Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.03.2008 Autor: Killbydeath
Čitatelia: 10475 [Vaše stroje - Moja motorka]
Krátky popis mojej bývalej motorky, na ktorú budem rád spomínať.
Voľba na túto motorku padla až na poslednú chvíľu. Pôvodne som chcel GPZ 600, alebo GPX 600. Hlavný dôvod prečo som vlastne chcel 600 ccm, bol veľmi jednoduchý - financie. Relatívne lacná prevádzka a nenáročnosť, v porovnaní s cenovo porovnatelnými motorkami väčších objemov.
Yamaha XJ 600 je medzi ľuďmi pomerne známa. Avšak tento už skoro veterán býva často zamieňaný za svojho nástupcu Yamaha XJ 600 Diversion. V podstate je to celkom iná motorka. Na „starej XJ“ som strávil jednu sezónu a mal som tiež možnosť sa zviesť na Diversione. Moje osobné pocity boli asi také, že táto staršia lepšie ťahá a aj lepšie brzdí. Nemal som možnosť skúsiť viac.
Jazdné vlastnosti boli celkom dobré. Nedostatok vidím v mäkkej prednej vidlici. Pri brzdení sa ponára, niekedy až príliš. Tento nedostatok však zmizne akonáhle máte spolujazdca, pretože potom je celá mäkká. Rýchlosti do cca 120 km/h sú úplne ideálne. Ísť zákrutu po „stupačky“ nie je tiež problém, no všetko len pri menších rýchlostiach. Dobré obutie tiež zohrá svoju úlohu. Dozadu „vlezie“ maximálne 140, ale musíte počítať s malým výrezom do reťazového krytu. Dopredu odporúčam maximálne 110. Jazdné vlastnosti boli na týchto rozmeroch dobré. Citlivosť motorky na pneumatiky by som hodnotil ako minimálnu.
Výkon motora je 72 koníkov. Skutočný pôžitok zažijete cca od 8000 ot./min. Práve tu ožívajú koníky a pocítite celkom slušné zrýchlenie. Bežne si však cestovateľ vystačí s otáčkami okolo 4 - 6 tisíc. Výkonová „diera“ je niekde od 6000 do 8000 ot/min. Pre bežnú jazdu podľa predpisov idete stále na „6-ku“. No akonáhle chcete razantne predbiehať, je potrebné podradiť aj o dva stupne. V kopcovitom teréne, ako aj v jazde vo dvojici určite siahnete aj po päťke. Spotreba je celkom slušná. Od 5 l pri turistike, až po 8 - 9 l, keď ručičku otáčkomera pod 8000 púšťate len na križovatke.
Celkový dojem z motorky mám výborný. Jednoduchá motorka - spoľahlivá, nenáročna, dobre ovládateľná. Dizajn, za ktorý sa hanbiť ani dnes nemusíte, lebo klasika je klasika. Motor vzduch-olej, jeden z najspoľahlivejších. Yamahu XJ 600, 1985, môžem len odporučiť. Vhodná pre začínajúcich jazdcov, ale aj pre jazdcov, ktorý nenaháňajú adrenalín na ceste.
Pridané: 18.03.2008 Autor: Killbydeath Zdieľať
Foto: | |
Pridaj obrázok | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XJ 600 S |
Rok: | 1985 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 73.0 k (53.7 kW) / 10000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58.5 x 55.7 mm |
Rozvod: | DOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 90/90-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 110/90-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 212 kg |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 198 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 44715 | Včera: 121123