Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.07.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6347 [Novinky - Čo nového v tlači]
V týchto dňoch je už v predaji nové, 7. číslo slovensko-českého časopisu pre všetkých priaznivcov motocyklového športu.
Vo všeobecnosti jazdci veľmi neradi cestujú na východné Slovensko, lebo to majú zo všetkých podujatí najďalej. Kuvičie hlasy sa ozývali aj po zverejnení kalendára terénnych motocyklových súťaží, kde ako tretie podujatie bolo zapísané klasické enduro vo Vechci neďaleko Vranova.
Během posledního květnového víkendu se pod taktovkou promotérské agentury CPA konečně rozběhla do plných obrátek Česká enduro série. V Polském Nowem Kosciolu se uskutečnil úvodní podnik Mistrovství a Přeboru České republiky enduro. Pravděpodobně se jinak marný boj s ekology a byrokracií na všech úrovní lépe vede v Polsku než na domácí půdě a tak se již druhým rokem vyjíždí za endurem i do Polska. Štěstím v neštěstí je, že N. Kosciol leží opravdu nedaleko rodné země.
Po vyše dvojmesačnej prestávke sa svetový šampionát enduro presťahoval z južnejšie položeného Španielska do poľského Kwidzynu, ktorý je vzdialený od Baltického mora zhruba 100 km. Domáci organizátori z Kwidzynskeho klubu motoroweho po dlhých 15-tich rokoch hostili svetový šampionát a v príprave neponechali nič na náhodu. Po oba dni všetko klapalo bez problémov, pričom testy boli pre divákov naozaj zaujímavé.
Posledný júny víkend ukončil sedemnásťdňový náročný program počas jednej z najťažších diaľkových rely Trans Orientale, ktorá merala viac ako 10 000 km a viedla z Ruska cez Kazachstan do Číny. Na štart v Petrohrade sa 12. júna postavilo 48 automobilov, 31 kamiónov a 57 motocyklov, pričom svoje želiezko v ohni malo aj Slovensko v podobe skúseného jazdca Jaroslava Katriňáka v drese Slovnaft Environ servis moto tímu.
Túto novinku na poli cestovných endúr sme si v teste už predstavili. Rozhodol som sa však Transalpa otestovať v podmienkach, na ktoré bol stvorený; viac ako 3000 km za jeden týždeň v Maďarsku a Rumunsku na Rally Central Europe.
Stříbro, stredoveké banícke kráľovské mesto, ležiace nad riekou Mží, 30 km západne od Plzne, bolo počas prvého júnového víkendu dejiskom druhého podujatia MM ČR, nesúceho nový názov PROFI AUTO IVECO Cup. Motokros v tomto meste oslavuje v tejto sezóne 60. výročie prvého motokrosu v Československu.
Týždeň čítam na nete rôzne diskusné príspevky, týždeň premýšľam a diskutujem o tých motokrosových MM SR v Lovčici s rôznymi ľuďmi posadnutými diagnózou „mx“ či „off road“. Hoci už dávno mal byť článok v redakcii, stále neviem ako na to. Preteky, ktoré sa tu uskutočnili uprostred júna, opäť raz vyvolali početné diskusie. Zaujímavé je to, že ich obsahom neboli ani tak súboje na trati, ako skôr dišputy o tom, ako ten motokros pod Tatrami vyzerá.
V priebehu tohto roku sa „rozbehol“ aj Východoslovenský pohár v motokrose. Po podujatí v Rožňave na Brzotínskom kopci sme o zhodnotenie jeho prvej polovice požiadali Ing. Petra Radocziho, člena ŠK TPM, ktorý je zodpovedný za VSP.
Tretie majstrovské podujatie MMSR SUPERMOTO sa uskutočnilo netradične v sobotu 21.6.2008 v Prešove. Dôvod na to bol jednoduchý. Usporiadateľsky sa toto podujatie už tradične zhostili zorganizovať chlapci a dievky z klubu WILD HORSES MC SLOVAKIA pod taktovkou Dalibora Dugasa. Sobota preto jednoducho tentokrát nepatrila len supermotardistom, ale aj kaskadérom, mažoretkám, tanečníčkam a všetkým divákom,ktorí prišli na túto akciu.
V minulom čisle nášho časopisu sme vám predstavili veľmi zaujímavý, viacúčelový motocykel Beta Alp 200, ktorý nám ku krátkemu testu zapožičala firma Motosport Púchov – oficiálny dovozca Bety pre Slovensko. Hneď v prvý deň testu sa však zhodou okolností "naša" nová Beta postavila vedľa motocykla presne takej istej kategórie a tých istých technických parametrov, no presne o 25 rokov staršieho – vedľa Hondy TL 200 z roku 1983. Nám sa tak naskytla jedinečná možnosť otestovať obidva motocykle súčasne a spoznať, kam že to technika za 25 rokov v tejto kategórii pokročila.
Druhé podujatie medzinárodných majstrovstiev Slovenska v triale, teda tretie a štvrté podujatie seriálu, sa išlo v prvý júnový víkend v poľskom meste Bytom, severne od Katowíc. Slováci tam doteraz ešte nesúťažili, teda všetci tam išli s veľkými očakávaniami.
Z chorvátskej Rijeky sa účastníci alpsko-jadranského a slovenského šampionátu presunuli na maďarský Pannoniaring. Aj tu sa potvrdilo, že na Slovensku máme skvelých pretekárov, ktorí dokážu výrazne prehovoriť aj do poradia v medzinárodnom hodnotení.
Jeho meno sa niekoľko rokov sporadicky objavovalo na štartových listinách agentúrnych pretekov, či maďarskej Dunlop Trophy, no vlani na seba upozornil výbornými výsledkami na podujatí Race for fun! v Trenčíne, z ktorého si domov do Košíc odniesol dva poháre, pričom tretí mu tesne unikol. Slovenskí fanúšikovia a predovšetkým súperi hneď vedeli, že s menom Peter Jaroš budú musieť vážne počítať.
O tom, že remeslo sa zvykne dediť dedilo z otca na syna a ďalej, netreba nikoho presviedčať. Niečo podobné sa deje aj v motoristickom športe a obzvlášť na plochej dráhe. Takýchto prípadov sa vyskytlo niekoľko na Slovensku. Najčerstvejším a už sa dá aj povedať, že najúspešnejším je pokračovateľ rodinnej tradície plochodrážnych jazdcov u Vaculíkov, Martin.
+ POSTER/Peter Jaroš, CPM a Ján Hrehor, enduro Inzertná príloha Enduro aktuálu motoride
Pridané: 09.07.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 267623 | Včera: 248123