Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.07.2009 Autor: robhor
Čitatelia: 23931 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moja mašinka bola vyrobená v roku 2006. Ja sa volám Robo, mám 40 rokov a prvýkrát som sedlal Pioniera v štrnástich.
To je moja mašinka. Suzuki SV 650 S rok výroby 2006. Kúpil som ju ako jeden a pol ročnú a na tachometri mala 7600 km. Teraz má 13.000 km a tak som sa rozhodol, že niektoré postrehy a dojmy posuniem ďalej možným iným záujemcom o tento stroj.
Technické parametre si každý nájde na iných stránkach, takže ich tu rozpisovať nebudem. Snáď len hmotnosť (169 kg) a výkon (52 kW).
Čo ma zaujalo na tejto motorke a prečo som si ju kúpil? Ako pre väčšinu, priemerne zarábajúcich slovákov, aj pre mňa bola rozhodujúca cena. Kategóriu, či to bude naháč, enduro alebo superšport, som mal už jasnú. Ďalej bol rozhodujúci vek stroja, najazdené km a značka. Po mnohých týždňoch hľadania na nete som si vybral, vybielil účet v banke a stal sa majiteľom ďalšieho motocykla v dedine. Máme ich u nás celom dosť a bude ich ešte viac, až vyrastú mladí chalani, čo sa preháňajú po uliciach na starých Jawách s hlučnými výfukmi.
Prvé dojmy z prvej jazdy splnili moje očakávania. Dizajn motorky bol vytvorený pred šiestimi rokmi a je stále moderný. Hlavne zadná časť, je úzka, štíhla a zakončená krásnymi diódami. Sedadlo je delené, trochu tvrdé a po hodinke jazdy hľadám parkovisko aby sa môj zadok prekrvil. Nádrž má 17 l, je tiež úzka a celkový posed je mierne predklonený. Pri pomalej jazde, v podstate jazde podľa vyhlášky, bolia trochu zápästia, no pri prekročení rýchlosti tak o 100% sa to všetko stratí. Predná polokapotáž funguje do rýchlosti okolo 130 km/h. Pri vyššej rýchlosti sa už treba prikrčiť, schovať hlavu, lakte a kolená. Rukoväť plynu otočiť na maximum a dostanete sa až ku 230 km/h. Tu sa ponúka spomenúť jeden z mála neduhov tejto konštrukcie, a to že pri rýchlostiach okolo 200 km/h sa motorka niekedy rozvlní. Je to asi spôsobené sériovo mäkkými pružinami a tlmičmi. Aj keď mám pruženie nastavené na tvrdo, táto vlastnosť sa celkom odstrániť nedá. Motorka sa najlepšie cíti na kvalitných cestách. Rôzne hrboly a diery jej nesvädčia a dajú vám zabrať, ak nečakane vletíte na nejakú nerovnosť. A naše cesty sú nimi posiate hojne. Cestu osvetľujú dva reflektory, ktoré sa rozsvietia automaticky pri zapnutí zapaľovania. Spätné zrkadlá, pripevnené na kapotáži, dostatočne plnia svoju funkciu.
Motor, je na tejto Suzuki to najlepšie. Je to véčkovy dvojválec, spoľahlivý a silný. Štartovanie je bezproblémové, aj po trojmesačnej zimnej pestávke chytil na prvýkrát. Spotrebu má v priemere 5l/100km. Vibrácie sú samozrejmosťou snáď len pri nízkych otáčkach, potom sa strácajú. Má dosť veľkú brzdnú silu. Prevodovka je presná a tichá. Pružnosť zodpovedá kubatúre 650ccm. Ak chcem obehnúť kamión, musím podradiť. Motorka sa dá zastaviť pohodlne dvoma prstami. Zadná brzda ide ľahko do šmyku, preto ju skoro vôbec nepoužívam. Na záver by som chcel povedať, že to nie je motocykel pre začiatočníkov. Pre tých je na trhu množstvo iných, slabších strojov.
Prajem všetkým motorkárom, aby sa vždy vrátili domov.
Pridané: 06.07.2009 Autor: robhor Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | SV 650 S |
Rok: | 2006 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 645 ccm |
Kompresný pomer: | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 62.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 120/60-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 160/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 169 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1430 mm |
Dĺžka: | 2080 mm |
Šírka: | 730 mm |
Výška: | 1170 mm |
Svetlá výška: | 155 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 24218 | Včera: 159847