Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ariel model F 1929

 Zdieľať

Pridané: 23.09.2002 Autor: efko
Čitatelia: 15131 [História]

Britský motocykel vyrobený v meste Birmingham firmou Ariel works Ltd. v roku 1929.

Firma bolá založená v 1898, ide o jednu z najstarších motocyklových značiek vo svete.
Ariel je slovo z greckej mytológie a znamená boh búrky (vetra). Tento model je v odbornej literatúre uvádzaný ako vzor klasického anglického motocykla z tej doby. Stojatý jednoválec s vrchovým rozvodom OHV o objeme 498 ccm, dvojventil o výkone 20-22 konských síl, podľa prevedenia, oddelená trojstupňová prevodovka.
Pevný rám, vpredu odpružený pelogramovou vidlicou. Nízko položené ťažisko ho predurčovalo k dobrým jazdným vlastnostiam.
Maximálna rýchlosť na tretí prevod 110 až 130 km/hod záležalo na zvolenom prevode tretej rýchlosti.

 Môj zrenovovaný Ariel
Môj zrenovovaný Ariel

Pre zaujimavosť v rokoch 1924-30 firma Ariel patrila k najväčším výrobcom motocyklov na svete až 40.000 motocyklov ročne !!!!. Jej vážny konkurent v Európe bol len Indian a Harley Davidson.
Táto značka mala veľké zastúpenie v Prahe pre Československo, kde mala aj vlastný servis atď.
Preto sa ho dochovalo viac v Čechách ako u nás, hlavne išlo o typy 559 SV s rozvodom SV a s jedným výfukom. Preto som chcel typ čo bol vo výrobnom programe najlepší a zo silnejším motorom. Ako som k nemu prišiel je storry na menšiu knihu. Renovácia trvala troška dlhšie až 4 roky, pretože to je "angličan" a peniaze žral ako koza trávu.

Jazdiť na ňom je umenie ale dá sa to naučiť ,treba vychádzať z toho že sa jazdilo po ľavej strane. (v tej dobe aj u nás v Československu)

Poznámka: prvý štvorválec s uložením válcov do štvorca na svete bol Ariel a bol vyrobený tesne po tomto type v roku 1930. Boli vyrábene o objemoch 500, 600 a neskoršie 1000 cm3 a medzi zberateľmi sú to kultové stroje.

Pridané: 23.09.2002 Autor: efko Zdieľať

Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 229484 | Včera: 198569