Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.10.2007 Autor: marek750
Čitatelia: 15383 [Vaše stroje - Moja motorka]
Všestranný stroj na dlhý čas...
Moju XTZ 750, ročník 91, som kúpil v roku 1999 v dosť zanedbanom stave, ale s len 30 000 km na počítadle. Opravil som na nej brzdy a vylepšil elektriku. Slabý reglér som vymenil za lepší z XTZ 660, typ SH650, a už 7 rokov funguje bez problémov. Výhodou je tiež cena (3500 Sk) proti Ignitechu (cena až 5000 Sk).
Pri 40 000 km som nastavil ventily a pri 60 000 km vymenil rozvodovú reťaz. Urobil som si padací rám a druhý nosič na batožinu. XTZ má suchú hmotnosť 195 kg, čo je o 11 kg menej ako Africa a výkon necelých 70 koní, zas o 10 k viac proti Honde. Motor má ťah z 2000 otáčok a na 5. stupni môžem ísť 40 až 200 km/h. Jazda je úplne pohodová. Nemusím stále radiť hore dole v každej dedine, stačí len pridávať či uberať plyn, motorka je vždy pripravená vyraziť vpred a je jedno, aké mám otáčky.
Údržba päťventilového radového dvojvalca je jednoduchá, k sviečkam sa dostanem asi za 4 minúty. Jazdím väčšinou 80 až 120 km/h a priemernú spotrebu mám 5,4 l/100 km. Pri 73 000 km je spotreba oleja nemerateľná a podľa testov XTZ by mala bez problémov odjazdiť 100 000 km. Bol som na nej dvakrát v Chorvátsku a raz v Taliansku. Naložený konzervami a kempingom pre dvoch, ťahala na diaľnici do kopca aj 160 keď bolo treba. Pričom v Alpách som mal menšiu spotrebu ako na diaľnici, kde bola stále pod plynom. Tiež rád jazdím do prírody. Nie je to 100-kilová kroska, ale rely enduro a podľa toho si vyberať terén. Jazdiť 90 km/h v ďateline je väčší adrenalín ako 190 na asfalte. Mal som obuté Mitasy E-08, ktoré boli dosť tvrdé a zadok mi na ceste prešmykoval aj na 5. stupni, ale zas mi vydržali 20000 km. Teraz mám vpredu E-07 a v zadu trailmax.
Mám aj silnejšie 15-zubové sekundárne koliesko, ale používam ho málo, lebo motorka je dosť citlivá na plyn a mám z nej dosť vyťahané ruky. V teréne super, ale na ceste je motor dosť v otáčkach. V 90. rokoch vyhrala XTZ 7-krát rely Paríž Dakar, čo sa asi znova podarí len KTM. Má už 16 rokov, ale stále ma baví svojím výkonom, na naše cesty je to perfektná motorka a je aj pekná.
Pridané: 16.10.2007 Autor: marek750 Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XTZ 750 Super Ténéré |
Rok: | 1991 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 749 ccm |
Max. výkon: | 70.0 k (51.5 kW) / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 87.0 x 63.0 mm |
Rozvod: | DOHC (5V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 140/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 234 kg |
Objem nádrže: | 26 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 177 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 219641 | Včera: 220554