Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Adamoto Flatus 125

 Zdieľať

Pridané: 14.07.2008 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 27082 [Testy a predstavenia - Test]

Dizajnovo veľmi svieži a moderne vyzerajúci skúter sa vyrába v dvoch variantoch. Ako Flatus 125 a Flatus 150. Na prvý pohľad je jasné, že rozdiel bude v objeme motora. Nám sa pod ruku dostal ten „menší“.

Prednej časti dominujú ostré línie, zatiaľ čo zadná časť mi pripomína telo labute, kde výfuk pôsobí ako labutie krídlo. Dvojica oddelených svetlometov vpredu je osadená šošovkami, ktorým po oboch stranách sekundujú číre smerovky. Zadnej časti potom dominuje koncové svetlo zostavené z LED, ktorému taktiež sekundujú číre smerovky.

 Adamoto Flatus

Prístrojová doska je osadená všetkým potrebným: tachometrom, otáčkomerom, palivomerom, kontrolkami smeroviek a zapnutého diaľkového svetla, ako aj kontrolkou aktivovanej brzdy. Celá prístrojovka je pekne na modro podsvietená.

Ovládače na riadidlách sú klasické, navyše doplnené o prepínač START/STOP, ktorý preruší napájane motora a ktorý určite všetci poznajú z motoriek. O riadidlá sú uchytené aj spätné zrkadlá, ktoré sú nielen vkusne tvarované, ale aj dostatočne veľké a zabezpečia tak dobrý výhľad za jazdcov chrbát.

 Adamoto Flatus

V prednej časti sa nachádza držiak na príručnú batožinu. Či už tam dáte tašku s nákupom alebo prilbu, je na vás. Mne sa do priestoru medzi sedlo a držiak vošiel naplnený vak, prilba a bunda . Nájdeme tu aj uzamykateľnú odkladaciu skrinku s dvomi priehradkami. Pre názornú ukážku veľkosti odkladacieho priestoru som použil hrubé textilné rukavice s plastovými chráničmi a do druhej priehradky som umiestnil ľadviňák (z lídlu). Pasovalo to tam ako „riť na šerbeľ“. Samozrejme, čo tam uložíte, je vaša vec.

Sedlo je stupňovité a dostatočne pohodlné. Najprv sa mi zdalo, že kvôli opierke jazdca si nebudem môcť nájsť vhodnú polohu, ale našťastie zdanie iba klamalo. Spolujazdec si na pohodlie tiež nebude sťažovať, až na držadlo pre spolujazdca s integrovaným nosičom batožiny, ktoré svojimi ostrými hranami nepôsobí na ruky práve najlepšie. To isté platí aj pri manipulácii so skútrom na mieste, kde pri uchopení držadla holou rukou budete na svojej tvári asi len ťažko hľadať úsmev.

Vzhľadom na to, že je skúter „postavený“ na 16-tkových kolesách, nenachádza sa pod sedlom takmer žiadny odkladací priestor. Okrem lekárničky a náradia sa tam toho už asi viac nevojde. Keďže je v sérii vybavený nosičom batožiny, nie je problém osadiť naň kufor.

Jazda v meste

Malé skútre mi občas naháňajú strach. Sú až príliš vratké a okamžite reagujú aj na ten najmenší pohyb rajdami, ktoré sú navyše aj dosť úzke. Na Flatuse je to iné. Rajdy, asi tak na šírku ramien, mi dodávajú istotu. Vyššia poloha jazdca zabezpečí dobrý prehľad o dianí v premávke a kolesá dobre tlmia nerovnosti. Alebo mali by. Toto je jednou z dvoch slabín tohto skútra. Slabé predné tlmiče idú aj pri menších nerovnostiach až na doraz a to je v meste plnom kanálov a nerovností dosť nepríjemné. Poloha nôh je prirodzená aj keď zo začiatku som mal tendenciu, vzhľadom na tvarovanie kapotáže v priestore špičky, vysúvať nohy do strany.

Ďalšou slabinou je motor. Ja som síce od prírody tvor lenivý, ale na križovatke mám rád zrýchlenie. Žiaľ. Stovkový japonec mu nedával šancu, ale len do chvíle kým ručička tachometra nepresiahla číslo 40. Vtedy konečne chytil ten správny dych a začal zrýchľovať. Malý výkon v nízkych otáčkach vie byť aj dosť nebezpečný, hlavne pri jazde vo dvojici. Môže sa vám potom ľahko stať, že pri rozbiehaní do kopca so spolujazdcom, budete pri vytočenom plyne očakávať aj patričný rozbeh, ten sa však nedostaví a vy s nohami vyloženými na skútri začnete na mieste balansovať ako Fantozzi v druhom kole horskej prémie. Snáď pomôže lepšie nastavenie motora, či menší tuning.

Ovládanie Flatusa v meste je príjemné a ľahké. Aj keď som začul názor od človeka, ktorý jazdí na skútri s malými kolesami, že ovládanie je ťažké až nemotorné, je to len vec zvyku a mne to tak vôbec nepripadá. Ja mám z malých kolies proste strach :o)).

