Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto omša - Pevnosť Josefov

Pridané: 10.12.2008 Autor: chyko
Čitatelia: 6806 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Prakticky dva mesiace som sa tešil na akciu v českých Orlických horách - Biker`s holy mass. Dovolenka v práci bola už dávno podpísaná a ja som sa konečne dočkal rána 26. septembra 2008.

Informácie a pozvanie na akciu som dostal od Sisky, členky českého moto klubu K1400.

Ako som už písal, na výlet som sa veľmi tešil a preto aj vstávanie v ten deň bolo akési bezbolestné. Na svoju Zuzku som hodil plné brašne, na seba som hodil teplé oblečenie a výlet mohol začať.

Stačí už len nasadnúť a vyraziť...

Cesta cez záhorie bola rutina, keďže tam sa cítim ako doma. Menšie problémy nastali za hranicami. Cestu tam som žiaľ konzultoval iba s maps.google.com. To nebola správna voľba. Server mi našiel krásnu priamočiaru cestu, teda na pohľad. To som ale nevedel, že navigácia návesťami v okolí mesta Kyjov je v stave, v akom je. Nasledovalo menšie blúdenie, otáčanie, pýtanie sa a podobne, až sa mi nakoniec, už úplne zúfalému, podarilo nájsť správny smer. Nasledovala jazda cez cesty miestami 6. triedy, čo mi spôsobilo značné meškanie.

Plán cesty

So Siskou, jej priateľom Kobrom a asi desiatimi ďalšími ľuďmi, som sa mal stretnúť o 14:00 v Šumperku. Nedalo sa nič robiť, v Prostějove som to skrútil na diaľnicu a stratu som ako-tak dohnal.

Postupne sa k nám pridávali ďalší a ďalší motorkári a už ako menšia kolóna sme sa blížili k miestu nášho ubytovania – na Masarykovu chatu. Nasledovalo ubytovanie a utužovanie kolektívu.

Hlavná časť výletu bola na programe v sobotu. Zobudili sme sa do skutočne antimotorkárskeho počasia. Teplomer ukazoval 5 stupňov a hmla sa dala mazať na chleba. Raz darmo, horská chata je horská chata. Odjazd bol naplánovaný na 9:00. Nemôžem povedať, že splnenie tohto termínu prebehlo úplne bezproblémovo, nakoniec sa to ale podarilo. Kolóna sa sformovala na parkovisku v obci Deštné, čo bolo už v údolí a počasie začalo ukazovať svoju krajšiu tvár. V kolóne bolo približne 50 strojov a keďže som bol s K1400, všetko samé choppre. Oči mi svietili kam som sa pozrel a ten keďže som sa ako začiatočník snažil byť čo najviac vpredu kolóny, po ceste som ju skoro celú videl v späťákoch. Krása.

Pevnost Josefov – pred kostolom

Presun doPevnosti Jozefov prebehol bez problémov. Tu už bolo X kolegov a celkovo na akcii mohlo byť približne 150 motoriek. Približne o 10:00 mala začať samotná omša. Priznám sa, tieto veci nie sú veľmi môjmu srdcu blízke a nepatrím k návštevníkom kostola. Preto som nevedel čo mám presne očakávať. Že to asi nebude omša v klasickom ponímaní som však pochopil veľmi rýchlo. Po príjazde piati chlapi zobrali Siskinu malú Kawu „pod pazuchu“ a vyniesli ju do kostola pred oltár. S kostolnou výzdobou naokolo to mašinke naozaj svedčalo.

Siska aj so svojou Kawou v kostole

Samotná omša začala hudbou – na privítanie sme si vypočuli ZZ Top, La Grange. Počas omše sme si ešte vypočuli aj Guns, Ozzyho a iné klasiky. Celá omša bola veľmi silným zážitkom. Určite musím spomenúť pálenie sviečok za mŕtvych kamarátov kde som bol veľmi rád, že nemusím prispieť. Tiež rozprávanie kňaza bolo veľmi smutné. Hovoril príbeh ako písal mail, v tom čase už mŕtvym známim. V maile im posielal ich fotky z moto pretekov z predchádzajúceho dňa a tesne pred odoslaním sa túto správu dozvedel zo správ. Neskôr som si našiel na internete celý článok práve od toho kňaza.

Nasledovala tá veselšia časť. Keďže kňazi boli zároveň aj motorkári, na sutanu si obliekli moto bundu a všetky motorky boli posvätené. Odvtedy sa mi jazdí oveľa bezstarostnejšie. :) Týmto aktom sa samotná omša skončila.

Moja Zuzka bola práve posvätená

Neskončil sa ale ešte deň. Nasledoval presun na obed po trase Jaroměř, Náchod a Nové město nad Metují. V Novom meste sme si dopriali obed „ve sklepení Novoměstského zámku“. Posilnení sme vyrazili na poobedňajší výjazd do Poľska. Trasa: Náchod – Kudowa Zdroj – Mostowice – Orlické Záhoří – Neratov – Říčky – Zdobnice – Deštné – Šerlich. Cesta bola veľmi pekná a stredne náročná. Dokonca som si musel opraviť názor na poľské cesty. V Orlických horách, na českej aj poľskej strane bol veľmi dobrý, nový asfalt. Žiadne diery, nádherné prostredie a scenéria, miestami ako v Alpách.

V Novom měste nad Metují

Prestávka v Poľsku

Na chatu sme dorazili okolo 19:00. Nasledovala večera a opätovné utužovanie kolektívu. Vzhľadom na únavu po celom dni, už v trošku menšej miere. Na druhý deň som si nechal poradiť trasu domov a bolo to o niečom úplne inom. Už o 14:00 som bol v Bratislave. Plný zážitkov a chuti jazdiť som ešte zdvihol telefón, zavolal ciko7-ovi a zorganizovali mini výlet do Maďarska. Takže som mal za víkend V4-ku skompletizovanú.

Príroda v Orlických horách na začiatku jesene je nádherná

Celkovo som prešiel viac ako 1000 km. Akcia bola veľmi dobre zorganizovaná a už teraz sa teším zase o rok. Taktiež sa musím poďakovať a spomenúť príjemných ľudí z klubu K1400, medzi ktorými som sa veľmi dobre cítil.

PS: ospravedlňujem sa za kvalitu fotografií. Mal som iba mobil.

Tu si však môžete pozrieť fotografií viac ako dosť: