Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.04.2007 Autor: Heno
Čitatelia: 17900 [Vaše stroje - Moja motorka]
Nie je skúter ako skúter!
Vždy som listoval v katalógoch výrobcov motoriek iba kvôli štvorkolkám. Ale keď príde na vec, tak človek pozerá na perspektívnejšie vyhliadajúcu možnosť, však? Nikdy predtým som na motorke nesedel a ak som vôbec aj niekedy nejakú videl, tak to bolo len na chate, keď sa drsní hoši chystali na zrazy. Tak to sme s partiou stáli pri ceste a mávali o 106.
Kto by povedal, že to nie je motorka? |
Keď som videl T-Max prvýkrát, tak by som nebol v živote povedal, že je to skúter. A tento názor sa vôbec nezmenil. Je to motorka „sevšímvšudy“. Je veľká, je rýchla, je pohodlná. Má švih. Cestuje rada, do zákrut ide ako divá a s dobrým jazdcom až na koleno. Veď prečo nie? So zadnou 16cm gumou drží s kľudom Angličana. S každým jediným pootočením plynovej rukoväte ma zatláča hlbšie a hlbšie do sedla, hoci za vysokým turistickým štítom je relatívne ticho a pohoda. Výkonu má motorka akurát. 45koníkov je celkom slušné číslo. Ani neviem o žiadnom skútri tohto zdvihového objemu (500 ccm), ktorý by sa dostal na túto hranicu. Na zelenú vyrážam zásadne prvý a je veľmi pekný pocit pozerať, ako vodiči plechoviek len otvárajú ústa. Niektorí vedia hneď, že to bude strela, lebo ten dunivý zvuk, ktorý T-max produkuje už so sériovou koncovkou výfuku vopred veľa napovie.
Turisťák telom aj dušou:) |
Cestovanie s ním je veľká pohoda a široké sedlo ako jazdca, tak aj tandemistu je nadmieru príjemné. Maximálka v jazde sólo je okolo 180 km/h a s parťákom mierne pod hranicu 170 km/h. Táto hodnota jasne udáva, že po odstránení zbytočností ako kufor a tašky sa idú brúsiť zákruty. A to v kľude v tesnom závese štvorvalca rovnakého zdvihového objemu. A keď už príde na vec, tak predná dvojkotúčová brzda poskytuje svoje služby ozaj prvotriedne.
T-Max a ja na okraji sveta. |
A preto nie je skúter ako skúter!
Pridané: 13.04.2007 Autor: Heno Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | T-Max 500 |
Rok: | 2002 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 499 ccm |
Max. výkon: | 40.6 k (29.8 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 45.8 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 66.0 x 73.0 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-14 M/C 55S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-14 M/C 66S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 197 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
Šírka: | 775 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 222846 | Včera: 140753