Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motohouse 10/2008

 Zdieľať

Pridané: 24.09.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4623 [Novinky - Čo nového v tlači]

Dlho sme sa rozhodovali, čomu venovať nové číslo. Porovnávací test úžasného B-Kinga s MT-01, alebo predstavenie novej Yamahy V-Max?

Obe sú vskutku veľkolepé motorky, bola by škoda, aby si takto konkurovali v jednom vydaní. Preto sme tento problém vyriešili tak trochu šalamúnsky. Dnes sú obe tieto šialené železá na plagátoch (takže dnes hľadajte v MH postery dva!!!) a testy sme rozdelili tak, že jeden si budete môcť prečítať hneď a ten druhý v budúcom vydaní MH.

DNES DVA PLAGÁTY!

plakat_10_08
plakat_yamah

Aktuálne o novinkách

aktu

Svet sa opäť zaplní novými modelmi rozličných značiek. Tešíme sa na to a zisťujeme podrobnosti. Pre vás tak máme prvé obrázky a technické údaje výrobcov, ktorí svoje zámery odtajnili v polovici septembra.


Suzuki B-King vs. Yamaha MT-01

Obidve dokopy vážia pol tony a z motora pri plnej záťaži vykašľú v súčte tristo koní. Je to ako obrovský lis, ktorý netlačí na nič menšie než na – vaše sebavedomie. Suzuki B-King a Yamaha MT-01.

Deň ako stvorený na fotografovanie to teda práve nebol. Zima, zatiahnuté a vedľa nás dve oddychujúce beštie, ktoré snáď ani nemali nikdy vzniknúť. Dva koncepty muscle bikov, ktoré boli kedysi predstavené na akýchsi svetových výstavách: ľudia (aj novinári) vŕtali do tých japonských fabrík tak dlho, až ich naozaj zavesili na výrobné linky a spustili ich výrobu. Dve sochy vymodelované zo sily, dva pomníky tomu najbrutálnejšiemu pouličnému teroru. Otvorte s nami štartérom tieto dve pekelné jamy, užite si, rovnako ako my, ten neuveriteľný pocit, keď stisnete kúzelné štartovacie tlačidlo.

Ducati 848 vs. Ducati 996

ducati

Toto celé má na svedomí naša Godzilla Somik, ktorý, aj keď nie je veľkým fanúšikom superbikov, má tiež trochu talianske srdce a tieto horkokrvné krásky miluje rovnako ako ja. A preto mu posielam veľké ďakujem, splnil som si totiž jeden zo svojich motocyklových snov. Nikdy som nejazdil na žiadnej zo starších radov športových Ducati (916 – 996 – 998) a nebolo sezóny, keď som na to nemyslel a neprial som si to. Zhodou okolností ale máme v Liberci kamaráta Oldu, veľkého fanúšika Ducati, ktorý ich za celý život vlastnil naozaj požehnané množstvo, v súčasnosti jeho garáž obýva 996. A Olda sa rozhodol, že do toho s nami pôjde. Tým ho zdravím a tiež veľmi ďakujem, že nám svojho miláčika požičal a neodmietol spoločnú jazdu. Porovnávací test tohto druhu som nosil v hlave už veľmi dlho, ale stále sa nám nedarila jeho realizácia. Pôvodný plán bol 916 versus 1098, ale nakoniec z toho vyšlo niečo trochu iné v podobe novej 848 a 996 z roku 2001, čo nebolo na škodu, pretože súboj bol oveľa vyrovnanejší. Predsa len 1098 je trochu iná káva než 916. Ale o výkon nám tu zas toľko nešlo. Oveľa viac nás zaujímala stavba, vlastnosti podvozka a celkové pocity z jazdy na ceste.

VOXAN – Silver Bullet

Voxan sa zrodil bez pôrodného marketingového kriku a v úplnej tichosti v roku 1995 v stredofrancúzskom meste Issoire. Vznik novej značky nebol nijak jednoduchý. Výrobca začínal s jediným modelom, ktorému však už vtedy v hrudi burácalo srdce značky Voxan, litrový V-twin vlastnej výroby s netradičným uhlom zovretia valcov 72°, ktorý produkoval slušný výkon, vykazoval vynikajúcu pružnosť a hlavne spoľahlivosť. Od začiatku výroby bolo jasné, že Voxan asi nikdy nebude trhať rekordy v štatistikách predaných kusov, a tak sa spoločnosť zamerala na exkluzívny dizajn, akostné materiály, kvalitné spracovanie a značkové príslušenstvo. A aby výrobca zdôraznil charizmu a skutočnú exkluzivitu jediného francúzskeho výrobcu motoriek, dostáva každý jednotlivý stroj rodný list pozostávajúci z čísla vyrazeného na ráme a certifikáte výrobcu...

