Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW F650- FUNDURO 1/2

 Zdieľať

Pridané: 23.02.2009 Autor: Wildman
Čitatelia: 32625 [Vaše stroje - Moja motorka]

Rád by som vám predstavil tento v našich končinách stále nie veľmi rozšírený stroj BMW F650, vo svete a hlavne v zámorí známy skôr pod synonymom funduro.

História

Korene tohto motocykla siahajú niekde do začiatkov 90-tych rokov minulého storočia, kedy zaznamenali značný úspech takzvané mestské endurá. Hlavne úspech Aprilie Pegaso nedal spávať nemeckým súdruhom, ktorí sa napokon rozhodli ukončiť 27 ročný pôst v oblasti jednovalcových motorov. To, že sa rozhodli správne dávali jasne na známosť predajné čísla.

Aby toho na Nemcov nebolo príliš veľa, zaskočili si po motor do Rakúska a po časť kostry do Talianska. Práve dohoda s Apriliou bola vo vývoji motocykla kľúčová, nakoľko tieto stroje boli po celý čas svojej produkcie vyrábané v Talianskom závode Aprilie v Noale. No a aby toho zase nebolo príliš málo, bol prizvaný ako inak Angličan Martin Longmore, aby na týchto základoch postavil to pravé nemecké železo. Či sa mu to podarilo musí posúdiť každý sám. Podľa môjho názoru je veľmi dobre vypracovaný hlavne bočný profil a nebyť nepodareného svetla zjavne inšpirovaného svetlom z R1100GS, bolo by všetko O.K.

Samotnou kapitolou je motor. Aj keď sa pri slove ROTAX zježia všetky chlpy na tele hlavne majiteľom talianských 2T 125-tiek, nemyslím si, že akékoľvek odsudzovanie je namieste, keďže motor pracuje úspešne vo viacerých strojoch už prakticky 20 rokov. Pre potreby BMW bol motor z Pegasa upravený, aby bol dosiahnutý lineárnejší priebeh výkonu a znížené emisie. V zásade ubudol jeden ventil a pribudla sviečka.

F650-tka sa predávala nezmenená od roku 1994 do roku 1997 kedy sa motocykel homologizoval pre americký trh, čo prinieslo modernejšie kapotáže, smerovky na stopkách, výmenu teplomera za analógové hodiny a tiež cestnejší model ST s menším predným kolesom aj štítom. V roku 2000 BMW už vo vlastnej réžií stroj komplet prekopalo a začalo predávať ako známy a nemenej úspešný model F650GS. Nasledovníkom verzie ST bol model F650CS.

Približne v tom istom čase pripravovala JAWA nový model vo svojej produkcii a rozhodli sa použiť práve osvedčený motor ROTAX z F-ka. Tento motor nájdete aj vo verzii JAWA 650 Dakar.

 1994, 1997, 2000
1994, 1997, 2000

Ja a F650

Moje „virtuálne“ spolužitie s F-kom siaha do konca roku 1998 kedy som sa, ako toho času majiteľ krásnej JAWY 23 MUSTANG, zarazil pri prezeraní prvého slovenského motokatalógu. Bolo to práve pri pohľade na F-ko a dalo by sa povedať, že bolo vymaľované. Vedel som, že to je to pravé pre mňa...

 Stále ho mám...
Stále ho mám...

Desať rokov snahy zbehlo ako voda a ajhľa tu ju máme...rok 2008 a začíname reálne spolunažívanie!

 Moje F-ko
Moje F-ko

>

Pridané: 23.02.2009 Autor: Wildman Zdieľať

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41231 | Včera: 149420