Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2007 – 12 – Česká republika – Brno, 19. 8. 2007 Brno pod vedením Stonera

 Zdieľať

Pridané: 21.08.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 3766 [Šport - MotoGP]

Po letnej prestávke sa elita planéty zišla neďaleko od nás na veľkej cene Brna, tentoraz pod názvom „Cardion AB Grand Prix Českej republiky“. Rekordných 141-tisíc fanúšikov asi najviac potešil Lukáš Pešek svojím tretím miestom.

 Brnenský automotodrom
Brnenský automotodrom

MotoGP

Poleposition si na brnenskom okruhu zaistil časom 1.56.884 Austrálčan Casey Stoner na Ducati, z druhého a tretieho miesta odštartovali Hondy, čo nie je tento rok zjav obvyklý. Rýchlejší z Repsol dvojice bol dokonca Nicky Hayden pred kolegom Danim Pedrosom. Valentino Rossi štartoval zo šiestej pozície.

Zo štartu najrýchlejšie vyrazil Stoner, ktorý tak ako aj začal, tak aj skončil. Počas všetkých 22 kôl pred seba nikoho nepustil, vytvoril si náskok a s prehľadom zvíťazil. Dobrý štart predviedol aj John Hopkins, vyrazil ako druhý a taktiež svoju pozíciu až do cieľa nezmenil. Na treťom a štvrtom mieste sa striedali jazdci Repsol Hondy, v cieli to vyšlo lepšie v prospech Nickyho Haydena. Pozornosť sa sústreďovala na boj o piate miesto, v ktorom zápasili Capirossi, Rossi, Vermeulen a DePuniet. Niekoľko kôl po odštartovaní nasadil Valentino stíhací režim, predbehol Capirexa a vyzeralo to tak, že bude postupovať ďalej smerom nahor, tak ako poznáme starého Valeho z minulosti. Avšak pred Capirossiho sa dostal Chris Vermeulen a ten neušetril ani Rossiho. Valentinovi nepomohol ani nový tvar kapotáže pre zlepšenie aerodynamiky, zo stíhacej jazdy nič nebolo, Capirossi sa dostal späť pred neho, a zozadu sa začal nebezpečne približovať Randy DePuniet na Kawasaki. Do cieľa však Rossi svoju pozíciu už z rúk nepustil. Na piatom mieste teda dokončil Chris Vermeulen, za ním Loris Capirossi, Valentino Rossi siedmy pred Randym DePunietom.

 John Hopkins teraz ešte na Suzuki
John Hopkins teraz ešte na Suzuki

Prvá päťka po dvanástych pretekoch bodovo:

250 ccm

Najrýchlejší v meranom tréningu bol Jorge Lorenzo s časom 2.01.368. V prvej rade sme ešte mohli vidieť Alexa Debona, Andreu Doviziosa a Alexa DeAngelisa. Karel Abrahám veľmi so svojou 20. štartovou pozíciou spokojný nebol, Jiří Mayer s divokou kartou sa do preteku nekvalifikoval.

Priebeh preteku kubatúry 250 ccm mal podobný spád, ako pretek osemstoviek. Systémom štart – cieľ zvíťazil suverén Jorge Lorenzo. Striebornú trofej ukoristil Andrea Dovizioso, ktorý taktiež počas celej doby jazdil bez zmeny pozície. O bronz sa naťahovali celý pretek DeAngelis s Kalliom, a to až tak tvrdo, že tri kolá pred koncom sa po spoločnom kontakte ocitol na zemi DeAngelis. Kallio to len tak-tak ustál, pokračoval v jazde a tretia priečka sa ušla nakoniec jemu. Alex sa vrátil späť na trať a dokončil jedenásty. Karel Abrahám vďaka dobrému štartu prechádzal prvým kolom ako pätnásty, počas preteku sa pohyboval v skupine bojujúcej o 12. miesto. Objavil sa aj v jej vedení, no nakoniec preťal cieľ štrnásty.

Prvá päťka po dvanástych pretekoch bodovo:

125 ccm

Radosť urobil v sobotu maďarským fandom Gábor Talmácsi, keď stiahol minuloročný kvalifikačný čas o sekundu na hodnotu 2.06.861. Hector Faubel sa kvalifikoval na druhej pozícii, tretí Mattia Pasini a štvrtý Hiroshi Koyama. „Lokalmatador“ Lukáš Pešek absolvoval v kvalifikačnej polhodinke pád a tak aj vďaka tomu štartoval z piatej pozície. Na divoké karty sa predstavili traja jazdci, ich mená sú Prášek, Májek a Lukášov brat Karel, štartovali síce z posledných troch miest, no za úspech týchto mladých jazdcov sa dá považovať už aj samotná kvalifikácia.

Najslabšia kubatúra predviedla najzaujímavejšie okamihy, jazdci nás, tak ako aj seba držali v napätí až do úplného konca pretekov. Po štarte sa na čele vyformovala pätica jazdcov v zložení Pasini, Talmácsi, Gadea, Pešek a Faubel. Najčastejšie sa vo vedení striedali Talmácsi s Pasinim. Lukáš sa pohyboval v druhej polovičke skupiny, najlepšie jazdil na tretej pozícii. V 16. kole uvoľnil vďaka pádu svoje miesto Gadea. S príchodom cieľa sa aj súboje začínali zahusťovať, na Lukášovi bolo vidno, že chce potešiť tak početné publikum a vystúpiť na pódium. V strmej pasáži výjazdu k cieľovej rovinke posledného kola sa dostal tesným manévrom pred Talmácsiho na tretiu pozíciu a do cieľa už svoje umiestnenie nedovolil zmeniť. Na druhej priečke sa umiestnil Mattia Pasini a víťazom najmenšej kubatúry sa stal Hector Faubel. Z českých jazdcov idúcich na divokú kartu dokončil pretek iba Karel Pešek, ktorý sa umiestnil na 31. mieste.

 Hector Faubel
Hector Faubel

Prvá päťka po dvanástych pretekoch bodovo:

Ďalší termín veľkej ceny je 2. september, kedy sa bude bojovať na okruhu Misano v San Marine.

Pridané: 21.08.2007 Autor: Brambo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 125043 | Včera: 160390