Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Interkomu po 1500 km

 Zdieľať

Pridané: 28.11.2002 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 9621 [Testy a predstavenia - Test]

Určite to všetci, ktorí jazdíte so spolujazdcom, poznáte. Dorozumievanie so spolujazdcom počas jazdy otáčaním hlavy, ukazovaním rukami či zvýšeným hlasom môže byť občas nepríjemné ba až nebezpečné. K zvýšeniu bezpečnosti počas jazdy môže prispieť, pre niektorých možno
zbytočná vec, interkom. Ide o jednoduché dorozumievacie zariadenie medzi jazdcom a spolujazdcom (v najjednoduchšom prevedení) ale aj medzi posádkami dvoch a viacerých motocyklov (pri použítí základne s rádiovým signálom).

Rozhodli sme sa vyskúšať najjednoduchšiu (a aj najlacnejšiu 880 Sk) verziu, ktorá bola dostupná na trhu. Ide o produkt predávaný pod označením IC 993, ponúkaný v katalógu Louis.

 Testovaný Interkom IC 993
Testovaný Interkom IC 993

Je to vlastne malá krabička s jednoduchým obvodom, troma jack konektormi (jazdec, spolujazdec, rádio), dvoma potenciometrami (jazdec, spolujazdec) na ovládanie hlasitosti súprav ako aj zapnutie a vypnutie interkomu a so železným klipom pre uchytenie na opasok.

rozmery: 55x60x17
napájanie: 2x 1,5V
príslušenstvo: 2x náhlavná súprava (pre tých čo neboli na vojne: Headset alebo mikrofón a slúchadlo)

Inštalácia je veľmi jednoduchá. Súprava je vhodná tak do otvorenej (Jet) ako aj uzavretej (Integral) helmy. Na zadnej strane sluchátka je suchý zips. Súprava obsahuje aj druhú časť suchého zipsu, ktorú je možné vďaka lepiacej zadnej časti, vhodne umiestniť v helme. Túto časť môžete ale aj nemusíte použiť, pretože aj sluchátko samotné dobre drží na vnútornej výstelke helmy. Ak používate kuklu, môžete súpravu uchytiť aj na vnútornú stranu kukly (pre zlepšenie komunikácie). Ak Vám táto súprava nevyhovuje, dá sa nahradiť štuplíkovou t.j. sluchátko si dáte priamo do ucha. Rozdiel je aj v uchytení mikrofónu, ktorý nie je so sluchátkom spojený ohybnou trubkou ale len drôtikom, ktorý je nutné uchytiť opäť suchým zipsom o vnútro helmy (preto je odporúčaná len pre uzatvorené helmy).

 Headset
Headset

Prejdime teraz k samotnému testu:

S týtmo interkomom sme precestovali viac ako 1500 km. Použité boli intergálne helmy Lazer LZ6 Spirit (jazdec) a Uvex (spolujazdec). Hneď pri prvom použití nás zarazila jedna vec. Ovládanie v rukaviciach je prakticky nemožné. Takže systémom pokus-omyl, sme našli tú správnu hlasitosť(2/3 max. hlasitosti), ktorú sme nechali už ako predvolenú pri každom ďalšom použití.
Problémom môže byť aj samotné uchytenie interkomu. Ak práve nevlastníte Vy alebo Váš spolujazdec bundu s opaskom, prípadne nenosíte ľadvinku môže to byť celkom vážny problém. Ale nič nie je nemožné a pri troche zručnosti sa to dá pomerne jednoducho (počas voľnej soboty :)) ) zvládnuť, ale o tom Vám určite niečo bližšie napíše Large, ktorý má na to autorské práva :)).

Dorozumievanie v mestskej premávke je bezproblémové a dovolím si tvrdiť, že podstatne zvyšuje bezpečnosť jazdy. Hlavne ak ste pobalený na dlhší výlet a potrebujete sa presunúť cez mesto na výpadovku. Vtedy Vám môže spolujazdec poslúžiť ako ďalší pár očí čo určite zrýchli Váš presun upchatou mestskou premávkou.
Pri jadze mimo mesta, teda rýchlosťou vyššou ako 60 km/h sa dorozumievanie stáva o niečo horším a nad 80 km/h už prakticky počujete len hukot vetra, ktorý naráža do heliem. Samozrejme, že hluk ktorý mikrofón zachytáva závisí aj od konkrétneho typu helmy a tak isto aj motorky (pri väčšom štíte je menší nápor na helmu a tým aj nižší hluk a tak sa hranica zrozumiteľnosti komunikácie posúva k vyššej rýchlosti). To ako sa s prílišným hlukom vysporiadať bez toho, aby ste Vy museli zastaviť alebo Váš spolujazdec dať dole aspoň rukavicu Vám, ako som už bol spomenul, určite poradí Large :).

Z môjho pohľadu, ako jazdca, si už jazdu vo dvojici bez interkomu neviem predstaviť. A keďže nie som žiadny "športovec" ale turista, nevadia mi ani obmedzené možnosti komunikácie pri vyšších rýchlostiach, pretože v zásade nejazdím rýchlejšie ako 90 km/h.

Verím, že sa k tomu krátkemu testu pripoja aj ďalší používatiela interkomu (minimálne 2 o ktorých viem :) a podelia sa o svoje názory s Vami.

O tom aký názor má na používanie interkomu spolujazdec si môžete prečítať v nasledujúcich riadkoch, ktoré pre Vás pripravila Eja, moja tandemistka.

Harly

So všetkými tvrdeniami súhlasím, za mínusy považujem kábliky, ktoré sa mi občas zamotajú medzi ruky, takisto zdĺhavejšie zapínanie a vypínanie pri každej zastávke, tankovaní atď. Takisto je nevýhoda, že interkom je stále zapnutý a to znamená, že počujem aj všetky nadávky :))

Eja

Pridané: 28.11.2002 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 141670 | Včera: 202192