Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12874 [Bleskovky - Novinky]
Len pred niekoľkými minútami Honda zverejnila infošky o vecičke v motocykloch nevídanej - dvojitej spojke. Tá bude v novom V4 motore. Čo je prekvapujúce, v texte sa spomína aj nová VFR.
Honda doteraz tento nový model nazývala iba V4, ale tu sa hovorí konkrétne o novej VFR ako o novom veľkoobjemovom športovom motocykli, ktorý má byť uvedený na trh v budúcom roku. Na obrázku vidno nový V4 motor, pričom výstupný hriadeľ je rovnobežne s pozdĺžnou osou motocykla, čo dáva tušiť použitie kardanového hriadeľa (niečo sa dalo tušiť z týchto špionážnych fotiek).
Nový V4 motor s dvojitou spojkou |
Ale späť k novej dvojitej spojke - Honda tvrdí, že je to prvá plne automatická prevodovka s takouto spojkou na svete. Má vraj lepšiu efektivitu, ľahkú ovládateľnosť a má ekonomickejšiu prevádzku než klasická manuálna prevodovka. Chodu spojky dopomáha elektronika, ktorá zaisťuje hladký, "neskákavý" priebeh radenia.
Princíp fungovania novej prevodovky s dvojitou spojkou |
Prevodovka pracuje v troch režimoch - D je štandardný mód, S športový a tretí je čisto manuálny, šesťstupňový (podobné režimy má aj DN-01). V oficiálnom prezentačnom videu, na ktorom je ukážkový model označený ako prototyp (ale veľmi sa podobá na ten zo špionážnych fotiek), je názorná ukážka automatického aj manuálneho režimu radenia. Zaujímavé je, že motocykel nemá spojkovú páčku, ale jazdec radí stupne v manuálnom režime pomocou tlačidiel pri ukazováku a palci ľavej ruky.
Honda chce túto novú prevodovku postupne aplikovať do viacerých veľkoobjemových modelov.Pridané: 08.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 125751 | Včera: 206877