Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zraz Bigov v Orlických horách 2007

Pridané: 13.07.2007 Autor: Svajciarka
Čitatelia: 4762 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Po vyčerpávajúcej strede plnej vybavovačiek a následného balenia, sme sa konečne so Švajčiarom dočkali vytúženého štvrtka s dátumom 21.06.07. Práve v ten deň sa začínala štvordňová akcia Zraz Suzuki DR Big 750 - 800 v Čechách.

Po rozlepení našich očí nás čakal pohľad na mierne zamračenú oblohu. To nás však vôbec neodradilo, aj keď sme vedeli, že z toho neveští nič dobrého. Po malých raňajkách a záverečnom dobalení sme sa vydali na cestu. Na rýchlejší presun do Čiech sme si zvolili pre nás dosť nudnú diaľnicu. Celú cestu sme zápasili so silným vetrom. Bolo to únavné!

Prechádzame hraničným priechodom Makov. Hurá, už len „pár“ kilometrov! Zhruba okolo 300, ale v pohode, máme radi dlhé trasy. Hlad nás donútil zastať. Natrafili sme na fajn reštauráciu – Motorest Vápenka, veľmi príjemný na pohľad, ešte príjemnejší na žalúdok.

Motorest Vápenka

Zmráka sa! Svetelná tabuľa nad cestou upozorňuje „smerom na Brno husto prší, jazdite opatrne!“ Mysľou nám prebehlo – super, tadiaľ nejdeme. No smola, v Litomyšli sme už boli premočení a do cieľa ešte ďaleko. Čo k tomu dodať, bola to osviežujúca jazda!

Litomyšl

Sme tu, tu sa to všetko odohralo. V malebnej dedinke Sněžné, konkrétne v areáli rekreačnej chaty Horalka. Staršia pani na recepcii nám pre výpadok elektriny a malého osvetlenia pri sviečke dala namiesto rezervovaného dvojposteľového, štvorposteľový bungalov. A to bol OSUD!

Zraz Bigov v Orlických horách 2007
Afričan PO, Švajčiar a El Kablo

Čakalo nás tam prekvapenie v podobe skvelých susedov ako je Andre, El Kablo a Afričan Po. Čerešničkou na torte bol poľský bigáč Zahar, známy podľa jeho koženého biga. Mysleli sme, že dohovoriť sa s ním bude ľahké, ale nebolo to tak, trochu nás to prekvapilo. Vďaka Andremu a „magistrovi“ sme rozumeli lepšie.

Piatok 23. 6.

Prebúdzame sa do pochmúrneho počasia, len sem tam vykukne slniečko. Využívame to na presušenie našich vecí. Po chutných raňajkách v miestnej reštaurácii, kde varia veľmi dobre, a následnom obzeraní motoriek sa chystáme na prvý výjazd.

Počasie celkom prialo. Zoskupili sme sa v hojnom počte. Počas asi dvojhodinovej jazdy sme stihli pobehať po najrôznejších cestách i necestách, navštívili sme obchodík, kde doteraz vyrábajú hračky z kovu (tí starší si aj zaspomínali) a pokračovali do lomu, kde sa niektorí dobre vyšantili. Podľa toho sa dalo zistiť kto bol na výjazde, ani jedna motorka nezostala čistá. Aby nám samozrejme nebolo ľúto, cestou naspäť nás sprevádzal dážď. Opäť sa sušilo. No, stálo to za to!!!

Časť mužského osadenstva z našej chaty sa rozhodlo ísť kúpať, ten dážď im zrejme nestačil. V programe nasledovala beseda a rozhovor s cestovateľom Radovanem Jirků. Veľmi pekne a zaujímavo hovoril o krajinách, ktoré navštívil. Ukázal nám veľa fotiek, ako aj videá. Bolo to celkom poučné (radšej sa nekúpte vo voľnej prírode v Afrike).

Sobota 24. 6.

Počasie sa nemení, náladu nám to však nekazí. Prichádzajú stále noví nadšenci biga. Nazbieralo sa asi 120 motoriek viacerých značiek, samozrejme Suzuki DR Big, Honda Transalp, BMW, nejaká tá Africa, supermotá, dokonca aj cestné motorky. Zo Slovenska nás bolo 9 ľudí (7 motoriek). Dosť slabé!

O 12.30 vyrážame na výjazd. Po hromadnom tankovaní, kde sa jednému podarilo dotankovať naftu, škodu si nenarobil, len trochu dymil, sa presúvame ďalej.