Pri parkovaní skútra pred obchodom či kaviarňou máte možnosť výberu, buď ho dať na bočák alebo na hlavný stojan. Samozrejme nechýba ani zámok riadenia.

Jedno malé upozornenie pre „frajerov“ ako som ja: „Štartovanie na bočáku nie je možné!“. Ušetríte si tak trápne chvíľky ticha pri rozmýšľaní nad tým, prečo to nechce naskočiť :o).

Jazda mimo mesto

Rovinkám sa vyhýbajte!

Vzhľadom na maximálnu rýchlosť skútra, je asi zbytočné rozvádzať predchádzajúcu vetu. Koho z vás by bavilo prejsť 20 kilometrovú rovinku so zalomeným zápästím a ustavičným žmurkaním do späťáku kto vás kedy obehne? To teda nie. Čo najskôr vyhľadať kľukaté cesty s dobrým asfaltom a pekný výlet je razom tu.

Trvale udržateľná rýchlosť sa pohybuje na hranici 80 km/h, mnou dosiahnutá tachometrová maximálka bola na hranici 100 km/h. Miernejšie kopce s dlhším stúpaním zvláda 60-kou.

Pri rýchlejších prejazdoch zákrut má Flatus tendenciu plávať, je preto dobré aj vhodne zvoliť nastavenie zadných tlmičov.

Priemerná spotreba sa počas testu pohybovala na hranici 3 l/100 km.

Sériovo je skúter vybavený aj predným štítom, ktorý budí dojem dobrej ochrany pred nepriazňou počasia. Vraví sa však, že menej je niekedy viac a to v tomto prípade platí na 100 %. Štít možno ochráni hrudník pred dažďom, ale za horúcich letných dní pri Jet helme a slnečných okuliaroch si môžete privodiť akurát tak prievan, nehovoriac o tom, že zvírený prúd vzduchu pred vašou tvárou potrápi aj vaše dýchanie. V integrále to nie je o nič lepšie. Turbulencia zvyšuje hluk v prilbe a tak ľahko nadobudnete pocit, že sa rútite závratnou rýchlosťou aj keď je na tachometri len 40-ka. Pomoc je však ľahká. Stačí vybrať skrutkovač z priloženého náradia, uvoľniť 4 samorezky, potom vidlicovou 10-kou ďalšie 3 skrutky a o 5 minút máte na svete „nový“ skúter. Prúdenie vzduchu sa z turbulencií zmení na príjemný vánok.

Mimochodom. Komu by sa zdalo povinné náradie chudobné, čo sa množstva týka, nech sa nenechá oklamať. Celý skúter je totiž možné z veľkej časti rozobrať skrutkovačom.

Konkurencia

Asi najpriamejším konkurentom, ktorý je Flatusu dizajnovo aj národnostne najbližšie je Keeway Outlook. Až na koncovku výfuku a drobné detaily sú si veľmi podobné, teda aspoň dizajnovo. Výrobca u tohto modelu udáva vyšší výkon než u Flatusu. Ďalším v rade je Kymco People S 125. Z japonského štvorlístka sa určite oplatí spomenúť Yamahu X-City 125.

Záver

Veľký mestský skúter s dostatočným pohodlím pre dvoch vás možno neohúri zrýchlením, ale určite vás v meste dopraví na určené miesto a nie sú mu cudzie ani víkendové výlety. Momentálne je v predaji za 44 990 Sk.

Plusy a mínusy

reflektor, zadné sveto, 16'' kolesá, cena podvozok, štít, slabší rozbeh
Foto:
 Adamoto FLATUS 125 2008 Keeway OUTLOOK 125 2008 Kymco People 125 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:AdamotoKeewayKymco
Model:FLATUS 125OUTLOOK 125People 125
Rok:200820082008
Kategória:SkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:125 ccm125 ccm124.6 ccm
Max. výkon:8.16 k (6.00 kW) / 7500 ot.9.52 k (7.00 kW) / 7500 ot.9.66 k (7.10 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:10 Nm / 6250 ot.10 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:10,4 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52.4 mm x 57.8 mm
Palivový system:karburátorkarburátor
Chladenie:vzduchomkvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:variátorautomatická
Brzdy vpredu:kotúčovájedno kotúčovájednokotúčová
Pneu vpredu:100/80-16100/80-16100/80-16
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovábubnová
Pneu vzadu:120/80-16120/80-16120/80-16
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:119 kg130 kg126 kg
Výška sedla:780 mm
Rázvor:1365 mm1340 mm
Dĺžka:2145 mm2040 mm
Šírka:730 mm700 mm
Výška:1236 mm1150 mm
Svetlá výška:185 mm
Objem nádrže:7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:98 km/h
Spotreba paliva:2.9 l/100km1.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 291 km
Poznámka:
Poznámka:cena: 73.900,- Sk (2.7.2008)

Text: Jaro Harly Jerga, Foto: Jaro Harly Jerga, Tomáš Hajduch - Awia.

Motocykel na test poskytla spoločnosť Adamoto, redaktori motoride.sk jazdia v oblečení značky 4SR.

Pridané: 14.07.2008 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 128801 | Včera: 219247