Working Class Hero – Suzuki GSX650F

GSX650F

Pôvodne som chcel tento článok pomenovať Loser Bikes, lenže potom som si predsa len priznal, že by to bola asi trochu lož... No a navyše by som takým nadpisom asi nahneval aj pár šťastných majiteľov vymenovaných motoriek, a to som nemal v úmysle už vôbec! Naopak – toto je sakramentsky zaujímavá partia!

Na myšlienku napísať tento článok ma priviedol jeden z človiečikov úzko spojených s požičiavaním testovacích motoriek jednej nemenovanej japonskej značky: „Ty si ideš požičať tohto chudáčika?“ spustil na mňa vtedy, „hm, tak to ste tento rok prvá redakcia. Predstav si, zatiaľ ju nikto vlastne ani veľmi nechcel. Stojí tu, skoro nejazdená, v kúte.“

Pozerám na neho, oči plné prekvapenia – vyjavený, zhruba s rovnakým výrazom, aký má hraboš poľný, ktorému práve bager prešiel obývačkou. Nechápem, prečo? Hľadám v tom logiku. Prečo takouto motorkou ľudia opovrhujú??? Veď je to taká suprová a stopercentná sranda za pár drobných. A ja sa už, popravde, od Vianoc (od jej predstavenia) teším, až sa na nej budem môcť trochu povoziť. Že je to rozpočtovka – ale úprimne, to mi predsa ani trochu nevadí!

BMW F 650 GS

„Otče, zhrešil som! Viete, vyrobili sme vo firme nový motocykel a ja som presvedčil vedenie, aby sme klamali celému svetu. V názve má šesťstopäťdesiat, a pritom je to osemstovka.“ „Hm, to naozaj nie je pekné. Prečo si to urobil?“ „Keď on starý model s týmto označením patrí medzi naše najobľúbenejšie a...,“ odmlčal sa. „A?“ „A motorku, ktorá sa volá správne, máme tiež, ale nemôžeme mať dve s rovnakým názvom.“ „To sú všetko výhovorky! Dvadsať otčenášov!“ zaznel z druhej strany spovednice definitívny trest. Definitívny?

Vyšiel z kostola so zamračenou tvárou. „Prečo mi to len sakra napadlo?“ pýtal sa sám seba na dôvod činu, za ktorý pred chvíľkou vyfasoval dobrú štvrťhodinku modlitieb. V ruke zvieral prilbu, ale na motorku sa mu v ten moment vôbec nechcelo. Potom ju ale uvidel. Medzi nevýraznými autami na parkovisku sa leskla svetlomodrá nádrž a z diaľky akoby naňho žmurkali oči svetiel. Čím viac sa k nej blížil, tým viac jeho myseľ opúšťal zlý pocit z hriechu. Keď bol asi tri metre od nej, zastavil sa a len pozeral. Jeho oči prechádzali od výraznej prednej partie cez krásny rám až k ostrým krivkám zadnej časti. V ruke žmolil kľúčik, ale akoby sa mu ešte nechcelo nasadnúť. Potom šikovne priskočil a naštartoval. Nemohol sa dočkať bublania dvojvalca. Prehodil nohu cez sedlo, zdvihol motorku a zaklopil stojan. Ešte raz sa pozrel smerom ku kostolu a rozhodol sa. S klapnutím jednotky a s prvými metrami to prišlo. Odpustil si.

TM EN 300 & EN 450F

V jednom z minulých čísiel nášho plátku sme vám povedali niečo o talianskych motokroskách TM. Pritom sme ale stihli prehnať ešte dvoch zástupcov endúr.

Dvojtaktné trojkilo a štvortaktnú štyristopäťdesiatku. Paráááááda! O tom, že značka TM má vynikajúce stroje, sme vám už hovorili. Jej motokrosové mašiny si to rozdávajú o poháre v najostrejších blatových súťažiach sveta. Preto nám bolo trošku ľúto, že sa o nich v našich končinách toľko nevie. Takže sme okrem krosiek vypýtali od Alessandra Ferrariho (majiteľa firmy M.C.F. cz a hlavne fajn chlapíka, ktorý ich do Česka vozí) ešte dve veľmi pekné modré endurá.