Prechádzame cez hranice do Poľska, víta nás krásna nová asfaltová cesta. V hlave mi prebehla pochvala, že aké majú perfektné cesty a kým som sa spamätala už to nebola pravda. Už to bola len samá jama. Aj ementál by sa hanbil, že nemá toľko dier. Ale to k takým motorkám patrí.

V Poľsku

Dosť nepríjemné to muselo byť pre jednu holku na GSXR 600, ale možno sa mýlim. Určite má môj obdiv, ako aj jedna bigáčka, ktorej sa podarilo padnúť. Našťastie sa nič vážne nestalo. Hlavný vodca Vorel nás viedol nádhernou krajinou, bolo sa načo pozerať, či už to bolo v Čechách alebo v Poľsku. Obloha sa opäť zatiahla. Naskytol sa nám úžasný pohľad na dažďovú stenu, približuje sa k nám a OPÄŤ mokneme. Po niekoľkohodinovom super výjazde sa vraciame. Na zohriatie si dávame Božkov peprmint (dobré pitie) a žalúdky si zapĺňame pečenou klobáskou.

Začína program. Ako prvá je na rade jazda v pomalosti, dosť náročné. 200-kilová motorka nie je bicykel.

Jazda pomalosti

Druhou súťažou bol „BIG cross“, pekne to tam poorali! Z dievčat mala odvahu iba Klasika na BMW, celkom bola šikovná. Najlepšiu show tam predviedol Jurgen. Vôbec mu nerobilo problém, že mal obuté len sandále.

Pokračuje sa na ihrisku. Jazda na špeciálnom bicykli, ohromná zábava. Aj som si to vyskúšala, keď sa samozrejme nikto nepozeral. Paráda!

Švajčiar v akcii

Dosť zaujímavý bol twister, nedobrovoľne nasilu, ale bez akéhokoľvek prehovárania som sa na to dala aj ja. Ide o to, že sa niekoľkokrát otočíte a utekáte k cieľu. Potom ako som sa musela otočiť 10-krát okolo drevenej tyči s hlavou dolu, som sa zvrtla k cieľu, a zrejme som neurobila ani krok a letela som k zemi ako vrece zemiakov, bolo to zábavné. Horko-ťažko som sa pozbierala a bežala do brány. Žiaľ, môj čas mi výhru nezabezpečil. Bola to sranda, sledovať aj ostatných ako letia k zemi.

Vyskúšala som si aj držanie vedra v jednej ruke. Ani tu som neuspela, ale nevadí. Hlavne, že som sa zúčastnila!

Napriek tomu, že som nič nevyhrala, nás aspoň so Švajčiarom vyžrebovali v tombole. Potešil aj ten prívesom s nášivkou. Záver dňa končil diskotékou a striptízom.

A je tu nedeľa – čas odchodu. Rozlúčili sme sa s našimi slovenskými kamarátmi z Topoľčian, ktorí odchádzali skoro ráno. Na rade bol Andre a Afričan Po. Napokon sme sa zbalili aj my. Pozdravili sme sa s našim poľským kamarátom Zaharom. Nemôžem nespomenúť, že na rozlúčku mi dal priateľskú pusu na čelo, bolo to nečakané, no veľmi milé. Je to úžasný človek. Odchádzame! Ešte posledné zatrúbenie a vyrážame. Zvolili sme si opäť novú trasu, síce dlhšiu, ale chceli sme toho vidieť čo najviac.

Na záver

Ja a Gek

So Švajčiarom sme tu spoznali veľa skvelých ľudí. Konečne sme pokecali s Gekom, ktorý je hlavou aj srdcom bigovskej strány – www.dr-big.cz. Tiež je to veľmi príjemný, vtipný a pohodový človek, ako aj všetci ostatní bigáči, bigáčky, či priaznivci tejto perfektnej motorky! Sú to ľudia s veľkým B!

Keby som to mala ešte zhrnúť, bolo to super zorganizované, človek nemal šancu sa nudiť. Preto obrovské ĎAKUJEM patrí Vorlovi, jeho rodine a všetkým, ktorí mu pomáhali s touto akciou. Robíte to perfektne, tak nech sa vám darí aj naďalej!!!

PS1: Vôbec by mi neprekážalo, keby zraz trval celý týždeň.
PS2: Tešíme sa na ďalší ročník!
PS3: Tento rok sme cestu absolvovali na Honde Transalp XL 650 V, má takisto našu pochvalu, pretože šlapala ako hodinky a nezľakla sa ani tých 1235 km, ktoré sme spravili za tie štyri dni.