Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja prvá SUZUKI SV650S 1999

 Zdieľať

Pridané: 26.07.2008 Autor: Sektor
Čitatelia: 10757 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ahojte.

Minulý rok som si kúpil prvú veľkú motorku..

Ako väčšina z vás aj ja som začínal na Jawke aj babetke. V deň 19. narodením som si spravil vodičák na veľkú motorku – keďže som bol študent, tak som nemal prachy na to aby som si kúpil veľkú motorku. Tak začalo lámanie otca – že keď už mám vodičák, mohli by sme si domov kúpiť nejakú tú mašinu . Dokonca som ho presviedčal, že aj on sa môže voziť ... Asi po mesiaci lámania sa otec rozhodol, že mi dá peniaze na staršiu ojetinku – ale potom prišla moja sestra a povedala mu známu vetu, ktorú už asi počulo veľa z vás a to „kúp mu k nej aj truhlu“ aby sme ho mali v čom pochovať keď sa zabije. Pustila sa do neho aj moja matka a bolo po motorke.

Dlhé štyri roky som len sníval o motorke a jazdil som stále na dvojmiestnej babetke Hero Puch. Skončil som školu – prvé zamestnanie – nasledovalo prvé prevezenie na veľkej motorke – kamoš od nás mi požičal litrovú motorku hneď na začiatok – spravil som cca 5km a vedel som, že musím mať motorku. Zamiloval som sa do nich.

Ešte cca 3 mesiace som premýšľal čo a ako, stále čítal na nete články, pozeral inzeráty . Rodičia nechceli už o moto ani počuť. Potom už nasledovalo radikálne rozhodnutie. Skočil som do banky – zobral uver na 100 litrov a kúpil som si moju prvú veľkú mašinu Suzuki SV 650S..

Tak toto je ona - moja SV650S

 Popis obrázku
Popis obrázku
.

Nie som vôbec technický typ – tak ju chcem zhodnotiť len tak letmo z pohľadu laika.

Moje Sv-čko ako som ho volal malo 8 rokov keď som hu kúpil a najazdených 35 tis km. CI boli reálne alebo neboli , to už rozoberať nebudem. .

Lenže všetky peniaze som dal za motorku a čo ďalej? Nemal som vôbec žiadnu výstroj nič a ani prachy. Prilbu som si zo začiatku požičal od kamoša – koženú bundu som mal štandartnú na bežné nosenie . Pri rýchlostiach nad 80 km mi ale fúkalo pod tú bundu - čo s tým? Chytil som čiernu izolačku a zalepil som si rukávy dokola. Samozrejme, že keď som sa vyzliekal a strhával som to, tak išla z bundy aj čierna farba. Po troch týždňoch bola moja kožená bunda, teda jej rukávy úplne K.O - musím priznať, že to asi vyzeralo dosť komicky keď som si niekde vyzliekal bundu. Postupne som sa však dostal k vlastnej prilbe, novej koženej bunde, nejakým tým topánkam a nakoniec aj k nohaviciam a komplet výbave. Keď som sa do toho obliekol - pripadal som si ako najväčší frajer na svete. Ale motorky som sa bál – jazdil som rýchlosti 80 km/H – viacej som si netrúfol. Keď som prešiel na vyfrézovanú cestu, myslel som si že to na ceste neudržím. Vietor sa mi zdal strašne silný, len čo trocha zafúkalo. Postupne som si na všetky tieto veci zvykol a stále som jazdil viac a viac a viac až som za moju prvú sezónu spravil cca 15.tis km.

Náklady na prevádzku: Tento odstavec venujem hlavne všetkým chalanom čo si chcú kúpiť za posledné peniaze mašinu. Vôbec to nie je sranda chalani. Zistil som, že stará mašina je predsa stará a potrebuje aby ste sa o ňu starali. Treba vymeniť platničky, olej, filtre, reťaz – proste všetko čo je treba a pri starých motorkách je toho dosť na čo treba dávať pozor. Za jedno leto som len do výmen a údržby práskol takmer 20.tis SKK. – samozrejme nepočítam benzín

K samotnej motorke: Myslím si na naučenie je to super motorka : je pomerne malá – dá sa s ňou ľahko manévrovať. Mne osobne výkon 650ky postačoval úplne. Keď som potreboval motorka šla ako ďas – nemal som problém predbehnúť žiadne auto. Na maximálku som sa dostal približne pri 210-220. Čo sa týka bŕzd boli super . Len keď budete potrebovať stlačiť rýchlo brzdu nezabudnite sa dobre držať, lebo si nabijete guľky o nádrž. Nie je to prijemné potom ísť kilometer a jednou rukou si držať vajká a druhou riadidlá. Ďalšia vec na ktorú si musíte dať pozor je ukĺznutie zadného kola keď prudko podradíte – niekedy to vie s človekom pekne zahádzať.

Jazda vo dvojici:. Motorka v pohode zvládala aj túto činnosť a zdá sa mi, že vo dvojici dokonca oveľa lepšie sedela v zákrutách ako keď som išiel sám. Motorke to nerobilo problém – výkon už nebol síce taký extra – ale vo dvojici som aj tak išiel maximálne 110 – takže žiadny problém.

Spotreba: pri kľudnej jazde cca 6 – pri rýchlej jazde som spravil aj 9l.

Spoľahlivosť:

Motorka ma nechala visieť len dva krát.
Prvý krát – vypovedala baterka : nedivím sa bola stará – vymenil som ju za novú a všetko bolo OK

Druhý krát – rozbiehal som sa od benzínky, trocha rezkejšie a roztrhol som reťaz. V servise mi povedali, že to je reťaz čo sa dáva na jawky a že tam nemá čo robiť – vymenili mi ju za novú a zasa OK.

Posed: Pri jazde do 100km bolo všetko OK. Ale keď som prešiel za jeden deň viac kilometrov – musel som si sem-tam zastaviť. Bolela ma strašne prdel.

Zhrnutie.: Viem, že som vám sem nedal veľa technických informácií , ale je to čisto laická úvaha na túto motorku. Dúfam, že niekomu pomôže aspoň troška ak bude nad ňou uvažovať. Je to pekná, „silná“ mašinka a dá sa povedať, že aj pomerne spoľahlivá. Ak nemáte veľa peňazí a chcete dobrú mašinu za pomerne slušnú cenu – hovorím ÁNO. S kľudným svedomím si môžete kúpiť SV650

Ja osobne som zistil, že cestná mašina nie je to pravé orechové pre mňa a vymenil som ju za Stroma – ktorý sa nedá s ňou ani zrovnávať. Je to oveľa pohodlnejšia mašina, ktorá má všestranné využitie.. Je to už úplne o niečom inom.

Pridané: 26.07.2008 Autor: Sektor Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki SV 650 N/S 1999:

Foto:
Suzuki SV 650 N/S 1999
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:SV 650 N/S
Rok:1999
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:645 ccm
Max. výkon:71.0 k (52.2 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:62 Nm / 7500 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:290 mm
Pneu vpredu:120/60-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:160/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:175 kg
Výška sedla:805 mm
Objem nádrže:16 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 166158 | Včera: 189750