POROVNÁVACÍ TEST ANGLICKO - Super nakeds – supernaháče

Anglie

Vyzlečené a poriadne vybičované mašiny. Trieda litrových naháčov ponúka maximum zábavy, akú si môžete užiť s mašinou bez kapotáže. Po prvýkrát sa stretne nová Honda CB1000R s Apriliou Tuono, Yamahou FZ1 a fešákom Triumphom Speed Triple. Aprilia Tuono, magické meno a magický vzhľad. Tuono vyhralo náš test supernaháčov v predchádzajúcich dvoch rokoch a titul sa chystá dosiahnuť aj po tretíkrát. Odkedy bolo znovu uvedené na trh v roku 2005, je takmer bezo zmien. Triumph Speed Triple. Rodokmeň tejto mašiny, ako jedinej z testovaných, siaha späť až do 90. rokov. Speed Triple vstupuje do tretieho roku s náložou 1 050 cm³ a celkovo má za sebou už 14 rokov. Naozaj budú nové brzdy a dizajnové kučery stačiť na to, aby si tento pôvodný streetfighter udržal svoju silnú pozíciu?

Honda CB1000R, nová mašina, jedna z tých, na ktoré sme čakali naozaj s napätím. Nehovorte jej Hornet! V Honde jej tak určite nehovoria. Motor je z Fireblada, tak isto ako brzdy a vidlice, a všetko je zabalené v najfantastickejšom dizajne. Yamaha FZ1, nekapotovaný Fazer, (ľahko) vyladený motor R1 z roku 2004 mu dáva poriadny výkon, ktorý výborne korešponduje s agresívnym vzhľadom. Na trh bol znovu uvedený v roku 2006, podľa všetkého ešte predtým, než v Yamahe doriešili prívod paliva – minulý rok sa kruh uzavrel a konečne našli riešenie.

ADVENTÚRA - Pokračovanie Somikovej cesty

adventura

V minulom vydaní MH sme vás pozvali na cestu po Chorvátsku, Slovinsku a Rakúsku...

Level 6 – Naspäť do horúčavy Cieľ: Kemp Dalmatien, Tisno, Chorvátsko, GPS: 43°48'14.75"S, 15°37'58.76"V Komáre nás cez noc nezožrali úplne, a tak nás všetkých ráno zo spacákov ťahá slnko. Všetci sa zhodujeme na tom, že toto jazero je asi najkrajšie miesto celej dovolenky, aspoň vážne konkuruje prvému fleku. Je tu fakt nádherne. Vyrážame na hranice s Chorvátskom a kúsok nad Splitom sa dostávame na rýchlostnú cestu, po ktorej ideme smerom na Šibenik. Hrozná nuda a silná premávka.

Na spestrenie si aspoň meníme motorky. Kevin o Varadere: „Na tejto motorke som v minulosti už niečo najazdil, ale pripadá mi iná. Chápem, prečo si mal na začiatku problém s predným kolesom, je to akoby riadidlá boli v gumových silentblokoch, jednoducho chýba cit. Ale asi nič hrozné, ako hovoríš, dá sa na to zvyknúť. Inak sa vedie báječne a motor mám tiež rád. Veď ho mám vlastne aj ja. Čo ma veľmi nepresvedčilo, sú brzdy, nie sú úplne slabé, ale na dnešnú dobu by to mohlo brzdiť viac. Naopak absolútna paráda je ten komfort. Nefúka na teba a to sedlo... lahôdka.“

ŠPORT - Cesta v Brne

Tour de Val – tri chyby v rade znamenajú plus 75 bodov v prospech talianskeho poloboha. A zdá sa, že to bolo opäť Brno, kde sa zrodila tá najdôležitejšia bodová priepasť!

Ten júlový večer s megaprogramom z Laguny Seca mám stále pred očami. Rossiho súboj so Stonerom uprostred americkej púšte, to bol pretekársky koncert – ešte teraz mi behá mráz po chrbte. Po dlhom čase sme vzali veľkolepú MotoGP na milosť, pri prejazdoch prvými kolami by sa fanúšikovia (jedného či druhého pilota) krvi nedorezali. Úchvatná šou. A pre nás, fanúšikov českých jazdcov, dokonca dvakrát. Nasledujúce preteky (odveta) sa majú odohrávať práve v Česku – mohol snáď niekto vymyslieť lepší dôvod, prečo vyraziť koncom augusta do Brna? Všetci sme dúfali, že títo chlapci zopakujú niečo podobné aj pred našimi zrakmi. Snáď to aj u nás vyjde tak, že na to budeme ešte dlho spomínať...

PREDPLATNÉ

Motohouse za 69 Sk ročné predplatné 550 Sk

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 550 Sk, ušetríš 140 Sk a zaradíš sa do rodiny jedného z najpopulárnejších motočasákov posledných rokov.

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a. s.
Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatné@abompkapa.sk

Pre záujemcov o českú mutáciu tohto časopisu…
Je možné ju objednať na adrese:
SEND Predplatné P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ

Pridané: 24.09.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 7961 | Včera: 190144