Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Víkend so sršňami alebo vlastná PC36 proti požičanej PC41

 Zdieľať

Pridané: 07.08.2007 Autor: krt1978
Čitatelia: 6244 [Vaše stroje - Moja motorka]

Inšpiráciou mi bol mikulec, ktorého som doposiaľ nevidel a ani nestretol, až na pár ss. Nemám taký jedinečný štýl ako corse, ale človek je tvor učenlivý, či nie?

Prial by som si zariadenie, ktoré by mi nahralo myšlienky, ktoré mi lietali hlavou. Nemusel by som ich teraz pracne prepisovať na klávesnici.


 PC36 MY2005
PC36 MY2005

Moja PC36 05 má 97 koní, je bombovej oranžovej farby, je moja prvá a vyrobili ju Taliani (tak je to Japonec či Ital?) Proti 102 koňom PC štyridsaťjedničky modelového roku 07 v tmavo červenej metalíze má menej koní, vyšší vek, starší motor, a vytlačí o 5 kg viac na váhe. Na priame porovnanie som bol najviac zvedavý.


 Hornet Cup
Hornet Cup

Pár vecí hneď úvodom: nový sa mi na pohľad vôbec nepáči, vedel by som si ho predstaviť iba v bielej farbe s dymovým plexi vo vyhotovení pre hornet cup. Prvé, čo ma po nasadnutí na nový model napadlo bolo, že sedím na bicykli. Tak ľahko sa medzi stehnami moja neprehadzuje. Ten zvuk je v pohode, nemám rád hlučné laufy, séria mi plne vyhovuje. Striekačka je dobrá vec, ale či bude aj takto výborne fungovať aj o desať rokov.. to neviem. Nie veľa z nich sa ale asi takého veku dožije.

K motoru veľa písať nebudem, je skvelý, ten záťah odspodu oveľa citeľnejší ako na PC36, točí o 1000 viac, ale to ja v premávke na pozemných komunikáciách nerad. Na mojej mi najviac chýbajú newtonmetre zo spodu a stredu poľa, ale to mám asi o jeden, či dva valce navyše 

Čo ma nepríjemne prekvapilo, boli mierne ale citeľné a počuteľné vibrácie 4250 a 5000, hlavne keď som ubral plyn. Cítil som ich aj v ráme, riadidlách a na sedadle (nepríjemne mi šteglilo gule). Mohlo to byť ale iba v tomto exempláre. Na mojej cítim vibrácie medzi 5500-6000, ale sú oveľa miernejšie a viac tlmené, tieto boli dosť výrazné. Posed na novej mierne lepší – skoro športový, taký mierne naklonený vpred, geometria tela úplne v pohode (mám 180/76), širšie riadidlá sú výborné.. možno sú aj trochu rovnejšie. Neviem, čí menili aj páčky, ale na novej sa mi radilo aj brzdilo lepšie a ľahšie (nie kvôli ABS).

Tá hmotnosť novej ma zaskočila - nie číslom, ale usporiadaním. To, čo som si prečítal v mnohých testoch, bol fakt, tá hmota bola zoradená veľmi nízko...

Mal som pocit, že ťažisko mám viac vzadu pod sebou a hodne dolu a hmotnosť na prednej vidle sa mi zdala malá. Pri razantnej akcelerácii a nie rovnom povrchu mali riadidlá tendenciu sa rozkmitať, začalo to pri 180, skúšal som to viackrát, aj zaťažiť predok viac, ale musel som ísť z plynu, aby sa to ustálilo. Neviem posúdiť aký vplyv mala na tento jav predná guma, musel by som to skúsiť aj na inej a porovnať. Fakt je ten, že sa mi predok zdal veľmi odľahčený, na svojej sa v priamom smere a vo vyšších rýchlostiach cítim bezpečnejšie. Najväčší vplyv na tom ale asi mal povrch vozovky, mierne vyjazdené koľaje. Tlmič riadenia ale takýto jav rieši za 10 litrov.

Každá minca má ale dve strany a neviem si vynachváliť správanie novej.. Tak ľahko svoju do zákruty nehodím a nenatočím.. Odozva od predku výborná, ľahko sa nakláňa, pri rýchlostiach do 150 aj výborná stabilita, mal som z toho zatáčania výborný pocit. Pri svojej nemám tú istotu odozvy z prednej gumy, koľko to môžem ešte naklopiť a zaťažiť na predok – necítim to tak dobre. Vo všeobecnosti nemám dôveru v predné koleso, pretože neviem odhadnúť koľko ešte znesie a nerád by som, aby mi čo i raz podkĺzlo (a keď to už raz musí prísť, tak nech je to na okruhu). Riadenie novej je oveľa čitateľnejšie a priateľskejšie, musím pozrieť, či zmenili aj uhol riadenia, lebo rám je nový.

Ešte k zvuku. V nedeľné dopoludnie som si dal PKbabu a zistil, že ten zvuk novej je v celom spektre nádherný a návykový. Pri vysedaní som jasne počul zvuk motora, reprodukovať ho neviem, ale tým zvodom pre taký zvuk prepáčim aj to, že ten rezonátor pod motorom je hrozný. Na mojej nepočujem v porovnaní s touto nič (asi aj pre výfuk vzadu a ďaleko).

Spotrebu som na novej nemeral, na mojej mám od 5,5 do 8 - podľa „dávkovania“ paliva. Na svojej mám obuté Battlax 46, na novej sú pilotné mišelinky. Pri tejto zmesi Bridgestone určite nezostanem, aj keď mi zadná vydržala dvanásť tisíc. Na prednej ani po 18k opotrebenie takmer nevidno. Dám radšej mäkšiu s nižšou životnosťou, zatiaľ sa mi najviac zamlúva Metzeler M3, ale to uvidím neskôr.

Späťáky novej sú oproti starej vtip, nielen čo sa dizajnu, ale aj tvaru týka.


 Full house, pardon, garage
Full house, pardon, garage

Podľa mňa je nový hornet hodný toho mena asi najviac spomedzi vyrobených modelov so sršňom v mene. Vedel by som si ho predstaviť v garáži, ale za svoj súčasný by som ho ešte určite nemenil (hlavne kvôli dizajnu). Tie stroje vedia neskutočne veľa, chcel by som do nich raz dorásť. Milujem (nielen) veci, ktoré ma nútia byť lepším (nielen) jazdcom. Sorry za chýbajúce fotky, namiesto fotenia som jazdil. Už teraz sa teším na budúcoročný deň Hondy na brnenskom okruhu, tam si ich podám obe.

Pridané: 07.08.2007 Autor: krt1978 Zdieľať

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 240527 | Včera: 217873