Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Blackbird, ...na toto som čakal

 Zdieľať

Pridané: 14.07.2002 Autor: Indy
Čitatelia: 12029 [Vaše stroje - Moja motorka]

Takmer štyri roky som ho mal a mám na plagáte v kancelárii, ako motiváciu k práci. Nakoniec to vyšlo s odranými ušami je tu.

Pred tým som mal všeličo možné, ale hádam ako väčšina mojich rovesníkov som začal so starým Pionierom Jawa 20, uhh to bolo lietadlo. Mal som 12 rokov a tešil som sa mu neskutočne. Potom to bola CZ 175, Jawa 90 Cross, 350-ka 633 takzvaný Bizón a 350-ka 634-ka.
Dlho nič a prišiel prvý JAPAN Honda VF 750 F. Hmm porúchaná. Ono sa tam nejako strácali vahadlá ventilov, zdralo ich jednoducho vlastnými vačkovými hriadeľmi. Buď nedostatočné mazanie (tlak), alebo olej, jeho kvalita.
Znova dlho nič, len čakanie a je tu. Inak skúšal som všelijaké motorky a nemotorky aj, ale musím povedať že je to fakt silné a mám voči nemu rešpekt. Ovláda sa to nádherne, duál je dobrá záležitosť len neviem čo to bude robiť na prachu, veď každý hádam poznáte stav, keď vám treba pribrzdiť nutne i v prachu s tým, že riskujete šmyk, ale zadným kolesom sa to dá ešte zvládnuť. Čo ale predok, tam je to zlé keď ide do šmyku.

Výkon je fajn, o jednotke sa nebudem ani zmieňovať, deriem už tretiu pneumatiku i keď ani jedna nebola nová, hmm už nie sú na to peniaze. Takže tie akcelerácie budem musieť vynechať. Dva, tri, štyri pohoda, stále bleskové naberanie rýchlosti. No a päť a šesť na extrémnejšie rýchlosti. Mne sa veľmi do toho nechce, stačilo mi 240 km/h tlak na telo je už slušný. A s mojimi momentálne 59 kilami aj dosť drzá odvaha.
Spotreba ? Bol som snílek, že to vstrekovanie paliva ma spasí, ale vytiahlo si to 7,8 litra na sto kilometrov zmiešanej prevádzky. Ale dá sa aj menej, aspoň verím tomu. Z ľavej strany rukoväte sa vytratila páčka sytiča má to na starosti už spomínaná elektronika, takže štartovanie je pohoda, len treba asi dve či tri sekundy počkať na imobilizér a čerpadlo ktoré naťahá benzín pred štartom. Inak to čerpadlo je dobrá záležitosť, veď komu nedošiel benzín skorej ako to predpokladal, alebo veril že to ešte vydá. Po naliatí a zapnutí kľúča, následnom štarte naskočí okamžite. To ma kúsok hrklo, čakal som ako pri karburátoroch že budem akumulátor so štartérom kúsok trénovať než to naskočí. Hmm pohoda hneď to bežalo.
Benzíny som skúšal bezolovnaté 91, 95 aj V-power 98 či 99 už neviem. ale nezistil som nič. Ale vlastne áno, V power mi viac vyvetral peňaženku a nárast výkonu som nejako nepostrehol, ono to stále šlo ako odtrhnuté z reťaze. 91-ku tiež neodmietal, ale ustálil som sa na 95-ke.
Celkove jazdenie je príjemné, je už menej stresu pri predbiehaní, lebo naberá to rýchlosť slušne aj vo vyšších rýchlostiach, asi je to tým tlakovým saním ktoré sa dostáva k slovu práve vo vyšších rýchlostiach.

No a ja ?? Ja mám kúsok problém, ale je to tým že som nejaký čas, no pravdu poviem dlho nejazdil. Šiel som v kuse 150 km a v cieľovom meste na jednej križovatke si hovorím kde mam chrbát a kríže ? Bol som úplne drevený, keby mi tam niekto rezol latou po chrbte asi by som si to ani nevšimol a ďalej v kľude čakal na zelenú na semafore. Musím trénovať. :-) Váhu to má v pohotovosti 250 kíl aj ma to občas zamestná a to nehovorím ak by mi to ľahlo na zem. Už vidím ako by som od okolo idúcich šiel škemrať nech mi to zdvihnú znova na kolieska a ja už ďalej pôjdem sám. Ale pri samotnej jazde je to asi výhoda, hlavne pri bočnom nárazovom vetri, ale samozrejme do určitej miery.
Dobre stačilo, lebo by som bol nerád, ak by som s tým niekoho otravoval, sú to len moje dojmi a postrehy. Nabudúce prinesiem nejaký tip na ubytovanie, jeden dobrý už mám, len ho musím podložiť foto dokumentáciu.
S pozdravom Indy.

Pridané: 14.07.2002 Autor: Indy Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 2000:

Foto:
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 2000
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR 1100 XX Super Blackbird
Rok:2000
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:1137 ccm
Max. výkon:166.4 k (122.3 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:124 Nm / 7250 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:223 kg
Výška sedla:810 mm
Objem nádrže:24 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:290 km/h
Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 82187 | Včera: 205547