocenil a milo ma prekvapilo


Led diódové smerovky a brzdové svetlo. Nastavovanie tlmičov, pritvrdzovaním pružín a dve polohy v ramene. Vzadu dokonca ešte navyše dofuk vzduchom. Nastavovanie geometrie a náklonu predných kolies. Napinák reťaze.

Najväčšia vymoženosť je tu asi LED display, kde je km/h aj m/h, motohodiny, otáčky motora, ďalej ukazuje N, R, 1,2,3,4, má kontrolku rezervy, diaľkového svetla a smeroviek. Má aj funkcie presne merať palivo a teplotu vody paličkami, ale senzory jedine ak dokúpiť.

Pomohol mi teplomer oleja ktorý jednoducho naskrutkujete na miesto olejovej mierky. Ďalšie veľké plus je pre mňa homologizácia pre dve osoby. Áno tento vehikel má aj EČ a keď už o tom vravím, sorry že vás ohrozujem na cestných komunikáciách.

Zážitky s týmto strojom



Boli rôzne. Nejaký ten pád, ako napríklad keď som zrušil betónový stĺpik aj s roksormi. Pamätám, ako som vyliezol neuveriteľné stúpania do kopcov a potom som nevedel ako dole. Dal som si dlhé výlety a hltal kilometre. Výlety s priateľkou za chrbtom zvládam tiež a nerobí mi to väčší problém.

Šotolina, les, crossová dráha aj to je fajn. Pezinská Baba, to ma ale baví najviac a viem si to užiť aj keď tento stroj na to nie je.

Záver


Quad sa mi zapáčil a som rád že skúsenosti nenaberám hneď na drahom a silnom stroji. Zásadná vec je ale to, že nemôžem povedať, že by som kúpu ľutoval. Mám ju asi pol roka, zatiaľ som najazdil okolo 3000km a užil som si veľa príjemnej jazdy a zážitkov.


Mnohým z vás sa už sezóna končila, no ja sa pokúsim to ešte potiahnuť a zasánkovať si trošku s Quadom.

Pridané: 25.11.2009 Autor: spidooo Zdieľať

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 1286 | Včera: 241189